Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Glapp i bakdiff ?....rs4 b7
372 besök totalt
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182


Trådstartare
Hir mkt oljud ska man ha från bakdiffen när den e upphängd i polybussningar? Sen jag monterade polysar i hela bakvagnen å solida subframebussningar så hör jag ett distinkt glappp när jag släpper upp koppling på ettan å backen, kanske man helt enkelt får leva med när grejerna inte har org gummin längre, eller så behöver diffen renoveras.
Hur mkt ljud har ni i era bakvagnr som blivit lite stummare?
Jag var fullt medveten om att oljuden skulle komma,men i detta fallet känns de oroväckande mkt

Vanlig körnimg hör jag ytterst lite transmissionsljud,inget som stör alls

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Westersund
Hallstahammar
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1324



Nu har jag ingen koll på Audi men på BMW E46 M3 och Z4 M var det ett (väldigt litet) inbyggt spel i diffen för att det är skonsammare mot drivlinan. Om det är så på din blir glappet lite tydligare när du har aluminiumbussningar till bakvagnsbryggan och poly till diffen.

Märker inte av det lilla spelet i min Z4 M men å andra sidan kör jag inte så brutalt med den och den har originalbussningar överallt. M2:an som har stumt monterad bakvagnsbrygga men gummi till diffen märks eller hörs inget. Z3:an som har aluminium till bakvagnsbryggan och delrin till diffen känner jag av ett litet spel men framförallt är det väldigt mycket transmissionsljud i kupé (ingen inredning). Att ha stumma bussningar till bakvagnsbryggan verkar inte påverka så mycket, det är mest upp till vilken typ av bussningar du har till diffen.

_________________
André Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Det är alltid lite spel mellan pinjong och kronhjul, brukar vara runt 0,1 mm.

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Benny_Gustavson
Avesta
Här sen Mar 2005
Inlägg: 107



Jag hade alu-bussningar och poly-bussningar i en Celica GT4, där lät det herrejösses mycket om bakvagnen, både klonk vid när man skulle iväg och yla så man trodde lagren va sopslut i den.

Såpass mycket så jag vet faktiskt inte om den va ok längre den diffen

_________________
Benny Gustavson
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



Det blir nog en heldel klonkande. Gummibussningarna sitter ju där för att får bla just oljud o vibrationer.

Min m3 e46 med stumma bussningar blev väldigt ljudlig i bak.

Polon var hemsk. Det var hörselskydd på, men där var ju allt stumt monterat och ingen isolering eller nått o prata om.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
Skruva banåkabil
Glapp i bakdiff ?....rs4 b7
372 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande