Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport 172 -#224 - NY ÄGARE
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
16 besök senaste veckan (33117 totalt)
BFRC.jagge
Linköping
Här sen Dec 2018
Inlägg: 8



Dignell skrev:
Mer caster på 182 bärarmarna.

Bilen bör inte vara lägre bak än fram, utan högre bak för att få med den runt kurvorna lättare. Där tror jag ni har en del att fila på.

Kör 120N/mm fram (vilket är för mjukt) och 140N/mm bak (med coilover = ingen utväxling). Idealiskt skulle jag köra ca 150N/mm fram. CLIO CUP tävlingsbilen körde upp till 180N/mm fram.

Ska ni få riktig ordning på clions framvagn är det imo ombyggnation till Cup bilens framvagn som gäller. Dvs Laguna hubbar och rollcenterkompensation osv. PMS har ett kit för ca 15k.


Bra information men nu skrev jag inte att vi körde negativ rake Vi har bara klart mindre positiv än våra medtävlande. En sak är i alla fall säkert, utan rollcenterkompensation blir det förjävla dåliga vinklar på bärarmarna. Vi har även flera andra av våra medtävlande som det ryker drivaxlar för titt som tätt. Nu finns det ingen gigantiskt statistik för detta men en gemensam nämnare bland dem är att de kör riktigt mycket negativ camber och riktigt låga fram. En idé har varit att de får närmare noll i inre drivknutsvinkel och typ fyra grader i den yttre och att det pajjar axeln, men vem vet. Vet bara att sånt kan mala sönder kardaner men kanske inte är samma sak här.

Vad är största skilladen med så extremt hårda bakfjädrar? Det vi kör är ett referenskit (coils runt om) för en engelsk cup som folk mycket bättre än oss själva har tagit fram, så vi hoppade på det och har varit riktigt nöjda. Det tillsammans med whiteline krängstag bak. Men kanske är så att de ska vara ännu hårdare än vad de redan är Någon som vet bra ställe där man kan köpa andra fjädrar av annorlunda kaliber?

Jovisst har man suktat efter deras kit men då måste vi byta tävlingsform först. Reglementet tillåter tyvärr inga modifikationer av eller byte till annat än orginalbärarmar och dylikt. Passar 182ans rakt av måntro? För det skulle möjligtvis gå in i reglementet och i sådana fall vara en trevlig uppgradering.

Har även hört vissa som kör utan krängningshämmare fram, nyfiken på vad det skulle ge för resultat med tanke på att vi inte har LSD.

Som sagt, sakta ( förhoppningsvis fort som fan) men säkert en sak per tävling och Sturup blir eldprovet. Där har vi kört ner till corden på ett 8h race med bara fyra torra racetimmar med ett par nankang ar1. Ett annat clioteam körde totalt sönder ett par under samma race

_________________
Martin Samuelsson - BFRC
Citera
Atterhall
Järfälla
Här sen Aug 2006
Inlägg: 77



BFRC.jagge skrev:


Ang en del camberdiskussioner, vilka är jävligt intressanta! En grej kan ju vara spring rates, våra ligger på 450 (79nm/mm) bak och 740 (130nm/mm) fram.



Hej, är du hundra på att du inte förväxlat fram/bak i ovan? Framhjulsdrivet borde du ha betydligt hårdare fjädrar bak än fram. Kan ju i o f s förklara däckslitage... På Alfa 33 (och Sprint som det blir nu, samma bottenplatta) som ju inte är helt olik Clion i dimensioner/vikt har jag kört 100 N/mm fram och 240 N/mm bak om jag räknade rätt på bakfjädrarna, fram är specade med värde. Just my

_________________
Martin Atterhall
Citera
BFRC.jagge
Linköping
Här sen Dec 2018
Inlägg: 8



Atterhall skrev:
BFRC.jagge skrev:


Ang en del camberdiskussioner, vilka är jävligt intressanta! En grej kan ju vara spring rates, våra ligger på 450 (79nm/mm) bak och 740 (130nm/mm) fram.



Hej, är du hundra på att du inte förväxlat fram/bak i ovan? Framhjulsdrivet borde du ha betydligt hårdare fjädrar bak än fram. Kan ju i o f s förklara däckslitage... På Alfa 33 (och Sprint som det blir nu, samma bottenplatta) som ju inte är helt olik Clion i dimensioner/vikt har jag kört 100 N/mm fram och 240 N/mm bak om jag räknade rätt på bakfjädrarna, fram är specade med värde. Just my


Inte en aning om hur bakaxeln ser ut på en sån eller hur vikten över axlarna är fördelade men kollar jag på specen från tillverkaren så ska det stämma. Hur ser det ut med krängningshämmare på en sån? Möjligt att min konvertering från lbs/ft är fel däremot även om det inte ändrar förhållandet. Dessa kör vi på https://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=4776&appid=2

_________________
Martin Samuelsson - BFRC
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

PMS kör utan krängare fram på sin racebil. Inte en aning om 182 armarna passar med bibehållen krängare.

På FWD kör man så hårt det går bak. 80N/mm låter mycket märkligt, kan bara hålla med föregående skribent att 80 fram och 120 bak hade låtit mer rimligt. AST som jag kör med kom med 100 fram och 120 bak.

Mäte min ride hight. Marken till högsta punkten på skärmkanten. Fram 59,5cm bak 59,0.




_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
BFRC.jagge
Linköping
Här sen Dec 2018
Inlägg: 8



Dignell skrev:
PMS kör utan krängare fram på sin racebil. Inte en aning om 182 armarna passar med bibehållen krängare.

På FWD kör man så hårt det går bak. 80N/mm låter mycket märkligt, kan bara hålla med föregående skribent att 80 fram och 120 bak hade låtit mer rimligt. AST som jag kör med kom med 100 fram och 120 bak.

Mäte min ride hight. Marken till högsta punkten på skärmkanten. Fram 59,5cm bak 59,0.


Mycket intressant och stort tack för måtten! Jag skulle sprungit ut och mätt direkt om vi hade haft orginalkanterna kvar. Får skramla runt lite i gamla anteckningar och kolla om jag inte kan hitta en referens då jag vet att jag skrivit ner detta tidigare...någonstans Då låter det onekligen ännu mer intressant att prova hårdare bak. Och gött att höra att det inte bara är internetrykten det om att köra utan krängningshämmare fram på framhjulsdrivet thumbs up Så jävla svårt att hitta vettig info om detta då typ 95% eller mer handlar om bakhjulsdrivet med 50/50 fördelning, för det är ju det enda som går att rejsa med

Så om man ska köra utan krängningshämmare så borde man kunna köra med 182ans armar om nu inte leden missmatchar, detta ska undersökas!

_________________
Martin Samuelsson - BFRC
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Ja men de som jag känner till som kör utan har spärr och väldigt utsorterade bilar. Men om bakaxel och chassi är hårt nog att kontrollera roll borde det funka utan. Lite sugen på att testa själv. Men steg 1 för mig är 150-160N/mm fjädrar fram alternativt PMS rollcenterjustering.

Edit: 13cm till marken från främre lyftpunkt, 16cm till bakre

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
BFRC.jagge
Linköping
Här sen Dec 2018
Inlägg: 8



Dignell skrev:
Ja men de som jag känner till som kör utan har spärr och väldigt utsorterade bilar. Men om bakaxel och chassi är hårt nog att kontrollera roll borde det funka utan. Lite sugen på att testa själv. Men steg 1 för mig är 150-160N/mm fjädrar fram alternativt PMS rollcenterjustering.

Edit: 13cm till marken från främre lyftpunkt, 16cm till bakre


Okej, får ha det i bakhuvudet då om man testar. Ja, har man lärt sig en sak sedan man började med detta så är det att alla ändringar påverkar massor faktorer. Svårt att koka ner det till enkla variabler.

På vår, där jag kunde hitta friska omosade kanter så lite framför främre och bakom bakre hade vi 12 fram och 14 bak. Amatörräsers lever hårda liv Detta var med frakt/reservfälgarna som är original 15 tum med ns2r 195/50. Stort tack för referensmåtten!

_________________
Martin Samuelsson - BFRC
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Ok, mina är raka och fina. Mätt på mitten vid hålet.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Kan Motion Ratio ha att gör något med valet av fjäderhårdhet bak kontra fram att göra?

_________________
Johan Sjölinder
Citera
BFRC.jagge
Linköping
Här sen Dec 2018
Inlägg: 8



fuling skrev:
Kan Motion Ratio ha att gör något med valet av fjäderhårdhet bak kontra fram att göra?


Hade inte hört begreppet förut men om jag förstår det rätt borde Dignells och vår vara nästan identisk här. Båda kör typ standard fram och båda har coils istället för separat fjäder plus dämpare bak. En sak som skiljer sig vad gäller motion ratio är spårvidden fram, om än marginellt. Gissar på att vår är något bredare med tanke på att det är tvärt omöjligt med vanliga skärmkanter ( däcket sticker ett antal centimeter utanför original). Bak borde kvitta då det i stort sätt är trailing arm principen på en clio. Hur som helst ,borde det då ändra förhållandet åt andra hållet?

_________________
Martin Samuelsson - BFRC
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Dom senare bärarmarna passar rakt på och ger 3grader caster mot 1,5grad ,skillnaden är att yttre hålet till spindelleden är framflyttat ,vilket ni kan göra själva om ni får ,tar ni för mycket så får ni modda hjulhuset eftersom hjulet flyttas fram.
Min Megane (cup ) har nu 6grader caster ,så clion behöver en del mer än original .

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Dignell skrev:
Ja men de som jag känner till som kör utan har spärr och väldigt utsorterade bilar. Men om bakaxel och chassi är hårt nog att kontrollera roll borde det funka utan. Lite sugen på att testa själv. Men steg 1 för mig är 150-160N/mm fjädrar fram alternativt PMS rollcenterjustering.

Edit: 13cm till marken från främre lyftpunkt, 16cm till bakre


Förstår inte hur du kan behöva så hårda framfjädrar ,min megane rullar på 500lbs fjädrar för mig det är runt 90N , sen har jag en riktigt styv bakaxel och hårda bakfjädrar ( okänt original cup) Min bil känns riktigt platt i kurvorna

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2904



Är inte förvirringen här om man kör bakre Coilovers eller om man kör fjädrar med justerbara fjädersäten i orginalposition? Verkar bli helt annat motion ratio med coilovers så fjäderhårdheterna är inte jämförbara.

Bakaxeln styvar man upp tills överstyrning blir ett problem, då mjukar man upp bakaxeln något. Om man gör det med krängare eller fjäder är väl beroende på vad som finns tillgängligt men hårdare fjädrar först och sen finjustering med krängare tycker jag funkar bra

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Andreas Millbro skrev:
Är inte förvirringen här om man kör bakre Coilovers eller om man kör fjädrar med justerbara fjädersäten i orginalposition? Verkar bli helt annat motion ratio med coilovers så fjäderhårdheterna är inte jämförbara.

Bakaxeln styvar man upp tills överstyrning blir ett problem, då mjukar man upp bakaxeln något. Om man gör det med krängare eller fjäder är väl beroende på vad som finns tillgängligt men hårdare fjädrar först och sen finjustering med krängare tycker jag funkar bra

Det borde göra skillnad , men hur mycket påverkar det fram?

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296


Trådstartare
(bild från Sturup, men mäktigt startfält )



POFF!
Så var säsongen slut för i år
Tävlingen på Mantorp markerar slutet på årets upplaga av Eontyre cup, eller Race4Fun Klass 2 som den även kallas, vad vi landa på för placering totalt vet jag ännu inte då R4F inte lagt upp resultat, men gissningsvis någonstans ~11-13:e plats av 60 isch.

Finalen Mantorp.

Inför sista tävlingen blev vi av med en förare som skickat lårmuskel i schweiziska alperna för några veckor sedan så vi bestämde oss för att köra låånga stintar delat på oss fyra som "är kvar". Eftersom jag inte fått ta en start alls i år och aldrig fått ta en på Mantorp så krävde jag att få ta starten för att få göra lite omkörningar på hemmaplan

Dagen började inte jättebra då vi kom försent till lineup pga tekniska strul med alla telefoner som vi har, vilket gjorde att vi fick starta på plats ~42 istället för plats 36 vilket gjorde att jag fick lite mer jobb framför mig. Hade som mål inför morgonens start att ta 25 placeringar på mina ca 2 timmar körtid innan det var dags för näste man att köra. R4F hade begränsat stinttiden till 90 minuter innan man var tvungen att göra en drive-thru för att folk inte ska svimma i bilarna då det finns en del noviser som kör så rent säkerhetstekniskt är det vettigt men inte för oss, så målet var att ta en drivethru vid gulflagg efter ~45 minuter för att säkra upp stinten.

Starten går och jag känner in greppet första tre varven innan jag går på full attack, tidigare tävlingar på Mantorp när Robin har kört så har det gått fort att göra flera omkörningar redan på första varven men vartefter att vi har höjt vår nivå så har alla andra också gjort det så blev rätt så hård kamp redan från start.

Efter första timmen så låg på vi plats 32 av 46, på varv 25 två stycken efter andraplatsen som Ekskalle Racing innehöll och SEX varv efter MEJK Racing som kör en likadan clio som oss.

1 tim och 45 min in i stinten skickade en A3:a topplockspackningen så det stod rökplym över hela Mantorpsrakan, vilket gjorde att teamet gjorde sig redo för en taktiskt tankning men mina horn var så stora att de kunde petat ut ögat på någon i Skänninge så jag sa på radion att det var en dålig tid för tankning och vägrade att komma in.... (jävla idiot.... )

45 minuter senare isch och ungefär efter 2 tim och 20 min i bilen var jag helt slut av värk i armarna efter allt rattande och törstig satan så gick in för tankning under grönflagg vilket kostade oss 21 placeringar...

60 min

120 min


MEN vi var uppe och vände på 3:e plats !

Resten av dagen blev en go grind för de andra och vi lyckades få till bra tankningar och byten under gulflagg vilket gjorde att vi klättrade upp igen till en totalt 12:e plats ( ett varv för Billys bilar )

Sista 60 minuterna var helt sjuka att köra för brorsan var som om någon hade dragit upp vädereffekterna på max i ett datorspel!

Video: (börjar varvet innan jag sätter dagens snabbaste i bilen, totalt 7:e snabbaste tiden)
https://youtu.be/lVKBw3Hq60w?t=3412

Observationer:
Vi fick möjlighet att väga bilen då några grappar hade med sig våg till tävlingen kvällen innan, bilen klockade in på 968 kilo med fulltank utan förare (om jag minns rätt jagge tog bild), MEJK som har motsvarande bil har lyckats banta sin ytterligare ca 100kg vilket har satt lite griller i huvudet på oss... så blir att kapa och skrapa lite extra i vinter..

Vår depåtid jämfört med alla andras är trots endast fyra byten och tankningar på ca 40 minuter när alla andra i toppen endast är inne ca 24-25 minuter så vi behöver fila rätt mycket på byten och tankningar för att få vara med och slåss lite mer ordentligt.

Vi har kapacitet för att ta en pallplats men nuvarande system där man får startplats efter anmälan till tävlingen förhindrar det då vi aktivt betalar så sent som möjligt till varje tävling ifall att bilen exploderar :P

Höst-vinter-arbete:

- Kamremsbyte
- Löphjul
- Bärarmar
- Rollcenter
- Lätta ca 70kg till (mindre batteri och lexanrutor är ca 20 kg).

ps. Är det mars snart?
ps2. wääh wääh vill köra 24h på Mantorp.
ps3. Qvarnis har gött spätt i sin Kadett


edit:
18:e plats landade vi på.

_________________
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296


Trådstartare



Knutstorp flyby låter gött!
https://youtu.be/8PgLMCn2ZME

Då har vi smugit igång 2022 med två tävlingar!

Under vintern har vi inte gjort något världsomvälvande med bilen:
- Kamrem bytt efter ca 800 mil bana
- Olja bytt
- Bromsvätska bytt

Alla däck för säsongen inhandlades i Januari när Apex.se hade rabatt på Nankang däck!
Denna säsong kommer vi primärt att köra med Nankang AR-1 istället för Yokohama AD052 med Nankang NS2R som regndäck.

Knutstorp
Vi startade med en asfaltstemp på runt 0 grader med däck vi inte kört jättemycket med så första kvarten innan man fick temp i däcken var riktigt spännande med många intressanta avåkningar (däribland en fabriksbyggd Abarth 500:eek2: ). Dagen kördes i lugnan ro för att all rost i kroppen skulle släppa, det kändes att man inte kört bil i racetempo på 7 månader. Vi startade på plats 25 (tror jag) och lyckades köra upp oss till en 12:e plats.

Nöjda med insatsen och bilen höll

Sturup
Vid servicen inför Sturup upptäcktes ett glapp i hjullagret vänster fram som var begynnande men inte allvarligt, nytt lager beställdes men hann inte komma så vi chansade att bettan skulle hålla hela tävlingen.
Vi fick starta i mitten av startfältet (16 av 25) och inför denna tävlingen bestämde Race4fun att man fick ha en maximal stinttid på 90 minuter, vilket passar oss väldigt bra då vi oftast har kört 60-90 minuters tider och kan anpassa vår tankning väldigt bra efter detta.

Claes tog starten och körde stabil som fasen och tog en placering under sin första stint, vid byte till Robin lyckades vi timea en gulflagg precis perfekt vilket betydde att vi inte förlorade några placeringar alls. En timma in i Robins stint har vi kört upp oss till en 4:e plats !
Vid byte till mig lyckades vi ännu en gång timea en gulflagg perfekt, så vi hann både med en 40L tankning och byte utan att tappa vår placering men vägen upp till tredjeplatsen blev längre med ca 3 varv.

Spola fram till timma 6 och vi upptäcker under tankning av vi är nere på korden på höger fram ytterdäck, vi bestämmer oss för att chansa med att köra runt 60~70 minuter till och förbereder för däckbyte fram.


Däckbytet gick inte att få ihop med en gulflagg så vi bytte under fullt rejstempo, men gjorde både tankning och byte av framdäck på 12 minuter vilket för oss är väldigt fort (Säkerhet är A och O med allt vi gör därför stressar vi inte på).

Detta gjorde att vi tappade ner till 8:e plats och efter mycket dramatik och teknikaliteter slutade vi på en 6:e plats då bilen framför drog över sista stinten med 47 sekunder vilkter resulterade i straff för dom och tre placeringar ner.

Bilen höll hela vägen denna gången också, men nu har vi skruvat bort hubben för att pressa nytt lager och inväntar nya bakbromsar inför nästa tävling på Mantorp i Juni. (AH VILL KÖRA NU)

Nankang AR-1 Vs Yokohama 052
Yokohama är lite bättre, men det är för att de är bredare, är de värda att betala 800:- mer per däck för? Nja.. Men båda är oerhört goa att köra på man vet precis vad som ska hända, största trixet just nu är att hitta rätt däcktryck

Lite cockpit från Sturup med mig bakom ratten:
https://youtu.be/OyAZnM2M3og?t=11963

Ställningen efter två tävlingar i serien:

_________________
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296


Trådstartare

Lite nya prylar från Brexit-land!
Är ju satans-kadaver att de bestämde sig för att lämna är inte alls billigt att ta hem grejer därifrån längre och det finns ju så mycket bra reservdelar och uppgraderingar till den här bilen där

Enligt utsago ska dessa ge 0.8grader mer caster och behålla camber bättre i kurvorna, vi får se !
Mantorp är nästa tävling och Sturup kör vi igen efter det så då får vi se om det går fortare :P

_________________
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296


Trådstartare






Efter fyra år med bilen och bonnmeck så lyckades vi i Söndags ta en andra plats!
Helt otroligt och är fortfarande lite schleten från helgens bravader känner jag.

Dagen rullade på fint med en startposition på 25:e plats.
Efter en timma hade Robin kört upp oss till 14:e plats och avståndet upp till 6:e plats var bara runt 1 minut. När stinttiden hade passerat 60 minuter ställde vi oss på vallen och inväntade en gulflagg, som "tur" var kom det en runt 70 minuter så vi tog in Robin och slängde in Martin. Taktiska bytet gjorde att vi nu låg på en tredje plats efter 2 timmar.

Vidare under dagen rullade byten och tankning på fint, men vi tvingades göra två byten samt en tankning under fullrace så vi tappade ner till 6-9 plats någonstans.

Med 1.5 timme kvar av tävlingen låg vi på en 3:e plats och vi fick nästan soppatorsk efter chikanerna men lyckades få in bilen i tankdepån för att slänga i färsk soppa samtidigt som det blev gulflagg, helt perfekt! Sista stinten tog Martin som inte kört något mer i år förutom 2 låånga stinter under tävlingen så han fick en rejäl avrostning och utmaning. Framdäcken var helt sopslut, vänster framdämpare läcker som ett såll och bilen är lite varstans på banan men han lyckades hålla undan från den extremt snabba Sciroccon från Rocco racing och glida om Söne som väldigt oväntat tog vätskepaus med bara 30 minuter kvar att köra.


Differensen mellan oss och Sciroccon per varv sista 60 minuterna var 1.41 vs 1.49 -> 1.51 tider så hade tävlingen fortsatt ~10-15 minuter till hade vi nog tappat ner till en tredjeplats men så blev det inte !

Nu måste vi pronto hitta någon som kan reparera vår framdämpare som läcker, trodde Spax kittet skulle hålla bättre än 100 timmar på bana men men!

Sturup nästa!
Dags för service!

_________________
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296


Trådstartare
Framdämparna gick alltså inte att rädda trots tapper insats av Klevtec.
Har nu tittar runt på the interwebz efter nya coils som är annat än instegscoils men verkar inte finnas något alls, är jäkligt frustrerande hade vart gött att slänga på ett par KW v3 eller Öhlinare.

- KW V1
- Bilstein B14
- BC-RACING DS

Är det värsta jag kan hitta... vilken skulle ni välja?

_________________
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



I de fallen jag valt mellan olika dämpare (oftast är det utbud eller ekonomi som styr för mig) så har jag valt bilstein. Bilstein tycker jag känns helt enkelt gediget , och jag har alltid vart nöjd med både prestanda och komfort. Inga konstigheter liksom. thumbs up

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6243



BFRC.Awatar skrev:
Framdämparna gick alltså inte att rädda trots tapper insats av Klevtec.
Har nu tittar runt på the interwebz efter nya coils som är annat än instegscoils men verkar inte finnas något alls, är jäkligt frustrerande hade vart gött att slänga på ett par KW v3 eller Öhlinare.

- KW V1
- Bilstein B14
- BC-RACING DS

Är det värsta jag kan hitta... vilken skulle ni välja?


Detta verkar vara ett vettigt pris.

https://www.mk-fahrwerkstechnik.de/BILSTEIN-B14-PSS-Gewindefahrwerk-fu . . . .

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport 172 -#224 - NY ÄGARE
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
16 besök senaste veckan (33117 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande