Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Hur bra är en begagnad bromsservo? | 249 besök totalt |
Jag håller på och uppgraderar bromsarna på Porschen lite, och nu har det kommit till bromscylinder och servo.
Prylarna plockar man från den nyare 993'an. Hur slits en bromsservo? Kan man köpa en begagnad och den har samma prestanda som ny? (tills den går sönder helt givetvis) Eller är det något som blir sämre med åren? https://teile.com/en/porsche-parts-s _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
Så länge som den håller vakuum (inte rostat hål) så är det väl inga problem?
Eller kan det kärva ihop på nåt vis? |
Jag hade en intressant kombination av läckage på bromsservot ihop med läckande huvudcylinder. Så mitt bromsservo fylldes delvis med bromsvätska.
Sålänge membranet är helt och det inte läcker vid vaccumanslutningen borde ett äldre servo vara lika bra som ett nytt. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
Jag hade ett Ate-servo med brusten fjäder, vilket gjorde att membranet sögs fast så fort motorn var igång och bromsarna låg an stenhårt.
Det tog ett tag innan jag fattade vad som var fel, vände på backventilen tills jag hittade ett helt servo och sen dess har det fungerat perfekt. Båda servona är tillverkade nån gång i mitten av 1970-talet, vet inte varför fjädern hade gått av i det första servot men det som sitter där nu fungerar iaf. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
Skruva banåkabil Hur bra är en begagnad bromsservo? | 249 besök totalt |