Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Björkvik Ring?
2429 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
För dagen ett kanske lite tjusigare namn än vad banan kan erbjuda egentligen (fast allt är kul när man får köra!!) Men om jag fattat det rätt så har man planer för både det ena o det andra??? Nån som har lite inside information?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Bj
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 47



Hej!

Pratade med initierad motorsportherre från Nyköping som talade om 50 miljoner i runda slängar.

Även om man får dit årets stora attraktioner måste det ta ÅR innan det bär sig.

Mvh
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vems plånbok?

och 50 miljoner är (OTROLIGT nog) ingenting i sammanhangen, titta bara på projektet med en "snabb rondell" i Enköpingstrakten... 1 Miljard skrev Nisse.... Huvva!

Men för 50 miljoner måste man få ihop en massa asfalt o armcoräcken hoppas jag :woot:

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Med tanke på att ACR kostade ca 60 miljoner i första etappen så kan man nog få ihop en hyfsad slinga för 50 mille.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Magnus Thomé skrev:
Men för 50 miljoner måste man få ihop en massa asfalt o armcoräcken hoppas jag


Jag hoppas på asfalt och stora avåkningszoner, nog för att det är en extra krydda att ha stora reparationskostnader vid misstag men :)

Är det säkert Att det kommer bli en satsning och kommer det betyda att banan försvinner ett par år under arbetet tro? Tror ni man kan köpa time-share i en bana? :)

_________________
/Klas Pihl
Citera
Erik H

Här sen Nov 2002
Inlägg: 26



Som Jag förstod det på en av ägarna så ingår det i de 50 millarna även investeringar i fastigheter. Bla Persåkers Speedshop skulle flytta sin verksamhet dit. Det kommer även att bli gocartbana mm. Förutsättningarna är nog goda med endast 5 nyasfalterade km från E4:an och en väldigt fin asfaltyta jmf med flera andra flygplatser Jag kört på. Banan är platt men helt klart kul. De kommer att lägga till en U-slinga någonstans mitt på rakan. I övrigt blir den nog ung. som den sträcka vi körde (se Björkviksfilmen). Tyvärr var asfalten fruktansvärt grusig, och många var vi som fick MÅNGA stenskott. Det var rester från en skyddsbeläggning som de skulle fräsa bort. Banan skulle tydligen bli klar till sommaren -03 och de kommer enl. uppgift att hålla väsentligt mycket lägre priser än övriga banor
Hoppas vi kan arr. något där snart, för jag börjar bli riktigt sugen, och vintern har ju inte ens börjat >
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det kanske är extrapris sådär precis innan snön faller

_________________
Magnus Thomé
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Snö? Skojar ni?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Har hört samma som Erik! + att jag har mor o far boendes bara nån mil från banan. De har fått en ny granne som pysslar med dragracingmotorer o han ska tydligen ha Björkvik som testanläggning.
Han har flyttat från S-holm just för detta! Han ska tydligen jobba för nått stort team som har skördat framgångar ute i Europa. Jag är dålig på dragracingförare så jag vet inte vilket team det är.
Kan även säga att PCS varit i kontakt med fältets ägare för att ha slalomträffar där nästa år. Vi hade i regionsvealand vår sista slalomträff där i år.
Här fins det lite bilder från träffen som Erik var med o ordnade.
http://groups.msn.com/Porsche944Sverige/bjrkvikring.msnw
thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up
MVH

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Allmänt banåkaforum
Björkvik Ring?
2429 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande