Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum VINNARE UTSEDDA! TimeattackNU Gelleråsen 28/29 aug | << 1, 2 2 besök senaste veckan (2067 totalt) |
Två vinnare utsedda!
Fredrik Eriksson och Albin Kihlgren Stort grattis! Ta kontakt med Micke Jarosinski på timeattacknu@gmail.com ögonaböj! Så han vet att ni kan komma _________________ Magnus Thomé |
||
Stort grattis!
Ni kan också ringa/messa Micke direkt på 0738121190, vi måste få in en bekräftelse inom 24h annars väljer Magnus ut någon annan. |
||
åå va kul att få vinna
men tyvärr kan jag inte vara med jag kommer o kör på fredagen sen tänkte vi åka vidare och träna på mantorp på lördagen hoppas ni hittar nån som kan vara med jag laddar för full sesong nästa år _________________ Fredrik Eriksson |
||
Ser fram emot att se dig o bilen fajtas nästa år På såhär kort varsel så var det lite tunt med vilka som fortfarande hade möjlighet att komma och tävla till helgen och av de få kvarvarande så utsåg Micke och jag Tord till vinnare, grattis! Blir spännande o se om Tord får lika tufft som jag hade att på rdäck slå gatdäcksklassens Danne som har fet fart i sin Continental-strajpade GR Yaris Det var verkligen med nöd och näppe, på gärsgårn, en hårsmån och en del flax för att komma några enstaka tiondelar före trots rdäcken till min fördel. Det kan bli underhållande live TV precis som tidigare tävlingar _________________ Magnus Thomé |
||
Sjukt kul! Lättsamt upplägg och visst kom tävlingsnerverna, så här är min rapport:
Det blev lite sent att det bestämdes att jag skulle med, i måndags och jag hade rätt mkt på jobbet i veckan så det blev ont med tid för förberedelser, plus att en middag var inbokad sen länge på fredag, middagen drog ut på tiden så det blev 3 timmars sömn. Camberbultarna blev inte monterade, men väl r-däcken och jag packade med mig en däckstrycksmätare, hjälmen och en flaska vatten och drog iväg i god fart mot Karlskoga på lördag morgon. Drog igång video förarmötet i bilen och lyssnade igenom den... Anlände 08:00 till banan och kom fram till live förarmötet 5 minuter försent. Kan ha missat vissa detaljer som framfördes på förarmötet... Hittade iaf incheckning och besiktningen. Fick ett handtag med att montera både nån dekal samt transponder av GRC teamet. (tack!) Hittade Cedric som hade med sig en husbil och en toybaru så vi formade snabbt team toyota på plats. (tack Cedric för kaffet och support) Sen var det kvickt dags för warmup, jag fick ett utvarv, ett pushvarv som avbröts pga oljesöl i dubbelknixen där jag fick ett redigt fyrhjulsställ som jag klarade ut. Fortsatte varvet runt men sen kom rödflaggen ut. Fick en stund över till första kvalet så jag gick och hängde i videoproduktionsbussen och träffade familjen Skoghag, Steffe och Anders. Fick lite mer kaffe efter en misslyckad IT-supportinsats. Så tillbaks till körningen. Hade visst inte läst startproceduren så bra så jag line-ade upp lite för tidigt, men track position är väl viktigt i den hör sporten tänkte jag och hamnade längstfram, och när lampan tändes till grönt så såg vindrutan ut så här: AR-1orna funkar inte så bra på blöt asfalt men jag började bygga upp lite fart, men på varv fyra så tappar jag baken i dubbelknixen och snurrar av först på höger sida och sen över banan och ut i sandfollan. (nu kommer en regel jag inte hade koll på). Jag kör genom sandfollan ut på gräset och väntar tills en lucka uppstår och fortsätter köra. Det skapar en viss aktivitet fick jag höra då de kunde inte svartflagga tävlande med 4 ställiga startnummer först utan jag hann köra några varv innan jag fick svartflagg och fick en personlig genomgång om hur reglerna låg till vid avkörning, man åker givetvis raka vägen in i depån för att bedömma skadeläget samt för att inte dra upp skit på banan. (så brukar det inte vara på långloppen...) Nåväl, 1.17.83 iaf var satt. Så in i skamvrån en stund och slicka såren... hängde lite i slc bussen och sen med Cedric innan en smaklig lunch intogs innan det var dags för kval 2. Här är ett par varv från mitt kval 2: Min strategi var att trycka på alla varv från start till målflagg, fick upp tempen på andra push varvet och sen lite trafik på varv 5. Men annars 7 varv på 1.16. Bromsarna kändes lite svampiga efter några varv och den vandrade lite i bakvagnen när jag gick på bromsen, främst in i Ejes men även in i Trösen. Och den var inte så precis i turn in när jag tryckte på. Var det nåt om hjulinställning coachen hande nämnt? Tiderna räckte till en 19:e plats i clubchallenge och en plats i B-finalen.. I B-finalen så testade jag att puscha några varv sen slå av och ladda för ett avslutande snabbt varv, det gick inte snabbare.. Men jag blev 4, i b-finalen _________________ Tord Ringenha11 |
||
|
||
Allmänt banåkaforum VINNARE UTSEDDA! TimeattackNU Gelleråsen 28/29 aug | << 1, 2 2 besök senaste veckan (2067 totalt) |