Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 30, 31, 32 >> 41 besök senaste veckan (126833 totalt) |
Riktigt imponerande bygge! Följer med glädje i det tysta
De har gjort riktigt bra jobb med krom på kompisens sjua (Lasse Falks gamla Pegasus). Här är före, mängden delar och efter. Detta tog de om det var 1200 eller 1600 för. 4st länkarmar som tidigare var kromade, men nu rostiga och slitna efter 20 år. Resultatet blev perfekt! _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Strax klar med takbytet, riktigt skönt då det varit ett projekt som gett mig en del ångest. Ville absolut inte skära takstolparna och skarva dit ett komplett tak med struktur, livrädd att skiten skulle säcka ihop och få dålig passform. Några nya takplåtar går inte att köpa så jag lyckades få tag på ett begagnat tak från Tyskland som en annan E9 vän kunde hämta hem.
Skalade rent det från insidan där jag fick slipa bort säkert 500 punktsvetsar, ville inte borra i varken bil eller takplåt då jag var inställd på att återmontera det som det gjordes från fabrik. Gjorde investeringen i en ny punktsvets från Duabhuset , jag är rätt snål men tänkte att jag trots allt har Ferrariprojektet också där den säkert kommer till användning . Måste säga att jag är fantastisk nöjd med svetsen, vilken jäkla fin maskin , 100% failsafe med kanonresultat ! Lite bilder : _________________ Calle Olsson |
||
hmm kanske skulle investera i en dylik..
har en gammal där man manuellt bestämmer längden på svetspulsen.. och bara 2 effekt steg.. fördelen med den är en svetstäng sen kablar till själva transformatorn.. en känd ford 32 karosstillverkare i Blekinge hade den innan tills han uppdaterade till nyare bättre.. men just att göra konsekventa svetsar felar ju.. kanske skulle kombinera den nya med tångdelen?? _________________ Michael Thulesius |
||
Bygget fortskrider , köpte en kitt-sprutpistol för ett tag sedan och fick äntligen användning för den , betydligt svårare att få snyggt än jag hade hoppats på dock.. Infästningar för nya stolarna klara och lagt ett lager Temadur 20 som grund i bagaget.
_________________ Calle Olsson |
||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Vilken sorts kitt spruta använder du är det en med korvar eller patron kitt typ en med dubbla munstycke? Köpte en dylik ...halvdyr men tycker den funkar bra.. (iofs köpte jag min som kundretur med trasig kartong 2 k)
_________________ Michael Thulesius |
||
Jag tror jag kommit på receptet..
1: dra upp ett lik ur en sjö. 2: kapa bort liket del för del 3: sätt dit nya delar allt eftersom 3b: (gör allt detta lite bättre än det någonsin varit från fabrik) 4: när allt gammal är bortkapat och ersatt med nytt, bättre, så är det klart! Jag kommer på mig själv att sitta med halvöppen mun och bara stirra varje gång du uppdaterar här. Det är så in i helsike imponerande vad snyggt du får till det. _________________ Fixar med: Porsche 928 "927'an" Bygger sakta: JVD Shrike 62 /Johan Jaurelius |
||
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Tack! Njae , el är inte min starkaste sida men jag beställt ett Maxxecu sprut och också Maxxecu reläcentral. Ska försöka övertyga min kompis Per på 4bar.se att hjälpa mig. _________________ Calle Olsson |
||
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 30, 31, 32 >> 41 besök senaste veckan (126833 totalt) |