Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z3 Coupe -99 | M3 -02 | M2 -18 | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16 >> 105 besök senaste veckan (66923 totalt) |
Vi väntar och ser hur slutresultatet blir så får vi lösa nåt sen om det fortfarande är av intresse. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Fixade fästen i olika höjder p.g.a. det ojämna golvet, försökte göra dom så lätta som möjligt men ändå hållbara, blev 400 gram för alla fyra. Tänkte limma fast dom i golvet, därav spåren under.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Tråkigt! En annan gång. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Var och körde Sveistad igår för första gången och måste säga att det är en mycket roligare bana än Mantorp, men det har väl mycket med att min bil trivs bättre på en mer teknisk bana. Första passet var hopplöst! Svårt att hitta vilket spår man skulle ta, så efter första passet kikade jag lite i Rejsa's spårvalsguide. Andra passet gick mycket bättre, bitarna föll på plats och jag hade ett helt annat flyt i körningen. Men eftersom Sveistad är en så pass tekniskt svår bana var det svårt att få ihop ett felfritt varv utan att jag missade alltid på något ställe. Gick rätt bra ändå tyckte jag, tog inge tid men höll samma tempo som dem som körde 1:06. Får bli att fixa någon form att tidtagning framöver. Överlag en riktigt rolig och lyckad dag trots bitvis med regn!
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Då var jag inte helt ute och cykla, det är en svår bana! Du som körde en röd E36 M3 med reg.nr. SEY***? Såg fin ut. Haha! Det kanske är det som är poängen så jag inte blir omkörd lika mycket. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Jag tog ett sabbatsår i år, kände att det hade blivit lite för mycket. Men till nästa år ska det hända lite grejer. Prio 1 är att montera mina Porsche-bromsar och fixa en bur och bälten. Sen har jag en motorhuv i glasfiber liggande även en diff med annan utväxling och 40% bromsverkan(?). Ska försöka lätta den så mycket det går till rimlig kostnad, i brist på hästkrafter får man göra den lättare. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Här har det varit knäpptyst ett par år... Mycket som har kommit emellan (bl a husbygge åt brorsan). Idag rensade jag ur instrumentbrädan för på torsdag ska jag lämna bilen på Finess för måttning av bursats. Har köpt M3 CSL skivor som ska monteras fram och Z4 3.0i bak, dessa ska förses med Porsche 911/Boxster S ok. Hoppas jag hinner köra några gånger under andra halvan av säsongen då jag har löst racinglicensen för i år.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Funderar på att inte sätta tillbaka instrumentbrädan igen, känsligt på track days? Tänker att så länge det inte finns några vassa kanter/farligheter så borde det vara lugnt?
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Hej! Är det för vikt eller av vilken anledning skall den inte tillbaka? //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport i3 Sport Sodi DD2 |
||
Både och, dels för vikt och för att det är mer praktiskt. Om instrumentbrädan ska tillbaka måste airbagbalken tillbaka eftersom fästena sitter på sidan av den. Ska ändå ta bort värmepaketet och kupeventilationen. Det enda som blir kvar är den nödvändiga elen till ljus och instrument.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Monterade glasfiberhuven jag har haft liggande i ett par år. Gillade inte lösningen med fastsättning mot original gångjärn så jag fick kapa och fixa en adapter. Svetsade lite för första gången då låspinnarna behövde sänkas ner i framkant för att få igen huven tillräckligt, blev helt okej och det lär inte släppa iallafall. Sen har jag fortsatt att rensa ur inredningen innan burbygget, tar bort så mycket av kabelhärvan som jag känner med bekväm med. Får hoppas att den startar som vanligt.
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Jag tycker du ska lätta i-brädan så mycket som möjligt eller gjuta en glasfiberkopia innan återmontering. Det är så mycket identitet och bilkänsla som kommer med instrumentbrädan och det ser dessutom jäkligt rörigt ut inne i bilen om du kör utan. Så min röst faller på att i-brädan ska tillbaka!
Men bilen är ju helrätt! Fokus på rätt saker med svinfrän dekor! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||
Jag kommer behålla fästena vid vindrutan ifall jag sätter tillbaka instrumentbrädan, får då fixa några fästen till det övriga. Ska se hur det ser ut först men du kan ha rätt. Tack! _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Får väl sälla mig bland tidoptimisterna och skämmas lite, tänkte hinna klart med burbygget innan Bimmers of Sweden men insåg med lite drygt 1 vecka kvar att det inte är realistiskt. Ju mer jag fortskrider i arbetet desto mer inser jag att jag vill fixa till och jag gillar inte att göra saker halvdant. Eftersom jag verkligen vill köra i år blev det Plan B istället, mer om det i nästa inlägg. Lite fotobomb av arbetet...
Värmepaket/fläkt, all el som inte behövs och el-hissarna borttagna. Ville att bilen skulle ha gula lysen precis som originalet men plasten såg för trött ut så en polering var ett måste innan foliering. Enkel men fullt funktionsduglig lösning på huvstopp (slangstumpar på låspinnarna). Hade från början tänkt köra med 4 st "pushclips" som huvlås men testande fram och tillbaka insåg jag att huven är för välvd för att det ska funka, att böja låspinnarna såg jag inte som ett bra alternativ. Eftersom jag redan hade kapat hål i huven blev det en nödlösning att fylla igen hålen med en plåtbit som de nya huvlåsen fästes på. Huven ska plastas igen sen så nödlösningen försvinner. Lite kontraproduktivt men jag ville lackera bakdelen innan buren svetsades, för med buren i skulle det bli ett helvete (var inte kul utan bur heller). Eventuella skador lackas över sen. Fick för mig att skarva alla kablar bak också så jag kunde lyfta bort hela härvan för att det ska bli enklare att jobba. Sen började jag kapa i karossen och bygga boxar. Eftersom jag inte riktigt har jobbat med plåt eller svetsat tidigare tog allt mycket längre tid än väntat (gör det inte alltid?). Nåväl... Jag har bara punktat ihop boxarna, det är svågern som har svetsat dom. Både på insidan och utsidan så dom lär inte gå sönder i första taget. Alla boxarna är helsvetsade nu och jag har passat in huvudbågen där jag vill ha den och ett lut på maximala 10 grader är nödvändigt för att inte stjäla alltför mycket utrymme i en redan liten bil. Försöker få rören så tight som möjligt så buren kan svetsas i karossen där de nuddar varandra. Mer bilder kommer framöver eftersom tanken är att bli klar med buren under hösten. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z3 Coupe -99 | M3 -02 | M2 -18 | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16 >> 105 besök senaste veckan (66923 totalt) |