Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
iRacing
<<   1, 2, 3
8 besök senaste veckan (69744 totalt)
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009
Inlägg: 168



Är iracing bra:). Bättre än rfactor eller?

Hur köper ja de?

_________________
Linus Siven
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Racekillen skrev:
Är iracing bra:). Bättre än rfactor eller?

Hur köper ja de?


Jag kan inte svara på om det är bättre än rfactor men klart bättre känsla än race serien som jag testat.

Iracing är en onlinetjänst
gå till http://www.iracing.com/ just nu är det 50% drive på nya medlemskap.
I medlemskap ingår det ett antal bilar & banor. Dessa räcker för nybörjaren.
Det finns sen massor av bilar & banor att köpa till.

Att tänka på sr safety rating. Du har 2st en för oval & en för road.

Du börjar på 2,5. Träna mycket innan du börjar tävla.
Din sr baseras på ditt antal incidenter under de senaste 1600 kurvorna.(pro 2600)
Gör du bra ifrån dig utan incidenter så ökar ratingen & du klättrar i licensnivå
& kvalien på förarna du tävlar mot blir bättre.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 409



glöm inte oxå att det kostar varje månad!

12$ tror jag det är...

RF är bättre med bilar (modsen och banorna) men Iracing slår allt i känsla!

_________________
Jimmy Pettersson
www.emersonracetech.se
Racingbil: Volvo V70 SSK Klass 3
Tidigare Racingbil: Renault 5 TS Gr2
Tidigare Racingbil: Volvo 855
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



jimmy p skrev:
glöm inte oxå att det kostar varje månad!

12$ tror jag det är...

RF är bättre med bilar (modsen och banorna) men Iracing slår allt i känsla!


Man får passa på när dom har nån drive för då blir det billigare
jag fick 27 månader för 114$ det är drygt 4$ i månaden.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
sbozic
Halmstad
Här sen Apr 2011
Inlägg: 5




_________________
Stephan Bozic
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Vad kör du för storlek på skärmarna & vad har du för grafikort för att driva det hela

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
sbozic
Halmstad
Här sen Apr 2011
Inlägg: 5



Michael Bäck skrev:
Vad kör du för storlek på skärmarna & vad har du för grafikort för att driva det hela


Jag använder mig av 27" Philips skärmar och grafikkortet är NVIDIA GTX680

_________________
Stephan Bozic
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



sbozic skrev:
Michael Bäck skrev:
Vad kör du för storlek på skärmarna & vad har du för grafikort för att driva det hela


Jag använder mig av 27" Philips skärmar och grafikkortet är NVIDIA GTX680


Vad får du ut för fps i 3'1080p ur ett GTX680 kort 2GB ?

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
sbozic
Halmstad
Här sen Apr 2011
Inlägg: 5



Michael Bäck skrev:
sbozic skrev:
Michael Bäck skrev:
Vad kör du för storlek på skärmarna & vad har du för grafikort för att driva det hela


Jag använder mig av 27" Philips skärmar och grafikkortet är NVIDIA GTX680


Vad får du ut för fps i 3'1080p ur ett GTX680 kort 2GB ?


Det varierar beroende på vilken bana man kör. Jag kör mer eller mindre med full grafik på allt. Om det segar till någonstans så är det oftast programmeringen det verkar vara fel på och inte kortet som är för dåligt.
Här är en länk där en som kör iRacing gjort ett test på just detta kortet 2012. Finns säkert fler där ute.

https://www.youtube.com/watch?v=HFJFmaJKZRk

_________________
Stephan Bozic
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Äntligen

iRacing Adds the Nurburgring

iRacing.com Motorsport Simulations, the world's most realistic racing game, announced it will add the fabled Nürburgring to iRacing.com's catalogue of over 65 laser-scanned race tracks. The news comes in the wake of iRacing's licensing agreement with Aston Martin Racing cars and the revelation that iRacers recently eclipsed the one billion lap milestone.

Today's announcement at the iRacing Nürburgring 1000 means the more than 52,000 iRacers worldwide will be able to race on digital versions of the 20.8 km (12.9 mile) Nordschleife, the 5.15 km (3.2 mile) Grand Prix Stecke and a combination track linking the two circuits. The tracks are scheduled to be released to iRacers in 2015. In celebration of its partnership with the Nürburgring, iRacing is offering a free, three month subscription to new members who visit www.iracing.com/Nürburgring1000.

"iRacing's partnership with the Nürburgring marries state-of-the-art motorsports simulation with what is widely regarded as the world's greatest race circuit," says Steve Myers, Executive Vice President and Executive Producer of iRacing.com. "We are honored and pleased to be able to make the Nordschleife and the Grand Prix Stecke available to our members who will be tremendously excited by this news."

"We are delighted that iRacing is adding the Nordschleife and the Grand Prix Stecke to its catalogue of great race circuits," says Dr. Karl-Josef Schmidt, General Manager, Nürburgring. "Thanks to iRacing, race fans and sim-racers all around the world who may not have the opportunity visit the Nürburgring in person will be able to accept the challenge of racing on these legendary circuits."

iRacing.com enables motorsports and gaming enthusiasts around the world to race against one another online in more than 40 precisely-modeled cars on 65 laser-scanned road courses, ovals and speedways in officially-sanctioned and private league competition. From GT racing to NASCAR, Grand Prix racing to prototypes and Indycars, iRacing delivers the most realistic racing experience you can have on your PC or Mac from the comfort and convenience of your home. With literally thousands of official races every week, there is always someone to race against at iRacing.

Go to www.iRacing.com for more information on iRacing and to read testimonials from stock car, road racing and sim racing champions the world over.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Stefan Persson
Malmö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 214



Hej gott folk!


Då har iRacing gått in i en ny era med riktiga långlopp med förarbyte. Start idag och här är en länk till live veiw!

http://racespot.tv/24h/live/

_________________
Stefan Persson
FeniX Motorsport
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Nurburgring släpps med nya uppdateringen av Iracing idag/natt.

Liten intervju med Dave Kaemmer
https://www.youtube.com/watch?v=gVFVdGOmwNQ

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
STS_Patrik
Stockholm
Här sen Nov 2013
Inlägg: 27



Provkörde Oculus Rift DK1 med iRacing för drygt ett år sen och blev riktigt imponerad av upplevelsen. De enda som inte hängde med var ju upplösningen i den versionen men det ska ju vara avsevärt förbättrat till releaseversionen så därför lade jag nyligen in en preorder på denna med leverans i slutet på våren.

VR-headset är ju ett smidigt alternativ till flerskärmsriggar när de råder brist på plats eller bygglov i hemmet

_________________

M3 Coupé -97

exqbe - Monitor your vehicle
Citera
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009
Inlägg: 168



funderar på å köpa det. finns det svenska banor med på spelet:)? och 24 timmars race med? och annorlunda banor/serier?

_________________
Linus Siven
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Dags upp väcka liv i denna måntro?

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009
Inlägg: 168



hej. är iracing det bästa racingspelet just nu? eller har automobilista 2 kommit ikapp?

_________________
Linus Siven
Citera
Cressell
Täby
Här sen Jan 2017
Inlägg: 187



Fortsatt bäst i min mening! Jag kör dock open-wheel, finns inte mycket annat som kommer nära då.

_________________
Jonathan Cressell
Midlana V6 2.7t - pågående bygge
Citera
Racingsimulatorer
iRacing
<<   1, 2, 3
8 besök senaste veckan (69744 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande