Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20 >> 985 besök senaste veckan (82864 totalt) |
Hehe ja Det är 12x18 med 6.7" backspace om jag inte minns fel så det blir lite kvar utåt På andra bygget som syns i bakgrunden ibland sitter det 15x15 fälgar bak med 4.5" backspace så där kan man nästan ställa in ett sexpack _________________ Patrik Lissjos |
||||
Godmorgon
Igår kom lackeraren på hembesök och gjorde klart tunneln upp på torpeden Fick även penslat på lite Hagmans invändigt så nu kan det åka på lite bitumen där. Så det där blev rätt bra till slut! Plockade även bort yttre dörrhandtag för att han ska kunna fixa lite skador i framkant dörrarna och kunna dimma ut det bra. Har lite skador på en lös innerskärm fram som jag ska fixa idag så bilen och delar blir helt klar för att gå iväg till honom så fort han har tid _________________ Patrik Lissjos |
||||
Ja, du vet.. den som söker han finner Ska lyfta upp Impalan på övervåningen nästa helg så jag får lite mer svängrum i garaget _________________ Patrik Lissjos |
||||
Idag åkte bilen och skärmarna iväg för lack. Så idag fick jag bli bogserad ett par hundra meter i bilen iaf
Var till PPF i veckan så nåt tag efter semestern, mest troligt mot hösten så ska de ta in bilen för grenrör, avgas och tryckrör. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Pro touring är både fränt och "användarvänligt" saknar min gamla Camaro 68 mellan varven. 😇
Inte hunnit läsa hela tråden, vad blir det för maskin? _________________ Christian Halldén Enthusiast Group AB BMW 1M -12 BMW Z3 Coupe -00 |
||||
Ja, det blir spännande. Egentligen så har jag bara haft raggarbilar och mekat rena raktfram rejsbilar så det här blir spännande Det är en eftermarknadsmotor men baserad på LS7 från Z06 Corvette. Warhawk block och toppar och smidd insida, våtsump och mekan rulle. Ska hålla för en bra bit över vad turbon orkar leverera. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Var och lämnade alla lösdelar i motorrummet som ska målas sidenmatt svart och fick se lite framsteg. Skärmarna var lackade, skulle fixas till på insidan bara med lite sidenmatt.
Fick ringa in en kompis så vi kunde hjälpas åt att rulla in bilen i boxen. Ny tajt diffklump och kladdiga 335or är inte lättflyttat Får nog hämta bilen imorrn eller lördag och hoppas på att få lösa delarna lagom till semestern! _________________ Patrik Lissjos |
||||
Verkligen en snygg blå färg du hittat! Fina brytningar och nyanser på framskärmarna!
Hoppas du får rull på den snart! |
||||
Tackar, ja bilen var relativt nylackad när jag importerade den. Det ska tydligen vara Marina Blue, en originalfärg som fanns -66. Dock är den lite ljusare så nu när vi skulle fixa lite skador så fick vi en plåtdetalj scannad med sån pistol så det verkar ha blivit riktigt bra Japp, det är bokat att den ska iväg till PPF i höst för bygga grenrör för turbon, tryckrör och avgaseri. Tanken är att jag ska ha fått bilen såpass klar så de kan dubbelkolla all el och göra bilen startklar sen startar jag upp i lugn och ro hemma innan bänkning. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Passade på att jobba i helgen för att bli klar med ett stort projekt på jobbet, lägligt för lackeraren att kunna göra klart allt så imorgon ska jag hämta hem allting.
Fick hjälp av en vän att lyfta upp Impalan på övervåningen så jag har lite mer svängrum inför slutmontering av Chevellen. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Hej, undrar lite om svetsningen av kardantunneln. Är det punktat så och sen tätat med kitt?
Om det räcker att göra på det viset? eller är det mer svetsat på undersidan? Ingen kritik i detta utan en undran då min kunskap är begränsad och det är befriande att se byggen som inte har en perfekt myntrad med tiggen i varje vrå av bilen. Väldigt snygg och tuff bil som väcker stort vill-ha-begär.! |
||||
Halloj! Tack så mycket. Tunneln är endast punktad invändigt för att jag skulle kunna fixera formen när lådan var i, sedan är den helsvetsad och slipad på undersidan samt kittad på bägge sidor. Body under och sedan lackad i bilens färg Jag känner att jag har skaplig kläm på mig sprutan efter många år men det är allt skvätt som blir jobbigt. Har köpt en riktig TIG nu som jag ska börja lära mig med tills det är dags för nästa projekt. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Har hänt lite här.
Lyfte i motor och låda förra helgen och så idag kopplade jag in nästan all motor-el. Styrning är ett Fueltech FT550. Hängde även dit kylarsupport och intercooler samt huvlås och lite smått. Ska jobba vidare med elen till lysen och sånt imorgon tänkte jag _________________ Patrik Lissjos |
||||
Det var roligare att hänga på nylackade plåtdetaljer
Fick till justeringen så bra det går att få det med gammal plåt men jag är jäkligt nöjd. Putsa lite mer blankdetaljer imorgon och även måla lite saker svarta som inte varit korrekta till SS-konverteringen. Tror även att ventilkåporna kommer att få bli bilens färg framöver för att få lite färg i motorrummet, beställde ett nytt spjällhus idag för att spara utrymme framåt. Får bli en fräst 90˚ graders med konan inbyggd från 4" till 3" samt en plats för IAT, ska få hem spjäll samt flexkoppling först så ska jag ta hjälp att rita upp samt fräsa den. _________________ Patrik Lissjos |
||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20 >> 985 besök senaste veckan (82864 totalt) |