Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi A2 1.2 tdi Leichtbau Antiräsern | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17 >> 10 besök senaste veckan (27827 totalt) |
Tänkte gå in och beställa från Max, men när man uppdaterar varukorgen hoppar priset upp till, hör och häpna, samma nivå som JOM mfl. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
https://www.ebay.de/itm/174681183343
Hur är FK jämfört med de andra? Samma kvalite? Samma prisklass som JOM ser jag. _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Same shit different name. De är skrämmande lika när man jämför foton, bara färgen som skiljer. Jag skulle gissa att de tillverkas i samma fabrik allihop. Ska mäta längden på dämparna först innan jag beställer. FK leder än så länge med ett par positiva rapporter, Max har en plus och en minus _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Har redan hunnit klicka på köp på olika sidor men jag får uppdatera allteftersom det landar i garaget. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Bra, då är du snabbare än vad jag är Sitter och forskar i krängare. Tyvärr verkar 3L ha en special, som vanligt... _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Det är väl inget fel på tänket, den bör vara ordentligt styv bak. Väger bilen typ 800 kg? Som referens har Labilen (Alfasud Sprint) som väger in på typ 860 (600/260 F/B) just nu fjädrar 90 N/mm fram (McPherson - hävarm motsvarar antagligen Lupo) och std krängare, har dock inte riktigt koll på diameter. Bak stel axel, fjädrar ca 220-240 N/mm om jag räknat rätt (ja - den är hård) och ingen krängare. Jag upplever att den är hyfsat balanserad, men har rätt mycket understyrning i långa böjjar - typ Kvarnen. Syns om inte annat på vänster framdäck... Tror den skulle må bra av en krängare bak också, alt mjuka upp lite fram, men det bär lite emot. _________________ Martin Atterhall |
||||
Bra input. Lupon väger in på hela 970 kg tjänstevikt. Då är det ändå aluhuv, aluskärmar, magnesiumfälgar, alubromstrummor mm.
Kommer montera någon slags coiloversats av budgetmodell som utgångspunkt. Får fortsätta leta krängare, främst till bakänden. Ska även leta efter lätta 4x100 fälgar i 15". Det kommer inte bli 205'or som konkurrentens Fabia, men frågan är om man ska våga gå på 185, eller tom 195 i bredd. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Jo, inser att det är ingen som åker med smala däck med rejäl stomme och hygglig klistrighet. Tror inte det är klistrigheten jag vinner mest på, snarare kraftig stomme så inte däcken viker sig. Får forska i om det finns smalare och framförallt lägre profil än 205/50 som Klingan har köpt. Känns som att ju mindre rullomkrets desto bättre. Vill inte tappa det lilla acc jag har. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Ja, 195/45/15 är dessutom spot om på original dimension 155/65/14. Och verkar finnas gott om "prestandadäck" till vettiga priser. 205/50 kommer bara bli onödigt tungt. Försöker anamma Colins ledord, "add lightnes" _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Helt rätt Att ha lättare fälgar kommer att kännas direkt, mycket bra uppgradering. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Kan tyvärr inte hitta lättare fälgar än mina original magnesium 14". Men så lätt det går åtminstone. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Bromsdammet ingick i det låga priset. Men säljaren skämdes faktiskt lite. Rena fälgar är ju lättare än smutsiga så jag tror nog jag tvättar dem trots allt. Sitter nu aptorra 195/50 däck på från 1800-isch. Nu återstår frågan vad de ska ersättas med? _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Kapprustningen mellan fyfabian och Lupon är ju helt klart en av de mest intressanta nagelbitarna på rejsa denna vinter!
De här två trådarna, samt Gustafs 968-projekt. Det är väl typ mina tre favoriter. |
||||
Kör std (SKF/FAG). Kommer bara köra konbana och de är rätt billiga och enkla att byta. Kan ha med en uppsättning till banan i värsta fall. De klarade konbana i september och har nu rullat åtskilliga pendelmil utan problem. Lupons lager är vanliga, möjligtvis i något mindre dimension för att få ner rullmotståndet. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi A2 1.2 tdi Leichtbau Antiräsern | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17 >> 10 besök senaste veckan (27827 totalt) |