Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S -07
2 besök senaste veckan (1077 totalt)
J.Göransson
Göteborg
Här sen Aug 2009
Inlägg: 115


Trådstartare
Ja då är det väl dags att visa upp mitt senaste bilköp som även råkar vara en en liten ( i dubbel bemärkelse) drömbil jag har.

Bilen inhandlades i april efter att ha ägt en Elise med rover-motor i några månader. Elisen köpte jag väl egentligen pga att utbudet av Exiger inte var det bästa under perioden då jag letade.

En 111s Type 25, för att vara exakt


Kände ganska snart att denna bilen inte helt var "mig". Antagligen främst pga motorn/drivlinan. På tok för långa växlar och Rover-motorn känns enligt mig lite väl föråldrad. Bra med vrid och så, men njaaa. Vetskapen om att det finns en ballare syskonbil med japansk drivlina och kompressor gjorde att jag fick svårt att älska Elisen.

I samma veva som jag eventuellt hade en köpare på bilen dök en annons med en vit Exige S upp. Rätta specsen och allt. Bestämde mig för att åka för att titta på bilen, utan några större förhoppningar.
Bilen kändes använd men gav ett gott helhetsintryck och jag blev förälskad.

Fick sålt Elisen några dagar senare, så jag åkte och hämtade Exigen samma dag.
Kändes helt fantastiskt bra och lite overkligt. Detta var ju bilen man drömt om till och från sedan dom började säljas nya.

Utöver att motorn fått sig lite högre ladd och lättare andning (avgas) så var bilen i stort sett original vid inköp. Blankslitna däck samt småspruckna bromsskivor, hehe.






I nästa inlägg så tänkte jag att jag lägger upp allt som jag gjort med bilen hittills.

Utöver allt pillande med bilen så har jag sedan slutet av april lyckats köra ca 700 mil med bilen

_________________
Jens Göransson

Suzuki Swift Sport 2007
Lotus Exige S 2007
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Snygg bil!
Och snabb.

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Kul med en tråd här på rejsa; jag har själv varit slö med uppdateringar på sistone, men jag litar på att du sköter dig bättre.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2079



Grattis! Alltid älskat de bilarna. Kul val! thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, BMW M2
297 varv på Nordschleife
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S -07
2 besök senaste veckan (1077 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande