Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Skillnad på olika Ecumaster adu
231 besök totalt
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008
Inlägg: 497


Trådstartare
Är precis i läge att beställa en Ecumaster adu till min sjua.

I Sverige verkar det att få tag i 5 respektive 7 tum. Femtummaren finns i vattentät utförande (verkar vara klassad till IP65). Tänker att en vattentät (vattentålig) variant borde vara det bästa i en seven. Men min fråga är då om någon vet vad som skiljer de olika varianterna åt? Är det bara kontakten som är skillnaden? Skulle de bara vara kontakten som skiljer kanske man klarar sig med "en vanlig" och då kan köra 7" istället. Eftersom kontakten ändå blir hjälpligt skyddad i instrumentbrädan.

Vad säger den samlade expertisen, någon som har någon input?

_________________
J o n a s J o n s s o n

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4016



JonasR1 skrev:
Är precis i läge att beställa en Ecumaster adu till min sjua.

I Sverige verkar det att få tag i 5 respektive 7 tum. Femtummaren finns i vattentät utförande (verkar vara klassad till IP65). Tänker att en vattentät (vattentålig) variant borde vara det bästa i en seven. Men min fråga är då om någon vet vad som skiljer de olika varianterna åt? Är det bara kontakten som är skillnaden? Skulle de bara vara kontakten som skiljer kanske man klarar sig med "en vanlig" och då kan köra 7" istället. Eftersom kontakten ändå blir hjälpligt skyddad i instrumentbrädan.

Vad säger den samlade expertisen, någon som har någon input?

Spånar fritt här, vilket är samma sak som att jag inte vet...
IP65-klassningen gäller hela apparaten, om det bara är kontakten som inte klarar IP65 på 7"aren så hade de haft en IP65-kontakt...

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008
Inlägg: 497


Trådstartare
Kan meddela att jag mailat ECUmaster och fått svar att alla nya skärmar av version 2 är IP65 klassade.

"All new ADU (5 and 7) are in revision 2 and are IP65, so it will be suitable for your application"

_________________
J o n a s J o n s s o n

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Skruva banåkabil
Skillnad på olika Ecumaster adu
231 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande