Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
144 besök totalt |
KÖPES: Diffbroms till Audi 01E
Hej, Är på jakt efter en diffbroms till en 01E-låda. Det finns ju några olika typer och jag vet inte riktigt vad jag söker. Bilen ska gå på asfalt. mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||
En variant som tidigare varit "billig" är att använda torsendiffen som sitter i bakdiffen på Audi V8, kräver lite maskinjobb dock. Ska finnas en Porsche torsen som ska gå få dit med mindre bearbetning med.
Phantomgrip har jag hört mycke blandat om.. Lamell brukar vara dyr, kräver en del underhåll över tid men är ju beprövad. Har inte Quafie en ATB till dessa med? När jag själv sökt efter rekommendationer för typ av diffbroms brukar svara vara typ: Torsen för bana, lamell för drifting. Men båda fungerar bra till både och.. ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Re:
Japp, det är nog Torsen jag spanar på också. Audi V8 har jag kollat på då det är enkelt att få in den. Dock begär man ca 800EUR inkl frakt på ebay för dom, och då är vi nästan uppe i vad nya diffar kostar. Har även kollat på Phantomvariant då jag har en sån i Caprin, samt så säger en kamrat att det fungerat bra för honom. Men jag är lite rädd om den växellåda jag bygger och är lite skraj inför att få skräp i synkringar etc. Så det jag hoppas är att hitta någon som har en hyllvärmare. Eller så får jag sätta ihop lådan odiffad en säsong till. :-) mvh //Ricky _________________ Ricky Schneberger |
||
![]() |
KÖPES
![]() |
144 besök totalt |