Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Mytomspunna sk rekordtider på Svenska banor..?! | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 8 besök senaste veckan (29627 totalt) |
Enligt Daniel körde de med 48mm i Gentlemen's Trophy vilket är det minsta i GT3 men det stämmer inte med den där listan. Han sa nämligen att de hade fått buda efter den där i sista stund då den var mycket mindre än de hade tillgängligt. Minns att det skiljde mellan en och en halv till två sekunder på Monza mellan Gentleman's Trophy och de snabbaste R8:orna när Mangs körde där. Med Mangs bakom ratten alltså, han borde kunna prestera någorlunda likvärdigt med de snabbare bilarna. _________________ Martin Öberg |
||||||
Man kan nog ofta se tider tillbaka till år 2000 på träning, kval och race! Dom Varvrekord du själv listar från Modsport är ju "eoner" ifrån vad denna E30 skulle ha presterat! 5 Sekunder ifrån Ert varvrekord många av bilarna där är ju väldigt potenta också som tex BMW Sauber M1:an, Bmw Z4 -2003 GTR osv. Mantorp Modsport 1...1.21.023.. Pecka Nyström..2006 Modsport 2..1.22.896...Joakim Granfors..2010 Modsport 3..1.27.983..Joakim Unnebäck..2005 Det skall bli intressant och se hur fort det går nästa helg. Kör så det ryker! :-) _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Jag har kollat på bilen och den är riktigt riktigt ball, särskilt med motorplacering etc men det är fortfarande en E30 kaross med usel Aero och 550 sug hästar? _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Puppan och Supramannen, ni har ju redan slagit fast med bestämdhet att Spalding BMWn har kört 1.18,915 så varför fortsätta?
Angående aero så finns det ju sjuor som skjortat av det mesta på svenska banor och genererar riktigt snabba tider trots aero som en fyrkantig låda. Modsport är trots allt begränsade av regler så klassen har svårt att nå sådana tider, men man kan ju alltid bli positvt överraskad. Att Pekkas balla C3 Corvette gjorde sådana tider är imponerande med tanke på teknik från 70-talet, bifogar en snutt på den Corvetten. Ljudet är underbart! http://www.youtube.com/watch?v=JFkgg_4YnPE |
||||||
_________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||
Riktigt frän, låter verkligen inte som en Corvette! :-) Målet med tråden var verkligen inte att jag och Supramannen skulle nå nån form av konsensus... Målet precis som Gurra var inne på är att undersöka om nån annan faktiskt kunde bevisa att dessa mytomspunna tider av tex Spalding och Levin verkligen hänt. Sen oxå om nån annan satt på fler osannolika tider som vi tillsammans kunnat avskriva eller tillskriva! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Exakt vad jag gjort, tuffmotor plasering men det är allt, den är ljusår ifrån en z4gtr som har samma maskin nästan men 2012 teknik och åker liknade tider _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Vi kanske ska vänta tills Fredrik har städat garaget och hittat den gamla tidtagningsdatorn "det finns ju kanske några som är nyfikna på Spaldingtiden som vill hjälpa till och städa Fredriks garage" _________________ Mikael Ståhling |
||||||
vet precis var den är men det är typ 1 hel dags jobb att rensa bort det andra skräpet för att få tag på den.... frivilliga får leka bland tiderna och leta medtag gärna egen container när ni vill leta |
||||||
Kul att äntligen någon försöker reda ut detta Puppan
Den där jävla bilen har stört min hjärna ett tag... har ju börjat att bli så desperat och förstörd att jag nästan funderat på att bygga en liknande bil :/ Som puppan säger mekaniskt grepp javisst men aerodynamiskt grepp i form av i synnerhet downdrag är det som gör att det börjar gå sjukligt fort som dessa tider är min uppfattning och där finns endel att önska på den där gamla dtm bilen.... Är grymt impad av Rikards och puppans tider på mantorp har själv gjort försök att komma neråt i tiderna men det är fan inte lätt när det börjar gå så fort alltså.. Ni diskuterade 993 gt2 evo och dess tider visserligen är det ju som sagt allmänt halt på gatebilkörningarna det är fakta men man kan titta i resultatlistor i norska gt serien där Vidar kör med sin sån bil mot många nyare... proffs i all ära men den mannen vet hur man rattar en porsche riktigt bra så väldigt mycket på hans tider tror jag inte man plockar genom ett proffs bakom ratten... _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||||||
Är det proffs som skruvar på bilen då? En racebil av den kalibern kräver lite av de som ska ställa in den också. Bara en tanke... Men sen är det som sagt skillnad på vad som är möjligt vid ett optimalt tillfälle och vad som faktiskt har körts. Frågade Mangs om video på hans kvalvarv i lördags och det kommer. _________________ Martin Öberg |
||||||
Skitkul att du frågat Mangs om video!! Vore verkligen fint om du lyckas ordnat det! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
På Spa-Francorchamps har de kört både GT3 och GTE i år: Spa 24h 26-27 Juli 2013 (GT3-kategori) Snabbaste varv 2.21,861 HTP-Mercedes SLS AMG Snabbaste Porsche-varv 2.22,245 Manthey Racing Porsche 997 GT3R WEC 6h Spa Endurance-VM 3-4 maj 2013 (GTE-kategori) Snabbaste varv 2.19,106 AF Corse Ferrari 458 Snabbaste Porsche-varv 2.19,615 Porsche AG Team Manthey 991 RSR Det bör dock beaktas att WEC-gänget inte öppnade kranarna helt då de inte ville riskera BoP-förändringar inför LeMans. Samtidigt bör också beaktas att ADAC GT Masters (GT3) kvalade på 2.19,390 den 11-12 maj när de körde på Spa. Brasklapp: de kör med andra BoP-värden än 24h Spa-gänget och har 1h sprintrace istället för endurance. Alltså svårt att säga något vettigt om ren speedskillnad GT3 vs GTE, som jämförelse körde 991 GT3 Cup 2.25,342 i Supercup-racet och snabbaste 997 Cup i Porsche Sports Cup Endurance körde 2.28,164 Referenstider Spa 2013: LMP1 2.00,435 (Audi R18 e-tron quattro) F1 1.50,756 (Vettel - Red Bull) [Slut OT] _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Jag hamnade i den här tråden, då jag letade uppgifter..
Det har hänt en del de senaste åren. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Allmänt banåkaforum Mytomspunna sk rekordtider på Svenska banor..?! | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 8 besök senaste veckan (29627 totalt) |