Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997 Turbo
2 besök senaste veckan (1360 totalt)
Muccen

Här sen Dec 2016
Inlägg: 93


Trådstartare
Hej,

Äntligen dags för min första biltråd här på Rejsa.
Intresset för bankörning har ökat med tiden och åldern så ger det ett försök, här på Rejsa finns så mycket duktigt folk som man kan ta lärdom av vilket är super!

Vem är då jag? Jo Erik johansson, 27 år gammal ifrån Linköping.
Favoriten är Porsche, efter att ha bytt till mig en 997 Carrera S (nu mera såld) är man helt fast i märket..





Denna såldes och nu ca 2 år senare hämtade jag hem min andra Porsche som enbart skall gå på bana.
Projektet kommer få ta sin tid då jag är uppe i flytt just nu, men lägger den tid jag hinner med på bilen så kommer uppdatera så fort det händer något


Här står han, påväg hemmåt iförra veckan!
Stannade påvägen hem på Mel's garage, där kom det fram en härlig kille och prata en stund, finns du kanske här på Rejsa och läser detta? Kul isåfall! thumbs up

Är ni intresserade av att veta spec och mer bilder?
Kommenter gärna nedanför så ser vi till att det sker, nu blir det några timmar sömn!


Mvh Erik

_________________
Erik Johansson
Citera
Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008
Inlägg: 430



Ett gott val! Berätta mera - bilen ser inte riktigt ut som 997 Turbo brukar göra så jag anar någon special abrovink under locket?

_________________
Pontus Welin

Brabus CE36 - Projekt 300
Welin Alpine - Audi V8!
Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en...
997 TT + Kleemann K4
Citera
Muccen

Här sen Dec 2016
Inlägg: 93


Trådstartare
Tror valet passar mig bra, kanske för snabb men de går ju alltid lösa

Lite snabbt förklarat över setupen änsålänge;

3.0TT ifrån en 991 GTS 2018 med tillhörande 7vxl pdk, detta styrs av ett Maxxecu Race och HTG tuning gcu till lådan.
Motorn är ombyggd till "vanliga" spridare istället för direktinsprut, uppgraderade turbos och intercoolers i Alu med luftintag på sidorna i kolfiber. Alu fuelcell, dubbla pumpar, Elektrisk vattenpump och elektrisk servo från en v50.

Det sitter Porsche Cup hjulupphägning och deras 380/350mm bromsar (6kolvs fram, 4kolv bak)

Huv, tak och vinge i kolfiber. Motorlucka i kevlar.
Cup breddning fram.
Invändigt är det än fullinredning i läder/alcantara, sparco stol, bälte, ratt med snapoff, ett dash2pro och lite kolfiberpaneler med diverse knappar.

Sen finns det tonvis med andra saker, fråga på om det är något ni undrar eller vill se, annars kommer det nog komma framöver :



_________________
Erik Johansson
Citera
Michael K
Skåne
Här sen Jul 2011
Inlägg: 37



Congrats, Erik

Jag var också ganska intresserat i att köpa den röda och kommunicerade en hel del med Peter om den. Men eftersom jag redan har en rod 996 GT2 recreation med 800 hk som jag håller på att göra ban-snabb och också harr annat skoj till banan - samtidigt med att jag bor i Danmark - så blev det inte till något.
Men jag är absolut intresserat i att höra vad det blir till med dig och den fina röda som jag tänker kan bli riktig snabb på banan ;-)

Dbh

Micke

_________________
Michael Knudsen
Citera
Muccen

Här sen Dec 2016
Inlägg: 93


Trådstartare
Ja denna har potential!
Kul att du vill följa med på resan, detta år kommer det nog inte bli så mycket bana förutom lite småtester på "privat väg"

Ska gå igenom bilen, få en känsla vad som krävs för att enklast serva över den mellan varven och även samla på mig lite "bra att ha" gejer inför första riktiga körningen på bana

Lär behöva matcha bakre aero med splitter och canards fram, detta skall testas framöver!

Tänker mig även någon form av bur skulle va trevigt, ska man satsa på halv eller hel, skruvbur eller 'platsbyggd'?

_________________
Erik Johansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 997 Turbo
2 besök senaste veckan (1360 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande