Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Batteriskötsel och felsökning | << 1, 2, 3, 4, 5 24 besök senaste veckan (2391 totalt) |
Jordpunkterna... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Nä, ett 1100 borde hålla, då har du något annat fel. Min kommentar om att "spänningen inte sjunker på batteriet" var riktat mot Nillets problem. Min bil har något som dra ur strömmen och det är ju bara 16 Ah i det, så ett 3-4 veckor stillastående så blir nivån lite låg. Jag har inte plats för större batteri, möjligen 2 st 680. Bilen är konstruerad för 2 små batterier original. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Har bränsleregulator och Canems Injection ECU. Dags att mappa igen låter det som, de rekommenderade mig att göra ett återbesök när motorn var inkörd så det kan passa bra... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
Kolla om du har datablad på spridarna, man ska kunna få information om deadtime vid olika spänning från tillverkaren. Det är inte säkert att det är rätt inställt i ECUn eftersom det finns en grundinställning som default (se det gulmarkerade): Jag tänker också (generellt) att om denna kompensering ska fungera optimalt så borde man mata ECUn från samma punkt som spridarna så att ECUn mäter så nära samma spänning som spridarna får som möjligt. _________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||||||
Har investerat i och monterat en bredbandslambda.
Var första vändan hos Skögge (här på forumet) igår. Hade gjort förinstallation och han kopplade bredbandslambdan till ECU:n. Konstaterades att Canems ECU är gammeldags och tungjobbad, det är även elektriska störningar i systemet. Jordpunkten för motorhärvan flyttades till motorn. Han pillade med mappningen och fick den till att gå som aldrig förr. Mappningen blev inte färdig så det blir återbesök senare. När jag lastade av bilen strulade tändningslåset så startmotorn låg till. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
Skruva banåkabil Batteriskötsel och felsökning | << 1, 2, 3, 4, 5 24 besök senaste veckan (2391 totalt) |