Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil VERKTYGS-tråden | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 30, 31, 32 >> 35 besök idag (283651 totalt) |
AC DK13HLQ är väl fortfarande grundsvaret om man inte ska bära runt med den (dvs garagedomkraft).
Jag är fortfarande (peppar peppar) beroende av en "HarborFreight-Kina-Alu" från 2005-6 ung. Tätningarna håller konstigt nog och har bara fått lite påfyllning av olja nån gång. Kanske var det innan de sparade in på all kvalitetskontroll Men en bärbar (du bär den hellre än att rassla runt med den på golvet) som har 75mm minhöjd har varit trivsam hjälp i fält (men man får ju vara medveten om begränsningar). "Big Red" på Jula är ju samma konstruktion (halva priset nu), men det är nog hit/miss hur de överlever. Bacho BH1A1500 verkar få samma omdöme |
||||
Jag har kört en sån här ett par år, vansinnigt nöjd sålänge jag inte behöver lyfta in den i skuffen 😁
https://www.bauhaus.se/domkraft-bahc _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
Jag köpte den låga/långa varianten: https://www.bauhaus.se/domkraft-bahc _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Mitt liv defineras av tidpunkten när jag tog steget över till AC DK13HLQ. Det finns ett tydligt före och efter... Den är så j*vla bra jämfört med allt aluminium skit jag testat innan... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
+1 Har använt en i typ 15år, samma, den är underbar som domkraft i garaget . Sen kanske man behöver en till, lite mindre och lättare om man vill ta med sig till banan etc. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
AC DK13HLQ ser fantastisk ut, men jag är mer i en situation där jag behöver börja med det mer mobila aluminiumskräpet, har ett garage där jag knappt får in bilen som det är just nu, än mindre en stor domkraft.
_________________ Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||
|
||||
En sån har jag också sen några år, mycket nöjd med den. Inget man slänger i skuffen till banträffen, den väger 50 kg. Till banträffarna har jag en sån här https://www.jula.se/catalog/bil-och- Den har fått utstå diverse misshandel i över 20 år, men den har inte gått sönder ännu förutom att det gula bärhandtaget gick av ganska snabbt. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Jag har denna Bacho BH1A1500 som jag slänger in i bilen.
Alu-domkraft, men förhoppningsvis inte samma Kina-skräp som mycket annat. 3000kr är lite mer pengar än mycket annat, men jag fick den på rea för 1000-1500 mindre. Väskan är praktisk! Lyfthöjd 82-375 mm Max. belastning 1,5 t Vikt 12 kg Inte så hög lyfthöjd men man kan lägga några träklossar mellan för att få upp högre. https://www.jula.se/catalog/bil-och- _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Den där vore perfekt för 1 500 spänn, om Jula inkluderar den i sin höstrea eller något. Annars ramlade jag in på Amazon och såg att Michelin har en som lyfter från 105-350 mm. Inte världens lyfthöjd, men lätt nog för att kunna släpa med sig vid behov, och bra pris: https://www.amazon.se/Michelin-92416 Även den här franska jumpcut-entusiasten framställer den som helt okej: _________________ Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||
Allt som oftast behöver jag slipa borr, oftast ( alltid..) slutar det med att jag improviserar med bänkslipmaskinen och resultatet är, ska vi kalla det... varierande...
Har länge tänkt på en borrslip typ: https://smaskin.se/maskiner/slipmask Är det någon som använder något liknande och hur funkar det? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Jag har en sån här https://shop.otdtools.se/product/bor Inte jättebra men billig och åtminstone lite bättre resultat än att slipa på frihand. Kräver ju sålklart att man har en bänkslipmaskin med lämplig slipskiva. En nackdel är att man kan behöva flytta slipfixturen om man ska slipa långa borr, justeringen räcker inte så långt. Sen är den allmänt sladdrig i konstruktionen så man får vara försiktig när man slipar. Hittade den här när jag googlade lite https://www.toolab.se/produkt/Tormek Verkar vara ganska vettig, men kräver ju också att man redan har en bänkslipmaskin. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Här har de lite olika varianter av set som innehåller dorn av klenare slag: https://www.esska.se/shop/Verktyg-oc Du hittar tex detta set en bit ner i listan: https://www.esska.se/shop/Pinndorn-s _________________ Mats Forssén Mondial T |
||||
https://fksport.se/sv/verktyg-tools/ lite udda mått, och så små drivdorn riskerar att bli engångs. https://www.verktygonline.se/verktyg https://www.amazon.se/Rennsteig-Spli |
||||
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
100W laser för 250kr.... visst.... OM det hade varit sant så är nog 100w för lite med en tio potens. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Edd China på sin youtubekanal körde ett range rover chassie med en riktig laser.
Såg väl fränt ut. Men som utvärdering kom de fram till att det är snabbare att sandblästra en sån sak som en ram och det är fortfarande rost inne i det. Laser är nog ändå en niche produkt som har som största fördel att det inte smutsar ner så mycket. Man kan köra det i ett garage hemma tex. Hade varit perfekt om man hade kunnat hyra en laser ! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Skruva banåkabil VERKTYGS-tråden | << 1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 30, 31, 32 >> 35 besök idag (283651 totalt) |