Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil hydraliskt urtrampnings lager / Urtrampningsmekanism | 414 besök totalt |
håller på att ska bygga om från wire till hydralisk koppling
har kollat massor på nätet, men det finns ju aldrig några mått på grejorna det jag behöver är typ en sån här. fast med måtten inv diameter 35 och höjd max 40mm bilder på kopplings kåpan längre ner det finns kanske någon som har forskat i detta innan eller vet nån sida med mått kopplingen är till honda civic b16a. hittade ett kit i usa men det koster närmare 6000 kr så kanske det finns något som med lite bearbetning kan fungera _________________ henrik nielsen |
||||
Saabslavcylinder, det finns några olika bilder på en här och lite längre ner på sidan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Jag kan mäta nästa gång jag är i verkstan. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Jag har kört med Saab på Pontiacen för längesedan. Det funkade bra och hade gått utmärkt att korta slaglängden på.
Bytte enbart för att jag ville ha en utanpåliggande slavcylinder för att lådan egentligen var gjord för det, annars hade jag nog fortfarande haft det. |
||||
det hade varit snällt, tack o tack till er andra oxå då har jag lite att gå på _________________ henrik nielsen |
||||
När man använder ett sånt här lager, då ersätter det röret som den gamla uttrampningslagret glider på ?
Har en låda som kopplingsarmen mellan slav cylinder och lager gett mig en hel del problem. Samt en annan låda där jag skulle vilja byta från kabel till hydrauliskt. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
På det sättet borde det kunna "hänga löst" utan att skruvas fast, eller? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Funkar det inte med att du sätter en slavcylinder på utsidan, ungefär som på gamla Mini, eller är det ett måste att den sitter på insidan?
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
man får fästa det på något vis så det inte kan snurra runt _________________ henrik nielsen |
||||
detta har jag oxå tänkt på, men är räd att jag inte får tillräckligt slag men det värt o forska vidare i det oxå då får jag hitta en slavcyl med långt slag. nästa fråga.. vilken har det _________________ henrik nielsen |
||||
vad jag kan få fram har saab 9000 et ID på 31mm o det ju precis som på hondan
jag ska prova beställa ett sånt koster bara 600 kr fungar det inte får det ligga ihop med allt annat jag har köpt genom åren som inte heller passar tack för alla tipsen _________________ henrik nielsen |
||||
Bmw E90 _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
För mått och andra fakta på inbyggd slavcylinder.
https://apracing.com/race-car/slave- _________________ Aris Stamos Mercedes-Benz C55 AMG BMW 120d |
||||
Skruva banåkabil hydraliskt urtrampnings lager / Urtrampningsmekanism | 414 besök totalt |