Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 928 S -81 "927'an" | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17 >> 8 besök senaste veckan (26961 totalt) |
Nyckelns "tänder" i ringen som skall greppa muttern är lite fasade, gissningsvis för att spara på muttrarna. Den där kontaktens fläns kan inte vara mer än 3-4 mm hög så det var precis det jag tänkte skulle behövas. Nu blev det en perfekt presspassning mellan ljuddämparen och lådan, så den ynka millimetern eller två som var kvar räckte, bara att spjärna och bända
_________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
"Egen"tillverkad sexkantsnyckel i tjockplåt har ju använts nån gång (nån lantbruksgrunka i ungdomen, bara som springshas då), men det är ju bra mycket enklare att köpa verktyg om det finns.
|
||||||
Jag har kvar kopplingsverktyg som farsan och jag meckade till i tjock dural till min gamla Laverda. Jag hade absolut den tanken att göra en egen nyckel.. tills jag skärpte till mig och bara köpte en faktiskt skitbillig nyckel (som jag skulle kunna slipa ner om det hade behövts). _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
En 36mm nyckel är standard i alla 911/944 mekares låda, den används till höjdjusteringen på de bakre svärden.
Jag håller alla tummar att du löser inkontinensproblemen för jag vill verkligen se dig och bilen den 20/5 _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Samma här! FyFabian i all ära, men 927an med sin fina automatlåda vill vi ju se piskas rejält och överraska folk _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
Det blir jag som kör fyfabian nästa gång! 👍 _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Att förare gör det är väl inget udda, men är det vanligt att bilar tävlar i flera klasser? FyFabian kommer ju dyka upp både i B och I.. förlåt, C (3-4 dagars levtid på switchen och alla packningarna, helgen verkar kört men det finns ju kvällar nästa vecka, håller alla tummar jag har att jag hinner få ihop det till nästa torsdag) _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Nej jag fick krypa till korset, hittade en exakt likadan bil jag hade som förstabil! också en Datsun! (fast jag hade en Bluebird.. kombi... diesel), så nu blir det som Fyfabian, fast mycket tyngre, och med bara 57 hästar istället! Näää... kolla, jag har varit på kontoret i dag, och jag körde inte vardagspulkan Detta är lite av en chansning, jag har redan krälat omkring på mackparkeringar tre gånger, och tänker att jag skall hitta en gör-det-själv med lyft, för atf-nivån är inte hundra på något sätt. Dessutom fattar jag inte riktigt varför det inte åker in i systemet så fort som jag vill, eller så läcker det när jag kör. Men, den är väl typ fixad hoppas jag. Det blir i alla fall 927'a till Vårgårda, med lite tur blir det körning, och med ännu mer tur blir det hemfärd i samma bil också. En eloge till Merca/AMG/Hedins (för det är där man handlar Porschedelar om man inte har rätt låda i bilen). De fick fram en drös tillbehör riktigt snabbt, så jag körde in till Gbg på vinst och förlust i går, och har tagit en tur till kontoret i dag då.. så nu är jag väl fulredo typ. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Gött! Jag har numret annars till en röd flakbil som kommer med gula saftblandare _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||
Med tanke på mitt utfall har jag kollat på vettiga biltransportsläp på blocket en tid nu....
Gött jobbat Johan Vad liten den ser ut jämfört med de andra bilarna förresten, den kändes jättestor när den kom 1978.. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Den där Skodan såg ut som en Escalade när jag parkerade.
Alltså, 928 var väl stor när den kom, men de referensramarna har ju ändrats rätt drastiskt. Mellan en bmw 5?-serie och en V60 ser den bra pluttig ut. (Den där Volvons larm gillade inte alls livet när jag startade. Känns fint att mullra ut med en skrikande och blinkande bil bakom sig) _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Det får mig att tänka på denna:
Det är något med proportionerna på 928n... Det är samma med Datsunen, man blir förvånad hur liten den är när man ser den på riktigt _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2 297 varv på Nordschleife |
||||||
Skaffa er en amerikansk 70-talspråm, så behöver ni inte oroa er för att de ska se mindre ut än dagens bilar.
|
||||||
Z-Datsun är helt klart en av de mest överraskande bilarna gällande storlek. Varenda gång jag står bredvid tänker jag "men, var den inte större?". 928 tänker jag bara så på när jag har en annan bil som referens i närheten.
_________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 928 S -81 "927'an" | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17 >> 8 besök senaste veckan (26961 totalt) |