Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Datsun 240Z -71 är överallt och grejar | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 15 besök idag (85525 totalt) |
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Det där är tigsvetsat, men troligen en googlad bild då han vill ha input på burröret innan han bockar.....
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Dom sista två bilderna är inte min bil utan bara för att se hur jag menar.
Dom andra bilderna är från min bil Jag använder en kempi MIG och Migatronic TIG _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Får för vem? SFRO? SBF vagnbok? Enligt SBF/FIA så får väl ej stolens placering vara inuti huvudbågen, utan den ska vara framför huvudbågen. Så i det fallet så är det ju en icke-fråga, för du får ändå inte ha stolen så långt bak? _________________ Torbjörn Nyberg |
||||
Med appendix k HTP papper behövs väll inga ej kryss bara en diagonal?
Och bara ett diagonalt i dörrarna? Jag har inte riktigt nån plan att tävla med den, men tänkte de var bra att göra den så rätt som möjligt ifall man ändrar sig. Kan ju inte tävla historiskt efter som jag har modifierat en del och nyare bromsar mm Men tänkte kanske på roadsport Men främst har jag ju tänkt ha den till trackdays _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Stolen sitter inte långt bak det är bilen som är väldigt liten Det jag tänkte på var för vagnsbok _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
När det gäller Roadsport är minimikravet i princip bara huvudbåge och stöttor.
Jag har dock valt bygga en "full" halvbur i bägge mina Roadsport-bilar så allt finns där ifall jag vill lägga främre delen till en fullbur. Därmed blev det kryssad huvudbåge i senaste M3:an. EDIT: Nu har du redan stommen till en fullbur, det är inte mycket som felar. Och i ditt fall så är ett kryss i huvudbågen i princip inte ivägen, du kan eventuellt nyttja det att till få ett bagage med mindre rör i. Med lite klok placering av rörändarna för strävorna vid a-stolpen går det få dit alla stävor enligt SBFs generella regelverk utan det blir mycket ivägen i dörrhålet. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Kolla på min bil, sidan 3. jag har byggt staget rakt, men vinklat bakåt mot kardantunneln. Det blir en liten kompromiss, lite extra frigång, men rakt rör. . _________________ Sebastian Ekelund 1977 Datsun 280Z (SCCA widebody) |
||||
Tyvärr vet jag inte svaret på frågan angående röret bakom stolarna. Men funderar ändå på det. Det är väl så att röret inte måste finnas, och då borde man rimligen kunna bocka det. Men vad som istället måste finnas för vagnsbok enligt sbf är väl ett kryss i huvudbåge. Och då kan du ändå inte flytta bak stolarna.
Min tanke bara, inget facit. _________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Datsun 240Z -71 är överallt och grejar | << 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 15 besök idag (85525 totalt) |