Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Motorbilder från 1971 | << 1, 2 6 besök senaste veckan (16074 totalt) |
Tack Andreas!
Jag hittade följande beskrivning av startbilden på early911.se:
_________________ Mikael S |
||||
Opel Rekord med sexa hette Commodore. Klart vanligast var commodoren som coupe! Men den fanns som "2dr stolpe" också och de var den som användes för racing tack vare den styvare karossen Vurstingen var just 2800GS!
Helt klart kul å se! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Den 2800GS:n förekom flitigt i IMS, där Bosse Brasta var uppskattad krönikör.
Bilen kallades från början "Flygplanet" då den hade en dubbeldäckare målat i svart siluett på sidan när den togs hem från Tyskland och Steinmetz, som var den ledande Opeltrimmaren på den tiden, när Irmscher var i sin linda... Andra som körde Commodore var i denna veva var Jürg Bächi (som gör dig nu med i RHK) och Claus Wunderlich. Har för mig någon mer åkte Opel 6:a men kan inte komma på vem... Däremot körde Rune Tobiasson Opel Rekord C 1900 i Gr5 med framgång mot 911:orna några år tidigare. Håller med Nisse, vore kul att bygga en Commodore, men i mitt fall kan man slänga reglåtarna i bingen, en rejsbil ska rejsas på riktigt. Kul trådlyft för övrigt och Lennart, dina bilder bäcker härliga minnen! edit: Rune Tobiasson syns ju för övrigt på bilden i den blå 02:an med #3 _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Opel Rekord, med sexan, var på drygt 2,2 liter.
Den hamnade därmed lite mitt i klasserna, och blev därmed inte tävlad, så mycket! https://historicdb.fia.com/sites/def _________________ Peggen Andersson |
||||
Bilder o videos Motorbilder från 1971 | << 1, 2 6 besök senaste veckan (16074 totalt) |