Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil **** | 528 besök totalt |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag misstänker att man bytt leverantör. Jag har monterat många termostater under åren.... och aldrig sätt något så dumt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det finns vissa få produkter där det är mer ekonomiskt att köpa original än bilbutteriks (skämtartiklar för bilar) eller lågbudget eftermarknad. Som nämnts, tex termostat. Original brukar inte vara så väldigt mycket dyrare, och brukar fungera i uppåt 20 år innan problem. Så även om det är en äldre bil, köper man original så behöver man troligen inte oroa sig eller bråka med bytet en tredje gång. Men även med en original termostat, kokar man dem alltid och kollar funktion innan montage. Speciellt på bilar där tex hela fronten behöver monteras bort, sedan bort med kamrem etc för att byta termostat. Andra delar detta gäller, bromsbelägg (för vanligt bruksbilsköra) är oftast original billigast ( per mil de håller). _________________ Roland Johansson |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Nu får du rengöra glasögonen lite.... Jag skriver lägst pris per mil vanlig bruksbilskörning de håller. Racing av olika slag är inte bruksbilskörning. Och om deras belägg var så bra, varför körde ni inte beläggen fram också? Du vet ju själv att 10-30% av bromskraften är bak, resten fram och flera bilar som volvo och bmw har större diameter på bakskivorna (troligen pga trumhandbroms) vilket gör att du antagligen kan använda träbitar du täljer till som belägg. _________________ Roland Johansson |
||||
Råkat ut för liknande fenomen även på termostater från Mekonomen och andra ställen (typ skruvat)
Fruktansvärt irriterande när det på vissa bilar är ett rätt omfattande att få bort och tillbaka termostaten rätt. Även ganska vanligt att tärningen/o-ringen som sitter runt inte fungerar, det kan läcka antingen utåt eller förbi termostaten. Man blir så trött på skitgrejor och ska man verkligen behöva vara professor och analysera sådana enkla saker för att bekräfta att de verkligen kommer fungera efter man satt dit dem. Min erfarenhet gäller på flera fordar, ett par hyundaier. Och ett par Nissan. Så att det skulle vara just vag vet jag inte. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Skruva banåkabil **** | 528 besök totalt |