Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Miata NA 1.6 (1991) Kaross/Projekt
1 besök senaste veckan (1088 totalt)
MattAE
Sundsvall
Här sen Jul 2021
Inlägg: 5


Trådstartare
Hejsan, hoppas att detta är rätt del av forumet att annonsera i och om inte ber jag om ursäkt och flyttar den.

Hade tänkt bygga på denna men jag bestämde mig för att plugga vidare till hösten samt att livet har haft nya planer för mig på andra områden.

Hur som helst!

Ett stycke röd Miata NA 1.6 från 91 som är relativt fräsch frånt rost. Någon fläck under finns det som på de flesta bilarna från 90 talet nu. Den står på TA technix coilovers och har ingen fram eller bakre stötfångare. Karossen har gått ca 19k mil och ger ett skapligt helhetsintryck. Det sitter RocketBunny breddare på den samt att skärmarna under är kapade och anpassade för detta. Vänster främre skärmbreddare har fått sig en liten skada och tippen har lossnat men finns kvar för den som vill laga.

Sitter just nu ingen drivlina i den samt inga bromsar, det är således ett rullande chassi som säljs. Sitter en DW200 soppa pump i som orkar med att leverera högt flöde vid div trimning. Karossen står på fyra stycken daisy fälgar med kåpor. Bilen har just nu en sportratt.
Ena rutan blev krossad av en avundsjuk person men jag har skaffat en likadan som ligger på sidan. Org ECU sitter i bilen. Det finns en halv-ok suflett på sidan.

En kaross med bra potential där jag har div delar som skulle kunna köpas till såsom låda, diff, kardan, mm.

Hade tänkt mig 10k som den står nu.
Hör av er vid funderingar

Mvh
Mathias


_________________
Mathias Åström
Citera
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: Miata NA 1.6 (1991) Kaross/Projekt
1 besök senaste veckan (1088 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande