Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Garageinredning
395 besök totalt
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 565


Trådstartare
Funderar på om jag ska uppgradera min lilla verkstad med en garage inredning i plåt. Alltså en 3m sektion med skåp, bänk och lådor.
Men vad ska man köpa? Vill inte ha nåt som skramlar och lådor som kärvar.
Kollat på verktygsboden, verkar okej. Men har inte varit och "känt" på dom
Får massa reklam från Home worx nu. Är det nån som testat deras?

Vad har ni själva köpt eller testat?

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3056



Köpte från https://garageinredning.se/ efter att ha hört bra om dom här på rejsa, deras professionnal serie är väldigt gedigen. Classic grejerna är mer lika det man hittar på andra ställen.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



En annan variant är köksskåp om de ska vara fasta skåp. Gärna med lådor då

Ploppar upp billigt på blocket och marketplace titt som tätt. Hittar du ikea är de ju enkelt att efterkomplettera med

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 565


Trådstartare
Cédric skrev:
Köpte från https://garageinredning.se/ efter att ha hört bra om dom här på rejsa, deras professionnal serie är väldigt gedigen. Classic grejerna är mer lika det man hittar på andra ställen.


Sett dom, men allt är ju slut där. Och vet inte när det kommer in igen.

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
Fredin
Hjo
Här sen Dec 2005
Inlägg: 565


Trådstartare
Cassius skrev:
En annan variant är köksskåp om de ska vara fasta skåp. Gärna med lådor då

Ploppar upp billigt på blocket och marketplace titt som tätt. Hittar du ikea är de ju enkelt att efterkomplettera med


Ja tänkt tanken, men tvekar. Kan egentligen inte säga varför men känns fel på nåt sätt

_________________
Daniel Fredin
--------------
Sierra Cosworth
Superstage 1.17.71
Kinnekulle 54.51

BMW E46 compact 332i
Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12851



För att köksskåpen inte är gjorda för att bära 42kg verktyg i en utdragbar låda.

Men det är absolut lockande ändå, jag brottas med samma tanke den dagen jag har större tillhåll.


Spontant hade jag inte köpt ett kit (sånt där med typ tre hurtsar och två skåp), utan funderat igenom noga vad jag faktiskt behöver. Räkna på hur många kvadratmeter verktyg du behöver förvara, hur höga lådorna måste vara för detta, vad du ska ha i skåpen, om det faktiskt får plats på djupet osv.
Sen köper du en extra hurts eller ett extra skåp utöver detta att ha som reservplats typ.


Vill du jämföra från olika tillverkare, så hade jag tyckt pris/cm2 förvaring kan vara intressant faktor att jämföra. Ta måtten på hurtsarna, multiplicera med antalet lådor eller hyllplan eller vad det nu är. Då borde man kunna få en bra jämförelsekvot och då blir det nog också rätt enkelt och gissa om det är skillnad i kvalitet.
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Hur många lådor behöver man lägga 42kg i då? Tar inte köksluckorna 25-30kg eller så? De är ändå hyfsat med verktyg

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Jag är över lag nöjd med min garageinredning som kastades ihop av begagnade kök. Allt som allt gratis. Hämtade urplockade kök garderober och diverse annat från säljes/skänkes facebookannonser.
Slängde ut en fråga i någon lokal grupp och blev överöst med svar i evigheter om folk som skulle renovera å gärna gav bort mot avhämtning.


Har fått limma och skruva lite förstärkningar osv här och var, men det är väl ingen större uppoffring sett till att allt var gratis. .

Fick även färg gratis för att kunna måla allt i matchande färg.

Jag skulle nog behöva bli miljonär först innan jag skulle tycka det känns värt ekonomiskt att som privatperson köpa skåp och lådor för så pass stora pengar, till en verkstad.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Skruva banåkabil
Garageinredning
395 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande