Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 sc 3,0 1981 ITB
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
7 besök senaste veckan (17457 totalt)
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Ok. Svårt att se slangarna, det går från vevhuset till tanken och från tanken till catch tanken?
Å olja blåser ut genom det filtret utan att det samlas någon olja i burken?

Låter som en dåligt designad catch tank. Har den ingen intern struktur?
I min rank så skickas oljedimman in längs sidan på tanken så den snurrar runt (är tanken iaf). Tanken är också delad strax under filtret med en plåt med borrade hål i.

Lite olje dimma får man säkert ut genom filtret vad man än gör. Det kan man säkert leda bort till insugstrattarna utan större negativa konsekvenser.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 724


Trådstartare
Ja precis, vevhuset in en bit ner i tanken, sen ventilerar ut högst upp i röret. Jag ska ta isär och kolla catchtanken så den är rätt kopplad, vill minnas att det var något tunnt nät i den men ingen centrifugering

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 724


Trådstartare
Var på slalomfinal med porscheklubben i helgen, kul att få snacka lite skit med nytt folk och träffade några rejsianer också. Hade sett fram emot att köra ihop med lite andra gammelbilar men själva körningen gick dock uselt... På nåt vis hade jag svårt att se konerna på ett ställe och körde fel på två av mina tre varv Resulterade i en fin snurrning också när jag försökte korrigera misstaget.. Vart riktigt irriterad på mig själv, brukar inte göra så grova missar och i finalen dessutom.
Fick iaf ihop ett helt varv på ca 1.06 en dryg sekund efter vinnaren, räckte åtminstone till lagseger för övre norrland

I övrigt en fin dag med trevlig avslutning på kvällen och några riktigt snabba bilar, imponerande kört av Simon S som klådde alla 991 och mittmotorbilar i R-klassen med sin grymt snabba 944 turbo!



_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 sc 3,0 1981 ITB
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
7 besök senaste veckan (17457 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande