Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Bmw M3 E92 BTG 7,18 - Till Salu | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (11138 totalt) |
Tack för det, är sjukt dålig på att ta kort men försökte verkligen här att ta lite bilder så kul att de uppskattas Ja vi bodde på Apex, rätt kul i dessa tider då mycket är stendött i övrigt där nere. Där va de fullt ös med mycket Youtubers och Instagramprofiler dagarna i ända, Schmee kom med sin AMG gtr Cab som är på bilderna och skulle göra ett "reportage" av nya M4an som Bmw va där och lämnade. Men både Misha och Robert på Apex använde den ganska friskt dem med för att göra "content" till deras kanaler. För en som inte är så insatt va de rätt kul och se hur dem håller på |
||||||||||
Området där Ringen finns var först att öppna upp för turister under förra veckan. Med en negativt Covid test får man både bo på hotell samt äta på Restaurang. Test kan man göra gratis nere i Adenau |
||||||||||
tack Apex taxi är fritt att boka för alla, Men i huvudsak driver de hotell samt biluthyrning. De har dragit ner på sin taxiverksamhet och samarbetar nu med Ring taxi. Så på all turistkörning är det deras bilar som gäller. Apex tar bara ut sina på trackdays. Ringtaxi har bland annat 991GT3 RS, 992 Turbo S, nya M5 CS osv. Men ska man åka Apex GT2RS MR på ett Sub 7 varv så får man pricka in en dag där Apex är med på en trackday. |
||||||||||
GT2RS MR är inget dåligt val av bil _________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006 |
||||||||||
Händer inte jättemycket med bilen, är lite småjusteringar.
Den ska snart få ett nytt avgassystem för att klara våra tråkiga 95db Även en halvbur och bälten kommer då jag höll på att hoppa ur stolen nere på ringen. Men det blev att sälja av E88orna för att köra ett par andra fina hjul jag kollat på länge. M4 Gt4 original fälgar, Smidda hjul i 18x11", 9,2 kg styck. Blir nu att testa att åka 295 trofeo runt om. |
||||||||||
Snyggt kört. Så lugnt och fint och ändå 7:27 varv! Utvecklingen går (fort) framåt...... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -04 Race edi Boxster S -01 GT edi Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||
Härlig film på ett snyggt varv! Men det låter/ser ut som om vänster bakdämpare är helt slut eller? dunkar och hela bilen haltar sig fram. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||
Hej. Nästan rätt. Vänster fram har något allvarligt fel. Kom fram redan på mantorp på första testet. Men hade ingen tid innan ringen att kolla de. Men de ska av och upp till öhlins så de kan se vad de kan vara. Gör inte direkt att man får mer förtroende för framvagnen 😅 |
||||||||||
[quote="plato"]
Ah, ok. Förklarar varför du ändå vågade gasa som du gjorde i kurvorna. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||
[quote="MaZ"]
Fast när jag kollar på varvet nu när du säger de så är de något som hoppar och studsar väldigt bak med. Får nog kolla över alla stötdämpare.. |
||||||||||
Skall man skicka en så kan man ju lika gärna skicka alla. Säg att du vill ha WRC spec (eller alternativt Skotercross spec) på tätningarna också så tål de kyla bättre. Skumt att de inte såg detta på de kontroller som jag antar att de gör innan leverans. Om det är samma operatör som byggt dom så kanske alla har samma problem fast i olika omfattning. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||||
Har blivit lite uppdateringar sen senast.
Först schimsade Öhlins om framdämparna och jag bytte krängare fram för att hjälpa dämparna lite extra. Behövde då prova bilen för att se om de blivit bättre, valde då att köra King of Mantorp för att testa bilen och pröva lyckan. Bilen kändes inte alls bra balansmässigt. men blev ändå en 3e plats i finalen i klassen Street. Så det var bara att komma hem och fundera vad man bör göra härnäst. Behövde fixa balansen och få ned ljudnivån lite om man vill åka på andra banor än Mantorp och Ringen. Då gjorde de följande. Andra fjädrar bak, Akra Helsystem i Titan, Oljekylning till diffen + lite styling. Så för att testa detta innan nästa ringenresa blev det att åka Trackday igår på Mantorp med Drivers Club. Nu kändes bilen klart bättre balansmässigt så denna gång lyckades jag styra runt klumpen på 1,25,3. 1,24 bör gå en bra dag Filmer från gårdagens trackday nedan. |
||||||||||
Sådär så var man hemma efter en andra resa ner till Nurrburgring med bilen.
Med lite bättre känsla i dämparna fanns de lite mer förtroende för bilen, detta gjorde ju givetvis att målet var satt att kapa några sekunder från första resan. Andra dagen av Trackdayen kom äntligen ett ganska fritt varv, dock lite duggregn som syns på filmen. Detta resulterade i en BTG varvtid på 7,18,51. Kändes satans gott kan jag säga Se varv nedan. |
||||||||||
tackar:) ja du kommer inte vara ensam med en Yaris GR där nere. Såg säkert 10st nu men alla utom Apex egna var 100% stock. Så en lite moddad med breda hjul kommer sticka ut rätt bra där nere |
||||||||||
|
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Bmw M3 E92 BTG 7,18 - Till Salu | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 5 besök senaste veckan (11138 totalt) |