Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20 >> 136 besök senaste veckan (83621 totalt) |
Tack så mycket för de glada tillropen, det uppskattas
Har slimmat till fästet för gasvajern, kom på att enklast och snyggast blev att bulta fast hållaren direkt i den frästa adaptern för mapsensorn. Kompisen Daniel har ritat upp böjen/kona med dump anslutning så den ska jag skicka iväg för tillverkning. Är hål för IAT givare på undersidan samt en grövre rygg så det går att gänga för att bulta diverse fästen där vid behov _________________ Patrik Lissjos |
||
Ville dela med mig av en bild på min storebrors bygge
Uppbyggd från ett skogsvrak till och från under 20 års tid, Plymouth 1935 Rumble seat coupe. Jag hämtade den från reggning i torsdags och gjorde sista kontrollbesiktningen i fredags så den är nu till salu pga utlandsflytt för hans del https://www.blocket.se/annons/dalarn _________________ Patrik Lissjos |
||
Det här kanske är vida känt men delar med mig ändå av ett program som jag kände var jäkligt vettigt för att rita upp elscheman, flödesscheman osv.
Det är ett gratisprogram som heter Diagrams.net och kan köras som online version samt laddas ner på deras sida också. Jag har här börjat rita upp komponenterna som jag har monterade på bilden i tidigare inlägg. _________________ Patrik Lissjos |
||
Idag lyckades jag till slut göra klart och kontaktera det sista till elcentralen och även anslutningarna i bilen.
Den är återmonterad men inte inkopplad ännu, ska se vad jag hinner med imorgon men då är största delen av motorstyrningen klar. Återstår att kontaktera för IAT när jag vet slutgiltig plats samt väntar på lite frästa detaljer till spolarna så den härvan ska förlängas lite. _________________ Patrik Lissjos |
||
Tack så mycket! Hängde på batterierna igen idag och kollade funktionerna och det verkar lira. Satt och lekte med Fueltech systemet och såg att man kunde byta uppstartsbild så eftersom det är en raggarbil så blev det legenden själv _________________ Patrik Lissjos |
||
Grymt bygge du gör, sjukt häftigt! Måste fråga, är det 2x4-regel du har som "pallbock"? Har du dragit skruv för att stabilisera? Andreas _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap |
||
Grymt! Det där kommer jag kopiera när jag ska göra motorbyte _________________ Andreas Gunnarsson Porsche 944 - 1.8t swap |
||
[quote="Lissjos"]Tyvärr inga äkta mattor i mitt garage men det blev några timmar på rygg och helt plötsligt så var bränslesystemet helt klart med all el och slangar
Du, det är ändå ingen som skulle titta på de äkta mattorna när underredet är så där snyggt! Ser ut att vara lika snyggt och genomtänkt som resten av bilen. Fantastiskt bygge! /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Tack så mycket!
Jag försöker tänka genom och planera så gott jag kan men jag kommer på nya saker hela tiden. Det här är mitt första "hela" bilbygge så allt tar tid. Idag blev det baklampor och lite annat kopplat så det går sakta men går framåt iaf _________________ Patrik Lissjos |
||
Måste försvara mattorna! En matta skänker sober elegans och en högre nivå av mekande, prova så får du se
Kanonfint bygge och jag ser fram mot när du börjar köra med den _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Får hålla ögonen öppna efter fina mattor
Förhoppningsvis så får jag ta ner den från bockarna snart, har lite bollar i luften för att kunna få iväg bilen på avgasbygge och turbo montage relativt snart. Lägger med en inspirationsbild på en lika bil från USA, betydligt mer ban-anpassad än min raggarbil dock _________________ Patrik Lissjos |
||
Är borta på jobb nu så det är trevligt när man får bilder på nyfrästa detaljer
Det är fästen för tändspolar, ska försöka hinna med och hämta upp de i veckan samt kontakter för att förlänga härvan till spolarna. _________________ Patrik Lissjos |
||
Fick monterat tändspole-fästen idag, blev jäkligt bra förutom min tankevurpa att jag helt missade att andra sidan måste vara spegelvänd men en ny är på gång
Iom att min motor gått med torrsump tidigare så har jag saknat ett påfyllningslock för oljan, fick slipa bort lite kolfiber och ska få det svetsat. Har kapat fästprofilen lite på längden och ska skaffa lite finare skruvar till spolarna också _________________ Patrik Lissjos |
||
Blev en sväng förbi PPF idag och fick oljelocket svetsat samt skrev upp mig på arbetslistan hos de.
Hoppas på att kunna lämna dit bilen under november så ska väl de ha den några veckor för att bygga grenrör, tryckrör och komplett avgassystem samt slutföra lite el och även korta kardan till nya lådan. Tanken är att den ska vara klar för uppstart när jag tar hem den _________________ Patrik Lissjos |
||
Så, mappning i december då typ?
Jag kommer ha börnat innan dig i så fall. Eller så har jag hål i blocket före dig. |
||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20 >> 136 besök senaste veckan (83621 totalt) |