Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: Bakvagn från 325 automat E9x eller e8x
272 besök totalt
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823


Trådstartare
Hej!
Behöver gör nått åt bakvagnen med 3.38 utväxling på bruksdroskan/"räserbilen"...
Som jag förstått det så bör 325 automat ha rätt/OK utväxling även för min 320i.
Det ska alltså vara 3.73 om jag hittat/sett rätt.

Eller varför inte en 130i manuell med 3.46 i utväxling.

För om jag får tag på denna bakvagn så får jag en extra brygga, större diffhuset (188L) och lite lägre utväxling i ett paket. Och som grädde på moset skulle jag kunna uppgradera med fattigmansdiff om det inte redan finns en original Lsd...

Ha det!

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
makeba
Tranemo
Här sen Jul 2006
Inlägg: 63



https://www.returbilen.se/category.html?category_id=931&anl=8

Vet inte om du sett denna på Returbilen i Alingsås?

En tanke bara... du vet att E9X finns med olika storlekar på bakhjulslagren och har olika läsning av abs-pulserna. De med mindre lager har konventionell krans och de med större lager läser på bakhjulslagret på ngt sätt. Tror inte dessa system är bytbara sinsemellan....
Vet att min 325D E91 har stora hjullagret/läsning på lagret men vad en 325i har vet jag inte..... kan vara bra att kolla innan

/Kent

_________________
Kent Ohlsson
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823


Trådstartare
Tack för tipset! Var förbi häromdagen innan jag kom på denna tokiga ide. Bilen står nog kvar, men vet inte om bakvagnen är kvar. Får försöka hinna med å kolla upp det.

Har iaf. jämfört en 325A med min och det mesta verkar vara samma vid snabbtitt.

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



makeba skrev:
https://www.returbilen.se/category.html?category_id=931&anl=8

Vet inte om du sett denna på Returbilen i Alingsås?

En tanke bara... du vet att E9X finns med olika storlekar på bakhjulslagren och har olika läsning av abs-pulserna. De med mindre lager har konventionell krans och de med större lager läser på bakhjulslagret på ngt sätt. Tror inte dessa system är bytbara sinsemellan....
Vet att min 325D E91 har stora hjullagret/läsning på lagret men vad en 325i har vet jag inte..... kan vara bra att kolla innan

/Kent


Jag har en av varje, min 320d LCI har lilla, min 330i har stora lagret med magnetring i lagret. Ren tur att jag råkade lyfta en bricka med lagret när jag skulle byta annars hade det varit slumpen som avgjort om jag hade satt det rätt.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823


Trådstartare
MaZ skrev:
makeba skrev:
https://www.returbilen.se/category.html?category_id=931&anl=8

Vet inte om du sett denna på Returbilen i Alingsås?

En tanke bara... du vet att E9X finns med olika storlekar på bakhjulslagren och har olika läsning av abs-pulserna. De med mindre lager har konventionell krans och de med större lager läser på bakhjulslagret på ngt sätt. Tror inte dessa system är bytbara sinsemellan....
Vet att min 325D E91 har stora hjullagret/läsning på lagret men vad en 325i har vet jag inte..... kan vara bra att kolla innan

/Kent


Jag har en av varje, min 320d LCI har lilla, min 330i har stora lagret med magnetring i lagret. Ren tur att jag råkade lyfta en bricka med lagret när jag skulle byta annars hade det varit slumpen som avgjort om jag hade satt det rätt.


Jag bytte ju bakhjulslager på min förra sommaren, men minns min själ inte alls hur det såg ut. Men jag vet att det va det stor a och inte dett lilla lagret... Tog för givet att en pluttig 320i kan ju inte ha det stora lagret för "Heavy Duty" (som de skriv på autodoc). Så beställde det lilla och glömde kolla i ETk först

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 823


Trådstartare
Jag va förbi A-ås häromdagen, men rätt bil va borta tyvärr.
Får leta vidare och eller ställa av å riva befintlig. Men det hade ju vart gött å i reserv.

_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
KÖPES
KÖPES: Bakvagn från 325 automat E9x eller e8x
272 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande