Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Företag/person som bygger elsystem i bil?
<<   1, 2
1540 besök totalt
Ravall
Sverige
Här sen Jan 2010
Inlägg: 8



Är de någon som är sugen på awimex boxar så kan jag sälja dom till ett lite rabatterat pris om någon är intresserad.
Skicka ett pm i så fall. Blir vi flera kanske jag kan lösa ytligare lite bättre pris

_________________
Rasmus Örtevall
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5560



JonasR1 skrev:
super7 skrev:
JonasR1 skrev:
Själva styrsystemet har jag en som kommer ordna med så det är i princip all annan el.

Blir det byte av insprutning?
Sen så är det ju en fördel om dom som kommer att hjälpa dig pratar ihop sig lite,
Vissa delar av elsystemet kan ju integreras ihop med insprutningen.

//Nisse



Jag kommer gå från Vems till Maxxecu är planen. Ja men precis, tror det kan vara bra om de pratar ihop sig.

Jag skulle fundera både en och två gånger då på att köpa PDM i samband med köpet av ECU:n, är ju ett litet prut läge då.

Skall den gamla insprutningshärvan återanvändas eller blir den också ny?

Jag kör med samma härva på min se7en fast jag haft 3 olika insprutningar, dock så har det ju tillkommit en massa kablar men i det stora hela så är det samma.

//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962



Ravall skrev:
Är de någon som är sugen på awimex boxar så kan jag sälja dom till ett lite rabatterat pris om någon är intresserad.
Skicka ett pm i så fall. Blir vi flera kanske jag kan lösa ytligare lite bättre pris


Har du använt awimex och byggt på olika bilar?
Skulle gärna vilja se lite exempel på inkopplingar.

Tex. om man vill använda original spakar och knappar i bilen, hur gör man då?

Eller om man köper manöverpanelen istället, finns det fäste för den och hur monterar man den bra och snyggt?

Sen hur många in och ut gångar går det åt osv. så vilken box behöver man?

Tänker tex:
parkljus, halvljus ,helljus, blinkers,varningsblinkers, bromsljus, tuta, vindrutetorkare med olika hastigheter + spolning, kupefläkt?

kanske nått mer?


mvh M

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008
Inlägg: 497


Trådstartare
super7 skrev:
JonasR1 skrev:
super7 skrev:
JonasR1 skrev:
Själva styrsystemet har jag en som kommer ordna med så det är i princip all annan el.

Blir det byte av insprutning?
Sen så är det ju en fördel om dom som kommer att hjälpa dig pratar ihop sig lite,
Vissa delar av elsystemet kan ju integreras ihop med insprutningen.

//Nisse



Jag kommer gå från Vems till Maxxecu är planen. Ja men precis, tror det kan vara bra om de pratar ihop sig.

Jag skulle fundera både en och två gånger då på att köpa PDM i samband med köpet av ECU:n, är ju ett litet prut läge då.

Skall den gamla insprutningshärvan återanvändas eller blir den också ny?

Jag kör med samma härva på min se7en fast jag haft 3 olika insprutningar, dock så har det ju tillkommit en massa kablar men i det stora hela så är det samma.

//Nisse


JA men det kommer nog bli att jag köper allt i ett svep. Det blir ny härva till insprut med, vill ha så lite gammalt kvar som absolut möjligt när jag ändå gör en så stor insats.

Tack för alla tips och förslag å här långt i tråden, kommer ta tag i det här lite ingående fram mot hösten. Just nu försöker jag få till lite annan körning innan säsongen är slut. Så ni som lämnat tips etc kan komma att bli kontaktade, dock antagligen lite senare.

_________________
J o n a s J o n s s o n

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Skruva banåkabil
Företag/person som bygger elsystem i bil?
<<   1, 2
1540 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande