Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320 Si BettanII
<<   1, 2
11106 besök totalt
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Utmanar du inte ödet lite Mats att ta den så nära en bana ?? Rätt var det är kanske vi ser dig i BMW Cup med den bilen .

Tjusig bil förresten, den verkar trevlig thumbs up .
Tackar Edvin!

Utan att säga för mycket så tog den sig runt lika snabbt som SAAB:en, eller långsamt hur man nu ser det (alltså i depån ) När det roliga kommer så får man växla upp, då 4500 inte får passeras. Men under tiden sitter man och ler!!!! BettanI är ordentligt sur, får stå på gatan igen utan framdel.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12858



easec skrev:

Bettan trivdes perfekt på Sturup Raceway idag


Såg jag denna parkerad utanför Vespa i Lund för någon timme sedan?
Det är något speciellt med vita bilar!
Fruktansvärt läcker! thumbs up
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:
easec skrev:

Bettan trivdes perfekt på Sturup Raceway idag


Såg jag denna parkerad utanför Vespa i Lund för någon timme sedan?
Det är något speciellt med vita bilar!
Fruktansvärt läcker! thumbs up


Tyvärr inte jag, jag sitter hemma och jobbar på en kurs som jag skall hålla nästa vecka.

Kan vara någon höjdare på Förenade Bil som har en liknande bil.

Den är läcker! och känns bara roligare och roligare att köra. Väghållningen är helt underbar.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Herr V
Lund
Här sen Nov 2005
Inlägg: 193



roligt att du är så nöjd med den thumbs up

den har nåt som verkligen appelerar till en

_________________
Eric Bolin
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



easec skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
Utmanar du inte ödet lite Mats att ta den så nära en bana ?? Rätt var det är kanske vi ser dig i BMW Cup med den bilen .

Tjusig bil förresten, den verkar trevlig thumbs up .
Tackar Edvin!

Utan att säga för mycket så tog den sig runt lika snabbt som SAAB:en, eller långsamt hur man nu ser det (alltså i depån ) När det roliga kommer så får man växla upp, då 4500 inte får passeras. Men under tiden sitter man och ler!!!! BettanI är ordentligt sur, får stå på gatan igen utan framdel.


Efter att ha kört en 320Si under hällande regn på Nordslingan just kan jag bara säga GRATTIS, verkligen superkul bil thumbs up Kan nämna att jag varvade ur det exemplaret jag körde fullt ut i regnet

Nåväl körde bara ett varv med den i hällregn så tiden blev ju inte den bästa, BTG 10.47 enligt Driftboxen som är så skön att ha på ringen Körde en BMW 118 disel med 123 hk och 4 pers i hällregn runt på 10.57 BTG, den körde jag dock fler än ett varv.

Jag är verkligen imponerad av hur fin, tajt och resposiv bilen är att köra, bromsar chassi motor och drivlina är en fröjd thumbs up Även ljudet när man varvar ur den är thumbs up Hade jag inte haft behovet av en kombi så hade jag bytt bort min V70 direkt mot denna.
Ser vekligen fram emot att köra den på ringen igen, jag är övertygad om man kan köra den med en väldig fart runt bara man får kört fler än ett varv
Har den torrsump?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Under nio har man kört enligt reklamen. Eller var det 10, blev lite osäker nu. Men jag tror nog att man skulle kunna köra den mot nio, kanske t om under nio. Vissa partier så behöver du ju lite kraft i motorn.

Det blev några lugna varv under lunchbreaket, jag tyckte det men sonen blev åksjuk så jag fick stanna och släppa av honom. Det märks att man har arbetat med hjulvinklarna för den styr in enormt bra. Gick att hålla ett bra spår runt banan, dock var jag bara uppe på det rödvita några få gånger. BMW-kurvan gick att köra samma spår som BettanI.

Sedan måste jag, som vanligt , krypa till korset då jag med bestämhet hävdat att en motorsvag bil inte behöver så breda däck. BettanI kommer att få samma dimension som II. Sedan tror jag att man kan få till en lite bättre inställning om man pillar lite till.

Hela 3:serien har ju fått mycket positiv kritik just för väghållning och respons.

/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Visst har den fått fin kritik, men det är ju särskilt kul när man själv upplever detsamma eller än mer. Biltester i all ära men slutligen så är det ju de egna känslorna som viktiga tycker jag.

Den borde nog med rätt förare säkert kunna gå runt fullt varv på ca 9min (strax under eller över)
En Golf GTI senaste modellen 200hk körs ju runt av Horst fullt varv på 8.53min.

Skulle vara kul att köra den på ett torrt ringen.
Har kört ett par varv förra året i en 320 disel automat på ca 9.20 BTG(torrt) det enda jag är säker på är att med 320si skulle man ju köra fortare. Särskilt på ringen kan man ju leva med mindre effekt i bilen, det kan ju gå nog så fort där utan en massa hk. Klart runt Mantorp kanske 173hk tids nog känns lite. På ringen kan man ju skrämma sig själv även med 170hk, de är ju svårare att göra på Mantorp.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Den kommer att testas på ringen i april/maj, körde på 11 minuter med SAAB:en, så en tia och jag är nöjd

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



easec skrev:
Den kommer att testas på ringen i april/maj, körde på 11 minuter med SAAB:en, så en tia och jag är nöjd


Kul!
Kommer klart hyra denna bil själv nästa gång, nu hyrdes den av några Norrmänn jag känner.
Den var dyr, lite över 500 euro, men då FÅR man köra 25mil på ringen med den thumbs up.
Dyrt men bilen är flång ny i orginalutförande och körning på ringen är syftet med den
Självrisken är 9000 euro vilket säkert höll ner min fart på varvet jag fick köra

Kanske bör man boka redan nu så finns chansen att åka i april/maj

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
det kanske kan vara ett alternativ, så kan man flyga ner!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



easec skrev:
det kanske kan vara ett alternativ, så kan man flyga ner!


Vi kan ju dela den?(och självrisken )

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Göte RS6 Sjögren skrev:

Kul!
Kommer klart hyra denna bil själv nästa gång, nu hyrdes den av några Norrmänn jag känner.
Den var dyr, lite över 500 euro, men då FÅR man köra 25mil på ringen med den thumbs up.
Dyrt men bilen är flång ny i orginalutförande och körning på ringen är syftet med den
Självrisken är 9000 euro vilket säkert höll ner min fart på varvet jag fick köra

Kanske bör man boka redan nu så finns chansen att åka i april/maj


Vilken firma hyrdes den på?? Nyfiken här..

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Tobias H skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Kul!
Kommer klart hyra denna bil själv nästa gång, nu hyrdes den av några Norrmänn jag känner.
Den var dyr, lite över 500 euro, men då FÅR man köra 25mil på ringen med den thumbs up.
Dyrt men bilen är flång ny i orginalutförande och körning på ringen är syftet med den
Självrisken är 9000 euro vilket säkert höll ner min fart på varvet jag fick köra

Kanske bör man boka redan nu så finns chansen att åka i april/maj


Vilken firma hyrdes den på?? Nyfiken här..


rent racecar.de
De ligger vid ringracing ungefär. De har även strippade E36 or med bur till låns thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Lite video från Ring Knutstorp.

http://www.youtube.com/watch?v=7q5yQxhcZOY

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



easec skrev:
Under nio har man kört enligt reklamen. Eller var det 10, blev lite osäker nu. Men jag tror nog att man skulle kunna köra den mot nio, kanske t om under nio. Vissa partier så behöver du ju lite kraft i motorn.

Det blev några lugna varv under lunchbreaket, jag tyckte det men sonen blev åksjuk så jag fick stanna och släppa av honom. Det märks att man har arbetat med hjulvinklarna för den styr in enormt bra. Gick att hålla ett bra spår runt banan, dock var jag bara uppe på det rödvita några få gånger. BMW-kurvan gick att köra samma spår som BettanI.

Sedan måste jag, som vanligt , krypa till korset då jag med bestämhet hävdat att en motorsvag bil inte behöver så breda däck. BettanI kommer att få samma dimension som II. Sedan tror jag att man kan få till en lite bättre inställning om man pillar lite till.

Hela 3:serien har ju fått mycket positiv kritik just för väghållning och respons.

/ från Lomma


Under nio ska den klara av. Lite lustigt egentligen, vanligtvis hör man ju exakta tiden men när det gäller Si:n är det bara under nio man hört.

_________________
bmw bmwsson
Citera
bmw_ixen
Spring farm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 826




_________________
S te fan Be ck er

BMW 320i -06
BMW 2002 Tii -75
BMW 2002 Tii -73 SÅLD
BMW 2002 Projekt -74 SÅLD
BMW 320d -06 SÅLD

SVGK 639
BMWCS 2722
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320 Si BettanII
<<   1, 2
11106 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande