Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Morgan/Lotus 2019
<<   1, 2, 3 ... , 12, 13, 14   >>
5 besök senaste veckan (80850 totalt)
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Mats Karlsson skrev:
Vart kommer dina dörrgångjärn ifrån?


Hej Mats

Jag har gjort den själv , finns lite bilder på sidan 6 :

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=106511&postdays=0&posto . . . .

/calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8030



Ooooh, snyggt jobbat. De påminner om gångjärnen till glasluckan bak på Saab Sonett som jag gillar och jag trodde du hade hittat nånstans att köpa liknande. Får se om orken finns att göra egna framöver.
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356



@Mats Karlsson:
Gamla Hundkojor har utanpåliggande dörrgångjärn av liknande typ.

http://www.minispares.com/product/Classic/14A6818K.aspx

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Next level , i alla fall för mig ! Fick hjälp att laseretsa in Motus loggan till tutknappen , fruktansvärt häftigt.

Kommer lite mer detaljer framöver.

Lite testbitar och resultat :




[/img]

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
- fel

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Härlig dag på Knutstorp med oväntat fint väder, körde tillsammans med Thomas och hans E9 3.0 CSL R .

Kanontrevlig!





_________________
Calle Olsson
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5083



Även jag har skådat Motus på Knutstorp!
Den har verkligen en fantastisk närvaro, men är diskret och gömmer sin sanna natur på ett bra sätt.
På några meters håll tänkte jag "oh en Morgan, vad mysigt", när man kommer närmre går ett litet ljus upp, "hmm Motus, ja justja!" och detaljerna, särskilt i inredningen är väldigt väl utförda. En väldigt bastant växelspak, med delvis exponerat länkage, snygga dials och lite tartan tyg. Den endaste lilla detaljen som kunde önskas lite bättre finish på är stolsryggarna, där lite rå glasfiberväv syns till i hörnen.

Vilket bygge!


_________________
Pontus Fyhr
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874



Tillykke med et rigtig flot og veludfort projekt og fedt at se at du bruger den, den er super flot men den var efter min mening lige 10% federe med de sorte hjul....... Men smag og behag er jo forskellig. God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
[quote="Pontus Fyhr"]Även jag har skådat Motus på Knutstorp!
Den har verkligen en fantastisk närvaro, men är diskret och gömmer sin sanna natur på ett bra sätt.
På några meters håll tänkte jag "oh en Morgan, vad mysigt", när man kommer närmre går ett litet ljus upp, "hmm Motus, ja justja!" och detaljerna, särskilt i inredningen är väldigt väl utförda. En väldigt bastant växelspak, med delvis exponerat länkage, snygga dials och lite tartan tyg. Den endaste lilla detaljen som kunde önskas lite bättre finish på är stolsryggarna, där lite rå glasfiberväv syns till i hörnen.

Vilket bygge!

Tack Pontus , alltså dagar som i Lördags när man efter att verkligen ha suktat efter bilträffar och att få snacka lite bil med folk äntligen får komma ut och köra lite och träffas igen, det var verkligen kanontrevligt!

På vägen hem låg jag bakom Thomas BMW 3.0 CSL på kringliga vågar och en klarblå himmel och tänkte att "så mycket bättre än så här blir det inte" !

Stolarna har du rätt i , jag var faktiskt ganska besviken på kvaliten på dem, det är nån kopia från UK som lämnar en del att önska. Tanken från början vara att lackera dem och sedan göra sittkuddar / nackkuddar i samma Tartan textil som jag har på panelerna men jag vart så missnöjd med stolarna att jag inte ville lägga varken tid eller pengar på dem. En dag kanske jag har råd med ett par riktiga Tillets istället.

Nu hoppas vi på fler träff-tillfällen i sommar!

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
sirhiss skrev:
Tillykke med et rigtig flot og veludfort projekt og fedt at se at du bruger den, den er super flot men den var efter min mening lige 10% federe med de sorte hjul....... Men smag og behag er jo forskellig. God weekend


Tack Flemming! Jag har en ide om att kanske byta färg på centrumen på mina nuvarande fälgar men behålla den polerade kanten, antingen svarta eller kanske samma kulör som karossen.

/Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
I nästa vecka kommer Bilsport nr 14 ut med ett reportage på Motus, trevligt att läsa och jättefina bilder !

Var tvungen att leta upp och läsa de två tidigare reportagen med Alpinan och GTAm. Riktigt skoj att titta tillbaka i efter några år, likadant att läsa sina egna trådar på rejsa, tur att man är glömsk så man inte minns hur mycket tid det tar att hålla på med gamla bilar, men roligt är det!







_________________
Calle Olsson
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 724



Riktigt kul dokumentation ändå, lite cred för allt jobb!

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Fejlep
Malmö
Här sen Mar 2012
Inlägg: 401



Råkade köra förbi nån träff i Kyrkheddinge i söndags och kände direkt igen denna läckra skapelse! Gick många varv runt bilen och insöp alla trevliga detaljer. Kul att få se IRL

_________________
Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Jakob Hultkvist skrev:
Riktigt kul dokumentation ändå, lite cred för allt jobb!


Tack 🙏 , jag är faktiskt riktigt nöjd även om jag med lätthet kommer på 20 förbättringspunkter / ändringar jag skulle vilja göra. Men för en gångs skull så känns det som jag har många år på mig och ingen stress !

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Fejlep skrev:
Råkade köra förbi nån träff i Kyrkheddinge i söndags och kände direkt igen denna läckra skapelse! Gick många varv runt bilen och insöp alla trevliga detaljer. Kul att få se IRL


Ahhh, jag var på väg till avställning för säsongen när jag fick höra att det var träff där så jag stannade en kort stund, skön blandning bilar, habegäret på en Saab Sport blev plötsligt enormt!

_________________
Calle Olsson
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Har irriterat mig ett tag på den tråkiga Ford nyckeln jag haft till tändningslåset så jag bestämde mig för att svarva ett nytt nyckelhuvud.




_________________
Calle Olsson
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4026



Ellac skrev:
Har irriterat mig ett tag på den tråkiga Ford nyckeln jag haft till tändningslåset så jag bestämde mig för att svarva ett nytt nyckelhuvud.


https://rejsa.nu/im/user/4951/2021-09-29-22-11-37_799180f1-65e2-49f7-a . . . .
https://rejsa.nu/im/user/4951/2021-09-29-22-11-37_ed9d51f1-5e44-4fd0-9 . . . .

Som gjort för en Motus-logo! thumbs up

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Benny_Gustavson
Avesta
Här sen Mar 2005
Inlägg: 107



Nillet skrev:
Ellac skrev:
Har irriterat mig ett tag på den tråkiga Ford nyckeln jag haft till tändningslåset så jag bestämde mig för att svarva ett nytt nyckelhuvud.


https://rejsa.nu/im/user/4951/2021-09-29-22-11-37_799180f1-65e2-49f7-a . . . .
https://rejsa.nu/im/user/4951/2021-09-29-22-11-37_ed9d51f1-5e44-4fd0-9 . . . .

Som gjort för en Motus-logo! thumbs up



Röstar på den jag med

_________________
Benny Gustavson
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2171



Ellac skrev:
Jakob Hultkvist skrev:
Riktigt kul dokumentation ändå, lite cred för allt jobb!


Tack 🙏 , jag är faktiskt riktigt nöjd även om jag med lätthet kommer på 20 förbättringspunkter / ändringar jag skulle vilja göra. Men för en gångs skull så känns det som jag har många år på mig och ingen stress !


Va.. trodde säkert att nästa projekt var i antågande... ja förutom bmw. ..

_________________
Michael Thulesius
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2087



Härlig känsla för detaljer som alltid! thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1188


Trådstartare
Hade en kväll utan sysselsättning och fick för mig att göra en liten frontspoiler till Motusen. Det blev aldrig gjort under byggtiden och jag har aldrig gillat utseendet framifrån då det saknats någonting .

Egentligen hade jag tänkt göra en plugg och gjuta i glasfiber men provade att göra en testversion i plåt först för att känna efter hur jag vill ha det.

Blev väl inte helt som jag hade tänkt men betydligt bättre än utan och version 2.0 får bli en annan dag.







_________________
Calle Olsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Morgan/Lotus 2019
<<   1, 2, 3 ... , 12, 13, 14   >>
5 besök senaste veckan (80850 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande