Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Garagebygge 50m2
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16
18 besök senaste veckan (58301 totalt)
joaly
Linköping
Här sen Dec 2004
Inlägg: 47



Rikard L skrev:
Rikard L skrev:

Byggt en soffa! Chesterfield-soffa var ju på förslag, vilket hade varit trevligt, men det blev en mindre variant. Gissa baksätet?


Ledtråd på hur baksätet såg ut i bil. Hade en sån 2005-07 och har sparat baksätet sen dess, bra att det kom till användning



Sådär trevligt har man i baksätet på en kantig Maserati. 4-dörrars biturbo eller QP?

_________________
Joakim L'/dig
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2128


Trådstartare
joaly skrev:
Rikard L skrev:
Rikard L skrev:

Byggt en soffa! Chesterfield-soffa var ju på förslag, vilket hade varit trevligt, men det blev en mindre variant. Gissa baksätet?


Ledtråd på hur baksätet såg ut i bil. Hade en sån 2005-07 och har sparat baksätet sen dess, bra att det kom till användning



Sådär trevligt har man i baksätet på en kantig Maserati. 4-dörrars biturbo eller QP?


Rätt!

Min var en 420 Biturbo från -86. Ganska risig med blårök, rost, repor och det mesta gick sönder på den. Men en spännande bruksbil

Väl inrökt var den också, så efter ett tag bytte jag inredningen till en från en annan bil. Men nu har det gamla baksätet legat och luktar av sig i källaren i många år och fivk en ny karriär

_________________
Rikard Lundberg
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2128


Trådstartare
Det var inte så hållbart med gipsvägg vid arbetsbänken, så jag satte dit några plåtar. Är egentligen stänkskydd till kök.






_________________
Rikard Lundberg
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Inspirerande, men som de flesta inredningsprogram, skoj att se andra lyckas så man slipper försöka själv... thumbs up

Dvs det är enklare att leva i sitt eget kaos när det finns vackert att titta på på skärmen.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2128


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Inspirerande, men som de flesta inredningsprogram, skoj att se andra lyckas så man slipper försöka själv... thumbs up

Dvs det är enklare att leva i sitt eget kaos när det finns vackert att titta på på skärmen.


Tack Att bara ha ett garage överhuvudtaget är roligt, oavsett hur fint eller fult det är. Jag var utan garage i 10 år. Synd bara att jag inte hinner vara så mycket i det nu när jag har det

_________________
Rikard Lundberg
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Försök se det positiva , är du inte ute så ofta så hinner du inte smutsa å stöka så mycket

Jag som är ute varje kväll , lägger några timmar på att jobba med bilen. Men orkar sällan allt annat nödvändigt ont med att hålla rent å städa så som jag igentligen skulle vilja (en släpkärra ska i handlas igen, gav bort min förra för nått år sedan, och slänga in skräp i bilen för att dumpa på returpunkten är jobbigare än man tror)

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2128


Trådstartare
knotan skrev:
Försök se det positiva , är du inte ute så ofta så hinner du inte smutsa å stöka så mycket

Jag som är ute varje kväll , lägger några timmar på att jobba med bilen. Men orkar sällan allt annat nödvändigt ont med att hålla rent å städa så som jag igentligen skulle vilja (en släpkärra ska i handlas igen, gav bort min förra för nått år sedan, och slänga in skräp i bilen för att dumpa på returpunkten är jobbigare än man tror)


Det är sant, jag slipper städa om jag inte stökar ner

Jag har jobbat en del med Lotusen och försöker städa efter varje gång. Ganska skönt att ha verktyg och material i bra skåp och på loftet i garaget. Inte så svårt att hålla ordning än så länge.

Jag har haft verktyg, bildelar, material mm i olika lådor i olika förråd i många år, så det var lite projekt varje gång det skulle meckas. Har väl fortfarande några saker i källaren och några i min systers källare och några i mina föräldrars hus, men det mesta har hittat till garaget nu.

_________________
Rikard Lundberg
Citera
martinrox
Göteborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 31



Rikard L skrev:
Det var inte så hållbart med gipsvägg vid arbetsbänken, så jag satte dit några plåtar. Är egentligen stänkskydd till kök.

https://rejsa.nu/im/user/1504/2021-05-07-19-14-03_20210507_182728.jpg

https://rejsa.nu/im/user/1504/2021-05-07-19-14-50_20210507_184726.jpg

https://rejsa.nu/im/user/1504/2021-05-07-19-15-21_20210507_191045.jpg


Var köpte du plåtarna?

_________________
Martin Roxström
Citera
Rikard L
Stockholm - Rönninge
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2128


Trådstartare
martinrox skrev:
Rikard L skrev:
Det var inte så hållbart med gipsvägg vid arbetsbänken, så jag satte dit några plåtar. Är egentligen stänkskydd till kök.


Var köpte du plåtarna?


Här:

https://www.vvsochbad.se/millarco-stankplatta-fyrkantig-600-x-300-mm-b . . . .

_________________
Rikard Lundberg
Citera
Andra projekttrådar
Garagebygge 50m2
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16
18 besök senaste veckan (58301 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande