Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20   >>
17 besök idag (82851 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



mums! thumbs up
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Tack så mycket, bägge två thumbs up

Idag blev det en liten paus och slå fart på ski-boaten som jag byggde motor till i vintras.

Tänkte fortsätta med Chevellen imorgon, ska försöka få den klar utvändigt först innan jag går över till utvändig belysning.

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



Det blir otroligt snyggt! thumbs up Rätt modell och färgen är klockren. Gula lampor är helrätt!

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Tack så mycket thumbs up

Monterade huv och sista krom/lister idag och ställde ner på backen. Den ska sänkas lite fram senare men det ska dit massa rör, turbo och vätskor också.

Kommer att höja den lite bak också.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Kommer du att hinna med någon provtur i år?
I så fall vill jag gärna se en liten filmsnutt

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Janne J skrev:
Kommer du att hinna med någon provtur i år?
I så fall vill jag gärna se en liten filmsnutt


Det är målet thumbs up

Hittade en ungefärlig plats för turbon idag men slutgiltigt får PPF placera den



_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Hejsan!
Har gått lite segt men fick hem nya spjällhuset idag.
Väldigt fint 102mm från Motion Raceworks, kanske syns att det är modulärt uppbyggt så där slangstosen finns det flera utbytbara anslutningar thumbs up



Jag kommer att få hjälp att tillverka en fräst böj med inbyggd reducering till 3" och övergång till samma kopplingar som sitter på IC, sedan blir det anslutning på undersidan för IAT. Funderar även på att få flänsen till dumpventilen gjord i ryggen på böjen.
Tror det skulle kunna se ganska bra ut, åsikter?



Dörrsidor monterade, säkert visat dessa förut men jag är så otroligt nöjd med dessa




_________________
Patrik Lissjos
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Grymt cleant!
Klassisk skönhet på dessa dörrsidor.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 255



Grymt! thumbs up

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Det har stått lite stilla, kommit igång med jobbet igen och det fanns mer än tillräckligt att göra

Har iaf börjat sätta mig in igen vart jag avslutade med elsystemet och gjort en lista på saker som jag behöver skaffa.

Byggde ett fäste och monterade en Nuke kolfiber burk för vevhusventen, har inte riktigt bestämt mig för slangdragningen ännu.

Sen var jag förbi PPF och köpte på mig en Precision 64mm dump, tänkte att det blir trevligt eftersom turbo är Precision och wastegate blir också en sådan.

Så får vi se när kompisen som hjälper mig att rita CAD har tid att mäta/ rita upp elbow inför fräsning men dumpen kommer att sitta i ryggen på elbow.




_________________
Patrik Lissjos
Citera
Mats Ahlgren
Uppsala
Här sen Sep 2003
Inlägg: 288



Grymt bygge , antar att PPF kommer göra mappning osv antar att du kommer köra med speed density mappning och skippa en MAF eller ?
Det kan ju annars vara lite klurigt med luftströmmar mappning osv genom en MAF när man trycker med turbo eller kompressor.

_________________
Mats Ahlgren

C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey
NS: 16
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Mats Ahlgren skrev:
Grymt bygge , antar att PPF kommer göra mappning osv antar att du kommer köra med speed density mappning och skippa en MAF eller ?
Det kan ju annars vara lite klurigt med luftströmmar mappning osv genom en MAF när man trycker med turbo eller kompressor.


Hejsan!
Tack så mycket.
Jo, det blir ju Speed Density då jag kör med Fueltech FT550 som motorstyrning. Dessa har inbyggd map-sensor så jag har bara en adapter vid org map-sensor placering med en övergång till PVC-slang.

Fueltech är kompatibelt med org vev och kam trigger, övriga givare och komponenter är eftermarknads (Holley samt Fueltech)

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Börjat med elhärvor till främre belysning, ting tar tid

Härvan på bild är pass sida lysen över till Maxxecu reläbox på förarsida.
Försöker få till med org färger och göra det så prydligt och dolt som möjligt!


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Jag jobbar mig vidare med det elektriska, väntar in några kontakter för att knyta ihop främre belysningen.

Satt igång Fueltechet idag och knutit ihop styrning till vattenpump och även bränslepumpar.
Alla stora laster går genom 3st MSD solid state relän.
Smidigt med testfunktion så man kan trigga utgångarna och kolla så det stämmer.

Måste göra en till mindre härva också till motorrummet med styrning av fläktar samt magnetventiler för laddtrycksstyrningen.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Det lyser, det lyser
Felsökte parkeringsljuset ett bra tag tills jag förstod att det var glödlampan som felade

Nu sitter hel/ halv på relä istället så man slipper elda upp kontakten.
Två relän är förberedda för elfläktarna och ett relä ledigt för framtiden. Väntar in några DTP kontakter till fläktarna.

Imorrn ska jag börja planera ut placering och härva för magnetventil till laddtrycksstyrning, rollcontrol samt tuta så elen kan göras helt klart under huven innan jag vänder bilen för att tackla bakänden.




_________________
Patrik Lissjos
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Solen sken idag och jag behövde ta lite bilder till försäkringsbolaget så passade på i solen.
Vände bilen så jag kommer åt bagaget lite bättre med belysning , släpvagnskontakt och sånt.




_________________
Patrik Lissjos
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4063



Den är brutalt häftig thumbs up

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Janne J skrev:
Den är brutalt häftig thumbs up


Tack så mycket Janne!
Det ser sportigt ut stående iallafall, sen gäller det att lära sig prylarna.
Jag är ju egentligen mest raktfram-kille efter några år som mek i Pro Mod och Top Doorslammer men ska bli jäkligt spännande att prova svänga.

Den ska användas men blir nog väldigt svårkörd med +1000 på hjulen, hoppas att den relativt "stora" motorn ska hjälpa till ändå. Teoretiskt ska den lämna strax över 500 på veven.

Bra att det finns ett kunnigt och glatt gäng att få tips och råd från thumbs up

_________________
Patrik Lissjos
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Lissjos skrev:
Solen sken idag och jag behövde ta lite bilder till försäkringsbolaget så passade på i solen.



_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Lissjos
Malung, Dalarna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 419


Trådstartare
Fick hem lite grejer idag från USA samt Stockholm.
Plugg till tomgångsmotor, tryckknappar för rollcontrol och launchcontrol samt lite annat smått.

Ett par pressade bränsleslangar och en 45˚ till servostyrningen från AN3, de gjorde även tryckslangen till styrservot.



Hade min CAD-ritande kamrat på besök ikväll så vi måttade upp elbowen till spjäll/tryckrör. Han skulle försöka rita upp det under veckan så jag kan få igång fräsningen där.



Var lite på tvek med looken på pressade slangar men det blir bra
Blir likadana fast AN10 till vevhusventen också, ska bara gänga i nya nipplar i kåporna.
Köpte även ett smäckrare fäste för gasvajern, tyvärr krockade det med nippeln till map-sensorn så jag får tillverka en ny del där för att höja vajern lite.


_________________
Patrik Lissjos
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



J-r va fin den blir! thumbs up

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!)
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20   >>
17 besök idag (82851 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande