Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17 >> 349 besök senaste veckan (36399 totalt) |
Stämmer bra det... _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Städade och plockade lite i garaget idag, bytte ratten till en sportigare och slängde in mittkonsollen mest för att få lite feeling. känns som att det här kommer att vara ett ganska så mycket enklare jobb nu med den här karossen.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Bit för bit pusslas bilen ihop. Efter en stund av aluminium origami så satt helt plötsligt lycktpottorna typ på plats, lite småpill kvar för att få dom helt klara dock.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
_________________ Anders Hansson |
||
Så, vad händer och fötter med den här bilen?
Just nu så håller fortfarande Aquila säsongen på, vi har ett race kvar i oktober. Efter det är det tänkt att sätta igång ordentligt igen. Dock har det under sommaren ordnats med en hel del delar som behövs för att få ihop bilen igen. Samt lite delar för att modda för trackday åkandet. I garaget så låg det en diffusor som visade sig passa helt perfekt efter det att reservhjulsbaljan har kapats bort, vilket den kommer att göra på grund av rost. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Tog isär en oljepump jag hade liggande, som jag tänkte så är det så här de ser ut. Pumpen i min motor ser också ut på samma sätt. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||
Nu när Aquila säsongen är över så är det dags att ta tag i den här bilen igen. Ett litet ryck gjordes i helgen där det städades av och röjdes efter sommarens framfart.
Tog också delvis isär bakvagnen för att bekräfta vilken sorts och storlek det var på den inre bussningen. Där dök det dock upp en trevlig överraskning, istället för 22 mm stavar som det verkar sitta original så sitter det 26 mm stavar _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Vinterns jobb på bilen påbörjat. Den 4 växlade lådan ska bytas till en 5 växlad. Så lådan togs ner. Samtidigt så påbörjades jobbet med att byta bussningarna i chassit. Sätter vinkeln på stavarna till 9 grader just nu så får det ses hur höjden blir när bilen står på hjul igen.
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Rosten var det som skulle tas tag i också ja
Eftersom passagerarsidan såg "värst" ut så började jag helt enkelt med att kapa mig fram till "frisk" plåt i tröskeln. Det vart en del kapande, men betydligt mycket mindre än vad jag hade räknat med. Total sett så kommer det att bli riktigt bra _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Det hade man ju kunnat önska
Karossen jag bytte till har tidigare rullat långlopp i SLC, under den tiden så uppdaterades den med skivbromsar både fram och bak ifrån antingen en 931 eller en 944. Bonus för mig att jag nu har så att jag kan välja lite om jag vill ha 4 eller 5 bultar lite enkelt _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Blev en del CAD idag, det är en bit kvar att göra mall på sen dags för att börja att svetsa igen hålen.
Nya 5 petade lådan tillsammans med en av mina 4 petade. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Oj det var en trött tröskel, den yttre finns iaf att köpa färdig numera om du tröttnar å vill ta en genväg
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924 CS 1977. Monterar. | << 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17 >> 349 besök senaste veckan (36399 totalt) |