Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 335D E92 2012 | << 1, 2, 3 8 besök senaste veckan (8383 totalt) |
Hej, tack för svaret! Det där var en bild från en Porsche som illustration, men det var väldigt snarlikt på mina skivor. Jag har originalskivor så de är inte hålborrade utan helt släta. Jag har originalbelägg för tillfället, så de är knappast gjorda för bankörning, vem skulle komma på iden att köra runt med en blytung dieselbil? _________________ Bo Jahn |
||||
Aha okej. Även om skivan inte är hålborrad så är det ju en inhomogen struktur inuti med kylkanaler (jag antar att du inte har en solid skiva...), som kan ge upphov till temperaturskillnader som i sin tur ger fläckarna. Men som sagt, bättre belägg (och kylning) är nog lösningen. _________________ Kristoffer Clasén |
||||
Ja just det, det låter ju rimligt med tanke på ventileringen i skivan. Bättre kylning är nog svårt att hinna montera innan det är dags att åka i år så får försöka göra det bästa av situationen. Tack för svar! _________________ Bo Jahn |
||||
På en icke "m-bil" finns det extremt mycket mög som ligger i bakgrunden och överhettar bromsarna. Tips, programmera bort det innan dina bromsar är helt slut. Blir som natt och dag
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Åh fasicken, gör det? Även om man (enligt bilen....) stänger av DSC helt med knappen på instrumentbrädan? Började de med det i samband med de införde DSC, eller kom det senare? Inget som jag märkt av vid körning måste jag säga men så kanske det är... Kör väl för långsamt Vart kan man läsa mer om det och eventuellt få det avstängt i så fall tänker du? Mvh Bo _________________ Bo Jahn |
||||
Har läst på lite mer, och inte hittat någon särskild information på nätet iaf som passar in på din beskrivning vad det gäller min bil, mer än E-diffen i bakaxeln. Var det den du menade, eller var det mer utöver det? Den har jag tyckt varit helt ok, och Jag har i nuläget inga problem med överhettning av bakbromsarna, så om det inte var något annat utöver det som sagt, så låter jag nog det vara som det är. Tacksam för svar om det är något jag missat! _________________ Bo Jahn |
||||
Här finns det lite att läsa om, främst 1-serie. Men det är värt att kolla om dom finns.
https://www.1addicts.com/forums/show https://www.1addicts.com/forums/show Jag har bla kodat bort: FBS "Brake Fading Compensation" FLR "Engine Power Reduction to Prevent Brake Disc Overheating" RAB "Brake standby" _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Då 135i delar nästan allt i elektronisk väg med min bil, så kan man nog utgå från att det gäller min med. Tack för svar, ska läsa och kolla upp lite mer! _________________ Bo Jahn |
||||
Gör det! Blir enorm skillnad!
FBS "Brake Fading Compensation" Denna kompenserar trycket i pedalen vilket medför sjukt okonsekvent pedalkänsla. FLR "Engine Power Reduction to Prevent Brake Disc Overheating" Denna reglerar effekten på bilen när den tror bromsarna är varma. RAB "Brake standby" Vid hastigt släpp av gaspedal är detta en funktion som "boostar upp" bromsarna och gör bilen beredd på inbromsning. _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 335D E92 2012 | << 1, 2, 3 8 besök senaste veckan (8383 totalt) |