Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
ADAC Total 24H Rennen 2021 3-6 juni
803 besök totalt
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1135


Trådstartare




Det är dags för kvalhelg inför 24-timmars på ringen.

Tidplanen går att ladda hem här: https://www.24h-rennen.de/wp-content/uploads/2021/04/210417-Q24h-Zeitp . . . .





Livestream på tuben finns här:

Tyska





Engelska









Själva loppet går 3-6:e juni.


_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Snart så!

Det blir en fullmatad racehelg med både F1 och N24.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Evilution
Borlänge
Här sen Jun 2008
Inlägg: 226



thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster***

Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Det var ju bra att man la det nu....Jag måste smita från ett studentfirande för att se starten iallafall.

Hoppas på bra väder och att det blir alla timmar i år.

_________________
Jens Lanvin
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Dåså..

Då är det väl slut med detta på Youtube.

Nent köper rättigheterna.

https://news.cision.com/se/nordic-entertainment-group/r/nent-group-sak . . . .

_________________
Jens Lanvin
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Jens L skrev:
Dåså..

Då är det väl slut med detta på Youtube.

Nent köper rättigheterna.

https://news.cision.com/se/nordic-entertainment-group/r/nent-group-sak . . . .




Sjärlvklart måste man kunna få tjäna pengar på en bra produkt. Men nu är det lite som skivbranschen innan Winamp och sedan Spotify. Det tas oerhört bra betalt. Så bra betalt att jag avstår att handla, trots att jag har råd.

Viaplay lovade för 8-10 år sedan att om man då tecknade sig och förblev kund så skulle man för ALLTID få behålla priset. Jag nappade på det och har varit kund hela tiden. I våras fick jag brev att de "inte längre kunde leverera produkten" och därför kommer abonnemanget avslutas. De "kunde leverera en annan produkt" som exakt likadan men kostade mer än det dubbla.
Så jag skrev att till dem att de borde sluta snacka skit. Var åtminstone ärliga och säg att ni vill tjäna mer pengar och därför backar på tidigare avgivet löfte. Efter lite brevväxling fick jag svaret att de skulle ta till sig kritiken till nästa gång.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Gertj
Trelleborg
Här sen Nov 2013
Inlägg: 14



Nu är snart tid. Först en hyllning Sabine

_________________
Gert Jönsson
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Kevin

_________________
Jens Lanvin
Citera
Gertj
Trelleborg
Här sen Nov 2013
Inlägg: 14



Vilken Racing Som han avancerade i detta startfält

_________________
Gert Jönsson
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Jens L skrev:
Kevin



_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4016



Estre's svettiga passage av Van der Lynde i gräset nyss 😳😳😳💦💦💦



_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Kollade första timmen på Classic igår. Fyfan vad mycket roligare det är att kolla på, bara det att det är en Golf Mk1 som är med och slåss in i första kurvan, priceless. Sen dyker det plötsligt upp en Renault 5!

Synd att det kommer bli kass TV nästa år, de köper säkert in en "riktig gammal räv" som kommentator, dvs Jonas Kruse...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Tråkigt med all dimma. Blir ju en helt annan grej av 12h körning i två 6h pass separat. Känns mer som två vanliga VLN-race på två dagar än den riktiga grejer. Undra om det urholkar känslan av att vinna det...

Men vilken fantastisk streaming det är nu och möjlighet att kolla på detta race. För bara två tre år sedan var det inte alls lika bra. Då fick man leta någon fabriksstream och lyssna på Radio Lemans, i bästa fall.

Otroligt att de får till det så bra på den stora banan

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



dvorak skrev:
Tråkigt med all dimma. Blir ju en helt annan grej av 12h körning i två 6h pass separat. Känns mer som två vanliga VLN-race på två dagar än den riktiga grejer. Undra om det urholkar känslan av att vinna det...

Men vilken fantastisk streaming det är nu och möjlighet att kolla på detta race. För bara två tre år sedan var det inte alls lika bra. Då fick man leta någon fabriksstream och lyssna på Radio Lemans, i bästa fall.

Otroligt att de får till det så bra på den stora banan


Jag instämmer till 100%.

En sak som jag satt och funderade på är vad bakgrunden till att de kör så in i bänken stenhårt. Både mot varandra och långsammare bilar.
Året innan GTR:n flög av i Flügplatz såg jag någon intervju med stallchefer som menade att det körs alldeles för hårt. Alltför många skrotar. Racet vinns inte på första varvet och man kör direkt som om det var sista varvet.

Fortfarande körs det jäääkligt hårt. Visst, Kevin gick från 10:e(?) till 3:e(?) på första varvet och vann alltihop med 17 sekunders marginal. Men kom ens 50% av SP9-bilarna i mål?

Med det sagt är det förstås coolt att alla åker 10/10 i bilar för miljoner, i farter på +280 och som om de var odödliga. Men ändå...

Det är kanske jag som är ute och "åker"

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



BTG skrev:
dvorak skrev:
Tråkigt med all dimma. Blir ju en helt annan grej av 12h körning i två 6h pass separat. Känns mer som två vanliga VLN-race på två dagar än den riktiga grejer. Undra om det urholkar känslan av att vinna det...

Men vilken fantastisk streaming det är nu och möjlighet att kolla på detta race. För bara två tre år sedan var det inte alls lika bra. Då fick man leta någon fabriksstream och lyssna på Radio Lemans, i bästa fall.

Otroligt att de får till det så bra på den stora banan


Jag instämmer till 100%.

En sak som jag satt och funderade på är vad bakgrunden till att de kör så in i bänken stenhårt. Både mot varandra och långsammare bilar.
Året innan GTR:n flög av i Flügplatz såg jag någon intervju med stallchefer som menade att det körs alldeles för hårt. Alltför många skrotar. Racet vinns inte på första varvet och man kör direkt som om det var sista varvet.

Fortfarande körs det jäääkligt hårt. Visst, Kevin gick från 10:e(?) till 3:e(?) på första varvet och vann alltihop med 17 sekunders marginal. Men kom ens 50% av SP9-bilarna i mål?

Med det sagt är det förstås coolt att alla åker 10/10 i bilar för miljoner, i farter på +280 och som om de var odödliga. Men ändå...

Det är kanske jag som är ute och "åker"

Ganska speciella omständigheter dock när de fick välja slicks för att stora delar av banan var torr.

Men satan vad de laddar på ja

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1135


Trådstartare
Top 5 resultat




_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Nürburgring
ADAC Total 24H Rennen 2021 3-6 juni
803 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande