Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Olja till Volvos T5-motor. | << 1, 2 1012 besök totalt |
|
||||||||
Handlar man som företagare (dvs utan den svenska momsen som påverkar priset rejält)
Och dessutom med tillhörande rabatter mellan de flesta företag med ramavtal) Så inser man att priserna skiljer bara marginellt. Att den svenska välfärden och demokratiska modellen kostar oändligt stora summor pengar som Svensson måste betala. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||
Ang oljekylare så har vissa varianter större än andra men det har du kanske koll på? Jag är inte helt säker, men tror Focus RS med Volvofemman har bland de största. Den borde nog passa på en C30. Länk till exempel vart den går att köpa: https://pumaspeed.co.uk/product-Focu _________________ Johan Eriksson |
||||||||
Nej, ingen koll på Volvo/Ford. Men jag skulle använt en extra luftkyld oljekylare för att inte trycka in mer värme i vattnet, men det kanske finns kapacitet i vattenkylaren för det. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
min uppfattning sedan mina senaste motorprojekt är att vatten/oljeväxlare med "överdimensionerad" vattenkylare ger mycket stabilare temperatur över lag.
Moderna bilar verkar även ha delvis elektronisk kontroll över vattenflöde på ett eller annat vis för att hjälpa detta. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||||
Jag köpte en oljekylare till en D5:ā och satte nu på min s60r, den är nästan dubbelt så tjock som original och kostar inte så mycket som en från focus rs. Passar bolt on. Kolla min s60r biltråd så har jag en bild där!
_________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 AUDI RS3 2023 PORSCHE Macan Turbo 2017 |
||||||||
Skruva banåkabil Olja till Volvos T5-motor. | << 1, 2 1012 besök totalt |