Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 136, 137, 138 >> 28 besök idag (1059415 totalt) |
Om det är någon som är sugen på att ärva en PWM-kontroller (Max12A) samt 2st felfria "snäckor" till Davies Craig EWP115 (ifall man har en fungerande pumpmotor, men trasigt hus) så skänker jag mina.
Motorerna är paj i båda pumparna, men pumphjul och pumphus är felfria. Likaså funkar kontrollern. Inkl kontaktstycke. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Jag har en meziere vattenpump. Den är av eller på bara...
Funkar den där kontrollern med flera pumpar, eller är det något magiskt som gör att den bara kan styra davies craig-pumpar? |
||||||
Daviespumparna har ju bara en "plus" och "minus". Kolla databladet i länken så får du se om den är användbar. http://daviescraig.com.au/media/920/ mv h//Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Hej,
Jag letar efter en 01E-låda som tidigare suttit på en bensinbil (Passat B5 1997-2005 eller motsvarande Audi), om någon har stående i gömmorna. Helst 2WD men det fungerar även med en 4WD.Kan även vara intressant med en komplett drevsats till en 2WD-låda, växel 3-6 inkl 4.11 i slutväxel. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Tack för att ni håller koll på annonserna som dyker upp. Det uppskattas verkligen. Planen just nu, om det inte dyker upp en färdig låda utanför dörren, är att fixa en gammal 4WD bensinlåda som jag redan har. Får väl återkomma med bilder och tankar runt det projektet. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Fanns det ens FWD bensinare med 01E? Den är till för motorer med mycket vrid, och såvitt jag vet hade alla Audibensinare med mycket vrid fyrhjulsdrift. Dvs. jag tror inte att du kommer att få tag på FWD 01E med "kort" utväxling från fabriken.
_________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
Så kan det absolut vara. Jag har rivit som en tok bland alla tabeller jag har hittat och det finns ju så många varianter av den där lådan att man ställer sig frågan "varför". mv h//Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
En gammal 016 låda kanske är för klen??
Men jag tycker du skall behålla lådan och stoppa i en LS3 motor ist 😋😍😋 |
||||||
Jag har nog en låda från en 1,8t FWD liggandes i ett hörn... om du fortfarande behöver
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Tittar man på de utväxlingar som "ska" finnas till 01E fwd så vill jag minnas att det finns EN variant med "kort" stegning. Satt om minnet inte sviker i A4 1.8TS FWD, väldigt ovanlig bil
Inte en 01E, men jag har en 01X liggandes. Minns jag rätt nånstans runt 15k mil, kommer från en Passat eller A4 runt 2005-2006 med bensin sexan. Utväxling: Final: 3:75 1st: 3:667 2nd: 2.053 3rd: 1.423 4th: 1.065 5th: 0.853 6th: 0.730 Reverse: 3,40 Inte 4:11 som slutväxel, men något kortare än en 01E i alla fall. 01X har mellanhus i alu också så lite lättare. En del säger att det är samma drevstockar som i 01E, andra inte. Finns en del GT40 åkare i USA som kör med dessa och runt 400 hästar som inte klagar, sen finns det dom som klagar med Mig veterligen ska den utvändigt vara mer eller mindre identisk med 01E så byter man ut en 01E borde den passa "rakt av". Den ligger dock i Skellefteå, frakt kan lösas om det är intressant (kan skicka som företagspaket till företags adress vilket brukar bli lite billigare) _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Det är fortfarande intressant. Har du möjlighet att ta några bilder på den samt kolla vad det är för beteckning på den? Både nummer och den 3-staviga koden. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
Tack för erbjudandet, jag behåller det en stund och återkommer eventuellt. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
01X ska vara OK. Den ersatte 01E FWD och verkar vara närbesläktad med lådan i Porsche Boxter.
https://www.gt40s.com/threads/audi-0 hellre den än 01E AWD med borttagen bakhjulsdrivning. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||
Tack för länken, jag håller på och läser om skillnaderna. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||||||
En snabb titt på sprängskisser i mobilen så ser 01e och 01x ut att vara samma låda. Alltså damma design.
Det går garanterat att hitta mängder skillnader om man börjar mäta på ingående delarna. Det gör man ju även mellan olika årsmodell/variant av 01e. Som alltid på Audi. Skulle tro att 01x borde räcka till för sugmotor utan problem. Å andra sidan ser jag inte heller några nackdelar eller problem med hållbarhet på en ombyggd awd låda heller (om man gjort på rätt sätt.) Bortsett från tiden att göra jobbet, å andra sidan så röstar jag ändå för att lådan ska gås igenom å få som minst nya synkringar och översyn av växelförare med mera. Så det blir nog ingen större skillnad i slutändan i tid. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 125, 126, 127 ... 136, 137, 138 >> 28 besök idag (1059415 totalt) |