Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: MX-5 Miata 1.8 -94 RHD
1944 besök totalt
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460


Trådstartare
Hej hej.

Då jag inte känner att jag har tid att fullfölja mitt NA projekt inom närtid tänkte jag se om intresse finns för bilen.
Även nyare VVT motor, 6vxl låda och annat säljes i separat tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=120774

Bilen är en högerstyrd Eunos Roadster från 1994 med 1.8l motor och orginal torsendiff. Det sitter även en KG Works dash i instrumenthuset. Se https://revlimiter.net/blog/2010/07/kg-works-instrument-panel-review/

Den importerades från UK av mig och registrerades i Sverige 2011-09-15, men har stått avställd i min ägo sedan 2012-10-01. Bilen var min enda bil under studietiden det första året och genomled därför en vinter i Stockholm vilket märks undertill och i de bakre skärmkanterna.

Mätarställningen är mellan 18-19k mil, men levde ett lugnt liv under iallafall mitt år som ägare och fungerade maskinellt oklanderligt. Bilen går att köra men hjulvinklar står helt fel och generatorrem saknas så man får köra med ett extra löst batteri i skuffen.

Då klarlacken började flagna en del efter mitt första ägandeår importerades en'99 NB som jag fortfarande har kvar, varför denna känns överflödig, men jag har ändå svårt att släppa taget.

Jag tänkte behålla hardtoppen som sitter på bilen. Under den ligger en vinyl softtop med plastruta som funkar okej. Fyra orginal eunos 14" fälgar sitter på bilen.

(21-07-04) Tog ut bilen och svampade av den det värsta smutsen och knäppte lite bilder, finns fler på skärmkanter och under som jag inte bifogat.

Då jag har svårt att släppa bilen sätter jag priset till 30kkr så får vi se om det finns något intresse.

Bilen finns i Hallstahammar







[/i]

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460


Trådstartare
Upp med lite nya bilder

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: MX-5 Miata 1.8 -94 RHD
1944 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande