Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar M3 e30-90 | << 1, 2, 3 >> 5244 besök totalt |
Eftersom utgångsläget för diskussionen nära orginal så utgår sönderkapade fjäderben. Men en stötdämpare blir varken bättre eller sämre av att vara en sk "coilover", det blir bara lättare att byta fjädrar och höjd.
En klassisk beprövad kombination är Bilstein Sprint med Eibach sänkfjädrar. Vad exakta utbudet på stötdämpare till E30 är numera har jag tappat lite koll på. I det här fallet ser jag inget fel med att välja sänkfjädrar. Powerflex i silentbocken och/eller nytt orginalgummi till bakre bärarmarna. BMWs excentriska bussning till främre bärarm. Excentriska distansblocket för fjäderbenet tex från millway.se _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Hallå Robert!
Kul att bilen blev kvar i Sverige - hörde rykte om att det var en norrman som ville köpa / hade köpt den.
Antar att det är mer än spaken du behöver? Som tidigare nämnts finns nytillverka spak/knopp med skinndamask att köpa från BMW för någorlunda rimliga pengar (vet jag av ngn underlig anledning. 🙄). Vad gäller vettig sättning för kurvig landsväg har jag på en tidigare M3E30 haft Bilstein Sprint och InTrax fjädrar (ca 25 mm lägre än org). Funkade riktigt bra för kurvig landsväg, lite slalom och runt Kinnekulle. Är själv inget jättefan av plastbussningar på en gatbil - hellre BMW:s egna hårdare Grupp N gummi varianter (om de fortfarande finns att få fram). Edit: Lite sen. _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Har vart lite dålig aktivitet både här och på bilen då mkt annat tar tid just nu Har beställt damask och knopp så är på gång. Grejorna ovan sitter på bilen faktiskt så jag tror den blir lite lagom svängvänlig. Siktar väll på att ha den klar till bimmers of Sweden i augusti så man kan ta några varv på Mantorp _________________ Robert Forsberg |
||||
Fick hem lite grejor från m- bilar idag samt en nylackad taklucka
Nya baklysen och en m-klibba till skuffen Satt tidigare rödtonade startec på (som väldigt många verkar gilla) dock inte jag tycker original ser väldigt rätt ut. Söker fortfarande efter en hatthylla är det nån som har en så skicka pm _________________ Robert Forsberg |
||||
M-bilar vad är det för firma? Bilder på det rödtonade startec dem kanske passar bra på min röda M3:a //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Startec lysena är tyvär sålda. M-bilar Västerås (bmw) _________________ Robert Forsberg |
||||
Några veckor till sen börjar den iaf bli i besiktningsdugligt skick.
Fick fatt i en uppsättning Oz futura. Tycker dom sitter bra på e30. En renovering och silverfärgade centrum är väll tanken med dom. Söker efter en ny diffklump. Sitter 3:73 i just nu. Väldigt optimalt till banåka. Nån som är intresserad av att byta mot en original så skicka pm _________________ Robert Forsberg |
||||
Jag med har en uppsättning i behov av renovering... 2 st spruckna fälbanor Passar på röd bil också _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Ja dom satt riktigt fint på din röda med tänkte skicka mina till intera dom gör fina jobb _________________ Robert Forsberg |
||||
Har gått över ventiljustering idag. Dom flesta låg inom tolerans 0.25-0.35 Men några avgas låg upp emot 0.70 och nån enstaka på 0.00vilket inte är speciellt optimalt. Hoppas den kommer bli lite tystare i ventilmekaninsmen efter man fått till ventilspelet Yxade till en 4mm plåt så man kan trycka ner lyftarna. Funkade faktiskt riktigt bra _________________ Robert Forsberg |
||||
Tack sålde iväg bilen till en kompis för några dagar sen så de var nog han du såg. Bilen är riktigt fin man kanske ångrar sig nån gång _________________ Robert Forsberg |
||||
Våra race- och banåkarbilar M3 e30-90 | << 1, 2, 3 >> 5244 besök totalt |