Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3 ... , 13, 14, 15   >>
19 besök senaste veckan (184208 totalt)
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Nu korer den fint i motor og gearkasse men den styrer "underligt" den har lidt bump steer og er dårlig til at rette op efter et sving så nu er der kobt nye goodyes, spec. lavede bærearme fra England 50mm bredere og den bagerste arm er 20mm længere for mere caster. Skifter også tandstangen så alt er nyt


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
pson
Kalmar
Här sen Jun 2019
Inlägg: 18



sirhiss skrev:
Nu korer den fint i motor og gearkasse men den styrer "underligt" den har lidt bump steer og er dårlig til at rette op efter et sving så nu er der kobt nye goodyes, spec. lavede bærearme fra England 50mm bredere og den bagerste arm er 20mm længere for mere caster. Skifter også tandstangen så alt er nyt



Fina grejer!

Var är det köpt?

_________________
Ph1l1p P3rsson
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Tandstang hos Autodoc og bærearme og rack extensions hos- https://www.alachi57.com/team

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg fået mit nye værksted op at kore og er kommet igang med 206 igen, skiftede tandstangen og bærearme, for og efter


Her monteret


Jeg var bange for den fik bumpsteer men vinklerne ser fine ud



Nu skal hjulvinkler justeres og så testkorsel

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg brugt 3 timer på undervogns indstilling sammen med en god ven, så der var gang i snore - drejeskiver - gradmålere og andet godt, nu står den som jeg vil have, 3 grader camber 4 grader caster og spidser 2mm, så må en testtur afgore om det virker som forventet. God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



Det där ser ut som en bra uppgradering!

Vad är spidser? Får inte google translate att översätta det till något bra. Är det toe?
Hur blir det med bumpsteer med denna setupen?

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Alex H skrev:
Det där ser ut som en bra uppgradering!

Vad är spidser? Får inte google translate att översätta det till något bra. Är det toe?
Hur blir det med bumpsteer med denna setupen?


Toe in 2mm - tror ikke der kommer bumpsteer da alle vinkler ser fine ud, skal testkore i næste uge så må vi se

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg kort testtur og alt virker ok, har også fået bilen godkendt til rally i DK med fin homolegering thumbs up



Kan mærke at den korer bedre på 17" fælge så har lige kobt et ekstra sæt 7x17 ET.14 så jeg kan have 3 sæt fælge, et med slicks til bane, et med R dæk til rally, og så de hurtige magnesium hjul med rallyslicks når det skal gå stærkt thumbs up

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er den blevet godkendt så den er klar til rally i 2022, nu er den kort i vinterhi så jeg kan lave mit nye værksted i orden de næste måneder.





God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1134



Då saknas bara våren

_________________
henrik nielsen
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg lige malet mine fælge, de skal jo være hvide på en rallybil thumbs up




Har en lille to do liste (hvem har ikke det ) men det bliver fedt at komme ud og kore i 2022

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
SUCCES- så var jeg på Sturup til test/træning igår, vejret var tort masser af sol lidt koldt og blæsende men det gor jo ikke noget når man sidder inde i sin varme rallybil. Den kunne selvfolgelig ikke starte da mit lækre race batteri ikke havde mere strom, lidt underligt da den sprang igang fredag aften da jeg korte den op på trailer. Men efter den var startet så virkede det bare, jeg startede med et par stille omgange og så ind og tjecke olie-vand- dæktryk osv. og så ud igen, begyndte og presse den mere og mere og den virkede bare. Tog min co. driver med og han syntes det var sjovt. Jeg korte på nogle gamle racer regn dæk så efter 5-6 omgange med bundgas begyndte den at sejle lidt da de blev for varme, men det passede fint så holdt jeg en lille pause. Eneste fejl (upgrade) på bilen er jeg skal have en storre surge tank til benz systemet ta den jeg har nu bliver suget tom grundet mange venstre sving på Sturup. Korte ca 30 omgange af 2 km og brugte ca 30 ltr oktan 100 men det var en god dag og havde god mavefornemmelse da jeg korte hjemad efter et par år med lidt udfordringer. Nu skal jeg starte på teori til rallylicens på tirsdag. God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Classic
Oslo
Här sen Apr 2007
Inlägg: 29



Goy når alt (nesten) fungerer som det skal.

Lykke til med lisensen!

_________________
Christian F. Nilsen
Alfa Romeo 147 Q4
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har vi overlevet vores forste klubrally, det var sjovt og selvfolgelig ikke uden problemer. Forste omgang gik ok, jeg provede mig frem og korte 80% især noget usikker på grus stykket, overbremsede i et af svingene så jeg måtte bakke lidt men alt i alt en fin start. Anden gang gik den pludselig på 3 cyl da jeg var helt oppe og klar til start så jeg måtte kore ned igen, efter lidt fejlsogning fandt vi ud af at det var et tænd modul der var def. jeg havde heldigvis et ekstra med så på med det, det gik hele frokosten med. Da vi skulle kore 3 omgang begyndte det at regne, forst lidt og da vi holdt som bil nr.2 til start begyndte det at regne og hagle helt vildt men vi korte derudaf med duggede ruder og hoj puls, der kom vi til at kore 6 omgange istedet for de 4 vi skulle da vi lige mistede koncentrationen. 4 omgang korte bilen fint og vi korte endelig tider der kunne matche (de langsomste) men vi gennemforte og bilen kan stadig kore, tror dog at vi holder os fra grus prover da det er vildt hårdt ved min fine bil, kan se at den skal have lidt rep. af forkofangeren da den havde et hårdt liv på gruset. Havde ikke tid til at tage nogle billeder for vi var færdige men her er et af en godt beskidt racer........Tænk at det endelig lykkedes


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Classic
Oslo
Här sen Apr 2007
Inlägg: 29



Toff!

Har alltid onsket meg en "WRC Replika"

_________________
Christian F. Nilsen
Alfa Romeo 147 Q4
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg fået bilen klar igen, måtte fixe forkofanger med noget glasfiber og forstærkninger på bagsiden, har skåret de nederste 3 cm af den og monteret en 8 cm hoj gummilæbe så de nederste 5 cm er fleksibel. Har også hævet den lidt da den var for lav til rally, har jo mest kort trackday men nu skal den have en god vask så er den klar igen

og et fra siden


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom vi sgu ud og kore rally, det startede med at jeg hentede min svoger der havde lidt feber og kvalme, fed start . Men vi kom derned og fik bilen læsset af, efter kontrol fik vi vores rutebog, sidst var det 2 stk a4 sider men denne gang en 27 siders mappe, der var vi ved at gå i sort inden vi var kommet i gang, men vi tog det en prove af gangen og efter lidt start vanskeligheder så det gik faktisk ok, vi kom rundt og bilen holdt, fedt med hydraulisk håndbremse man bliver jo aldrig for gammel til en god håndbremsevending. Efter pausen fik vi tanket op (den korer ca 5km pr. ltr) så vi var klar igen, da vi korer prove 8 ud af 9 så går motoren ud 10 mtr for mål efter vi så har skubbet den i mål så prover jeg at fejlfinde men uden held, den er helt dod. Så svoger bliver ved bilen og jeg henter bilen med autotrailer så vi kan komme hjem. Efter at have ladet batteri helt op prover jeg at starte den igår, starteren kan ikke dreje motor rundt så jeg afmonterer tændror og prover igen, der står så 2 springvand af benzin op af cyl.3-4 så får jeg straks en mistanke om styreboksen, og ja det er en fejl i den gamle styreboks så dysserne får konstant strom ligeså snart jeg sætter tænding på. Har allerede afmonteret den og sendt den til turbomotor så kan de kigge på den og forhåbentlig reparere den. Håber det går stærkt vi kan komme op og kore i Odsherred d.23 okt.
Det var sjovt at kore nogle længere prover med noget hojere fart og kan se at min svoger også skal træne noget for vi korer som en smurt maskine. Her et billede af en def. bil i Havdrup

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom der en lille pakke fra England, en brugt Megasquirt processor men jeg troede næsten ikke selv på at det "bare" kunne være den, jeg fik den gamle lirket forsigtigt ud og i med den nye, så ud på værksted med computer og kabler under armen, efter noget tid fandt jeg ud af at det kabel jeg havde med var et forkert så boks og computer ikke kunne tale sammen. Men efter en opdatering af min usb driver og det rigtige kabel var der sgu hul igennem. Det forste den skrev var at det der var på processor ikke matchede mit program så hvis jeg ville overskrive så bar tryk ok så efter det så var den opdateret med mit program. Sjældent at jeg kan finde ud af sådan noget. Så skulle den jo gerne kunne starte og efter lidt forsog (manglede at sætte stik på 3 af dysserne) så sprang den sgu igang. Nu har jeg lavet strommen over en 4 amp sikring og med egen kontakt så jeg ikke stopper motor på hovedafbryderen men en lille kontakt. Har også lavet stel forbindelse direkte fra motorblok til boksen og 2 ekstra stel forbindelser til motor og til sidst har jeg bestilt en overspændingsregulator som sættes på batteriet så burde den ikke kunne lever meget over 12v så der ikke burde kunne brænde noget af. Nu er sasongen 2022 desværre ovre men altid rart at bilen er klar til 23. Her et billede af den famose chip



_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016
Inlägg: 1134



kul du har igång den igen.
det snart 2023 thumbs up

_________________
henrik nielsen
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
fordcapri skrev:
kul du har igång den igen.
det snart 2023 thumbs up


Ja tak, der er jo også altid lidt småting der skal opgraderes, har monteret "slide windows" og samtaleanlæg

og her færdigt

God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675





Ser bra ut!! Härlig känsla när det lirar igen!

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3 ... , 13, 14, 15   >>
19 besök senaste veckan (184208 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande