Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Justerbar koppling BMW ZF-låda | 9 besök senaste veckan (443 totalt) |
Har sett bilder här på rejsa hur någon gjort detta men kan inte hitta eller minnas vem det var. Skulle underlätta om någon kunde visa hur dom gjort för att få armen som pressar urtrampningslagret justerbart. Ena sidan trycker ju slavcylindern men den andra sidan kan man göra justerbar vet jag. Minns inte hur bara
Gäller den lådan som heter gs5-39dz Tack på förhand _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
Jag köpte ett justerbart kulhuvud på den sidan från bakaxeldelar. Passar nog samtliga bmw lådor.
_________________ Daniel Fredin -------------- Sierra Cosworth Superstage 1.17.71 Kinnekulle 54.51 BMW E46 compact 332i Kinnekulle 1.00.5 - ska under minuten 2023 |
||
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Samma på min. Bara en vanlig gängstång och gängat i lådan. _________________ Andreas Gottfridsson Tanu.se 1:a 2018 Club Challenge 4:a 2017 Club Challange 6:a 2016 Club Challenge 2:a 2014 club Facebook.com/TimeAttackTeam91 |
||
Om du trycker in allt i botten (lådan liggandes på golvet , mätt från svep-änden till lager)
Och räknat bort måttet från block-kant till solfjäder, så ska det vara spel på minst 2-3-4mm. Solfjäder kommer utåt vartefter kopplingen slits, så ju tightare spel du har desto oftare måste du ta ner lådan och kontrollmäta. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Tack _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
Skruva banåkabil Justerbar koppling BMW ZF-låda | 9 besök senaste veckan (443 totalt) |