Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Packning under Trackdays
2 besök senaste veckan (943 totalt)
Cressell
Täby
Här sen Jan 2017
Inlägg: 187


Trådstartare
Hej!

Rent logistisk fråga, vad gör ni av era prylar när ni är ute på banan? Jag kör min "banbil" till och från banan och har med mig r-däck, domkraft, diverse verktyg, packning m.m. i bilen. Lämnar ni det i depån och hoppas ingen plockar med sig er dator eller har ni någon smart lösning på att stöldsäkra mutterdragaren?

_________________
Jonathan Cressell
Midlana V6 2.7t - pågående bygge
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1134



jag har aldrig blivit av med något under alla mina är på bandagar o tävlingar verkan i Sverige eller ute i europa.
men självklart ska man inte låta typ datorn ligga fritt framme, tänk, det tillfället som gör tjyven.
ha en typ bag vart du kan packa ner grejorna.
hjul domkraft o dyl är det ingen som stjäl
snacka med dom som står sidan om dej att slå ett öga på grejorna när du ute på banan
kanske andra har annan erfarenhet av detta

_________________
henrik nielsen
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Hoppas att kleptomaner inte finns i depån är det enklaste, men samtidigt går det ju att minska frestelsen.
Backar, lådor och sopsäckar som skyddar från en regnskur är viktigare (regn är ganska vanligt), och det skyddar ju lite från insyn
Men sen kan man försöka att inte lämna 5 års familjebackup av foton i depån, stöld är ju bara en sak som kan hända, påbackning är förmodligen vanligare.
Mobil och kort går oftast att säkra i bilen även under bankörning.

Naiv tills du drabbas ger dig mer energi att fokusera på körning, men du måste ju inte utmana ödet och lämna mobil, dator och kort liggande framme.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Cressell
Täby
Här sen Jan 2017
Inlägg: 187


Trådstartare
Sunt förnuft alltså! Glad att inte det kom en lista skräckhistorier som svar på inlägget. Säckar som regn/insynsskydd får det bli, och hoppas på det bästa.

Tack!

_________________
Jonathan Cressell
Midlana V6 2.7t - pågående bygge
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har hemsökt åtskilliga race, slalomevent och trackdays med kartar, bilar och hojar sedan början på 80-talet och det enda som hittills försvunnit i depå-villervallan är en camelback-"rygga" i depån på Gotland Grand National 1992.
Jag tror det är relativt safe med andra ord. Det blir ju lite "alla känner alla"-stämning i depån. Om man har nå't extra värdefullt, typ bättre kameror och liknade kan man ju alltid få nå'n kompis att förvara dem i en låst bil nå'nstans när man själv inte har uppsikt.



_________________

Rice and shine
Citera
dleb
Kungälv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 128



Hej! Efter en blöt dag på Gelleråsen för många år sedan var det framför allt problemet med vätan som jag i fortsättningen löste med ett enkelt 2-mannatält. Finns varianter som i princip reser sig själv och som blir utmärkt förvaring av allt man har med sig. Förutom att hålla grejerna torra känns det bra att det är gömt från någon som "råkar" få med sig någon annans grejer i farten (ändå högst troligt ett hypotetiskt problem).


_________________
Dan Byström
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1134



det var smart o så kan man ta en tupplur efter middag

_________________
henrik nielsen
Citera
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 255



Det värkar ju som en genial idé

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Eftersom jag inte mekar med bilen på banan så har jag gjort det enkelt för mig:

Inför trackdays har jag med mig 2 väskor.

-weekend bag med all packning för hotellnatt/ombyte på morgonen.
I denna väska har jag även all eventuella snacks, vattenflaskor och annat i under dagen.

-en duffelbag modell liten för att ha alla skydd som handskar, hjälm, skor (separat skofack på sidan av väskan) och nackkrage. Min gopro med diverse fästen och kablage bor i denna väskan med.


Jag markerar min "plats" i maskindepån genom att placera mina 2 väskor där jag parkerar.

Brukar även ta med mig 2st sopsäckar, 240L för att kunna stoppa väskorna i ifall det blir regn.


Mobil och plånbok har jag på mig när jag inte sitter i bilen, och under körning har jag placerat dem på en bra plats i bilen där de inte flyger omkring eller stör.

_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
Cressell
Täby
Här sen Jan 2017
Inlägg: 187


Trådstartare
Roligt med tält, och smart med bags - blir dessutom lättare att hålla ordning på prylarna då.

Jag 'mekar' inte heller på banan mer än att kunna justera lite på dämparna och byta hjul, ev även bromsbelägg.

Tack för bra tips!

_________________
Jonathan Cressell
Midlana V6 2.7t - pågående bygge
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



Det där med ett litet tält låter inte så dumt thumbs up



axzell skrev:
Eftersom jag inte mekar med bilen på banan så har jag gjort det enkelt för mig:

Cressell skrev:

Jag 'mekar' inte heller på banan mer än att kunna justera lite på dämparna och byta hjul, ev även bromsbelägg.

Famous last words x2

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 255



Själv åker jag lekbilen till och från banan, så jag har med rätt mycket verktyg i hopp om att jag kan fixa dom fel som uppstår och köra bilen hem. Standard sett med nycklar, spärrnyckel, skruvmejslar, multimeter, domkraft och bukkar är med varje gång

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
Cressell
Täby
Här sen Jan 2017
Inlägg: 187


Trådstartare
matfo skrev:
Det där med ett litet tält låter inte så dumt thumbs up



axzell skrev:
Eftersom jag inte mekar med bilen på banan så har jag gjort det enkelt för mig:

Cressell skrev:

Jag 'mekar' inte heller på banan mer än att kunna justera lite på dämparna och byta hjul, ev även bromsbelägg.

Famous last words x2





Jk95 skrev:
Själv åker jag lekbilen till och från banan, så jag har med rätt mycket verktyg i hopp om att jag kan fixa dom fel som uppstår och köra bilen hem. Standard sett med nycklar, spärrnyckel, skruvmejslar, multimeter, domkraft och bukkar är med varje gång


Bara däcken fyller ju nästan hela bilen för mig tyvärr, men jag tror också att det blir lite extra prylar som får följa med nästa gång med tanke på hur mycket skruva och hur lite köra det varit på sistone.

_________________
Jonathan Cressell
Midlana V6 2.7t - pågående bygge
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



Pluspoäng på tältet. thumbs up
ett par ggr förr om åren har jag blivit "tvungen" att ha med barnen på track-helg, då hade vi två tält vi kunde förvisa barnen till när dem blev för gnabbiga

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Packning under Trackdays
2 besök senaste veckan (943 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande