Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Omdömen av Mantorp Track School Racing
4194 besök totalt
smasseman
Tyresö
Här sen Maj 2019
Inlägg: 7


Trådstartare
Hej

Jag har funderingar på att testa Mantorp Track School Racing Steg 1 eller Steg 2 eller inte alls.

Är det någon här som har testat? Är det en bra ide eller ska man hoppa över och kasta sig in på banan direkt? Någon som har provat får gärna skriva några ord om er upplevelse och säga vad ni tycker. Är det söndagstempo eller krampaktigt grepp om ratten hela tiden?

mvh Jörgen

_________________
Jörgen Smas
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Jag gick en körkurs på Mantorp precis när jag börjat köra bana. Nu var det här otroligt länge sen så det hette något helt annat då, men det jag gick på var mycket lärorikt thumbs up

Att få hjälp av någon som kört en hel del brukar även kunna ge mycket thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Achwell
Stockholm
Här sen Jun 2021
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jag gick kursen i fjol. Hade aldrig kört bana förr, så det var första gången jag var på banan med min m2. Otroligt lärorik dag. Man fick mycket för pengarna. För mig som aldrig kört bana tidigare var det väldigt skönt att långsamt och metodiskt få bygga upp farten utan den stress det hade inneburit att slängas rakt på en knökfull track day.

_________________
Johan Wenelius
Citera
smasseman
Tyresö
Här sen Maj 2019
Inlägg: 7


Trådstartare
Jag håller med. Jag åkte dit och var mycket nöjd efter dagen. Luftigt och långt mellan bilarna så man kunde vingla runt som en riktigt nybörjare. Och senare på dagen var det inga problem att trycka på i fri fart när man hade blivit lite modig. Men kunde verkligen hålla sitt eget tempo.


_________________
Jörgen Smas
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Omdömen av Mantorp Track School Racing
4194 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande