Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20 >> 32 besök idag (83558 totalt) |
Härligt! Alltså det med börnisen iaf Kommer att starta upp den hemma i lugn och ro först. Varmköra ordentligt och känna på toppar och gå genom ventilmekanism och även skära upp filter och kolla genom riktigt innan den får spännas upp i bänk. Om allt går typ som det är tänkt så vore det skönt att få hem den innan jul, ta en månad hemma för uppstart/ knyta ihop lösa trådar och sen mappning/ bromsning början/mitten februari och sedan ha slutbesiktning runt april där. _________________ Patrik Lissjos |
||
Jaha, jag kör nog lite mer hillybilly när den kommer ner från bockarna.
Typ; lås upp garaget, öppna porten, börna. |
||
Helt rätt
Alltså en börnis kan man ju förhoppningsvis göra på en startmapp om det kniper och man ska ju inte glömma bort den fina devisen "Ingen minns en fegis men en idiot blir alltid ihågkommen" _________________ Patrik Lissjos |
||
Har haft lite mycket på jobbet så inte hunnit vara i garaget på en stund men var förbi PPF
igår och kikade lite så jag väntar på att en plats ska öppna upp sig för deras rör-konstverk. Passade på att okynneshandla lite när jag ändå var där, blev en Precision 66mm wastegate. _________________ Patrik Lissjos |
||
Godkväll gott folk!
Ligger efter jobbet och har en fundering gällande tryck i ett hydrauliskt kopplingssystem som jag har. Huvudcylindern är ju en standard GM F-body 98-02 som många använder och sedan ett McLeod hydrauliskt urtrampningslager. Vad ser man för tryck? Tanken jag har är att sätta en tryckgivare för att kunna styra launchcontrol istället för att ha en mekanisk brytare på pedalen eller är det en dum idé? Knapp på ratten för att aktivera men tanken är då att bara sätta ett min tryck på den givarens signal för att kunna aktivera samt att det bara går, säg under 5 km/h genom hastighetssignal. _________________ Patrik Lissjos |
||
God jul eller vad det nu är man ska säga dagen efter!
Har knappt hunnit röra Chevellen på några veckor men väntar på delar från olika håll. Beställde nya strålkastare idag, blev lite mycket med alla fyra gula så klickade hem Dapper 575or med LED på hel/ halv ljus samt ytterring för park och blinkers. Sen har det mest varit jobb, bruksbil och ny skoter som tagit tiden. Hämtade ny skoter förra veckan och sen har bruksisen fått lite kärlek och blivit besiktigad och fått en ny uppsättning hjul med dubbdäck samt riktiga extraljus inför skotersäsongen. _________________ Patrik Lissjos |
||
Så kan man ju också göra om man är rädd för TIGsvetsen
Du kunde ju ha lagt med lite mönster som efter "dimes" för att förvilla |
||
Rädd och rädd, blev ju en ball detalj
Konar från 4" till 3", ansluter dumpventilen och IAT på undersidan samt flex-koppling motor tryckröret och en rygg på undersidan för att kunna klamra upp lite kablage och slangar. Vet inte riktigt hur stor biten var från början men skapligt _________________ Patrik Lissjos |
||
|
||
Tack så mycket
Japp, kåpsläpet var riktigt fint. Lånade av en kompis kompis med kort varsel så det var superbra att slippa allt slask. Sån stor Reko-trailer står högt på villhöver-listan. Hann bara släppa av bilen hos de igår, ska dit på måndag förmiddag och gå genom saker med de. Men tanken är att låta de göra drivlinan helt klar och färdig för uppstart som jag sedan gör hemma i lugn och ro. Så nu har jag ett utmärkt tillfälle att städa och organisera om lite hemma i garaget medan det nästan är tomt! _________________ Patrik Lissjos |
||
bra storlek på bromsarna bakom de fälgarna
Har jag sagt att det är fin färg på den där bilen? Lycka till! Hoppas allt håller |
||
Halloj! Är det några konstigheter med den tycker du? Jag har aldrig byggt något sånt här förut så i princip allting har kollats med folk före, just IAT givaren gick jag genom före tillverkning med Ärtan och han godkände _________________ Patrik Lissjos |
||
IAT givarens placering är lite som religion eller motorolja.
Man tror på det man vill, och har svårt att övertyga andra varför det är bättre. Min sitter i spjällhuset, mest för att det var enkelt att sätta den där. Men även att luften tvingas förbi även på små spjällvinklar. En del har den ända ute i Intercooler gaveln, men det tycker jag känns mer tveksamt. (på låglast) Det man vill komma undan är ju Heat soak, dvs. att värmestrålning påverkar mätvärdet. Du kommer få värmestrålning från vattenkylaren (Varmstart, tomgång, kökörning). Men ofta har man samma problem om den sitter i Insuget. (Eller som min i spjället) Jag tror det kommer funka utmärkt. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
Aha, då är jag med.
Ja, som sagt det är okejat med Ärtan som både sålt sprutet och ska mappa bilen samt vet hela mitt koncept så då kör jag på hans rekommendationer Fick lite backning på drivlinevinklar/ markfrigång direkt de lyfte upp bilen hos PPF, perfekt med lite objektiva ögon ibland så fick en bild på att de kapat upp tunneln igen samt höjt lådan/ byggt nytt fäste. De kommer att göra drivlinan helt klart nu för uppstart så tar jag resten av bilen själv, ibland är det bra att låta proffsen jobba _________________ Patrik Lissjos |
||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Chevelle SS 1966 Pro-Touring (Ny koppling!) | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 18, 19, 20 >> 32 besök idag (83558 totalt) |