Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: DCT låda från 6cyl bmw.
1 besök senaste veckan (314 totalt)
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2529


Trådstartare
GS7D36SG låda från 6cyl köpes. Gärna inkl. oljekyl, växelspak och drivelogic knapp.
Helst från följande modeller pga utväxlingen passar mig bättre.

2009-2013 135
2008-2013 E9X
2008-2016 Z4 E89

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856



Benny Steen skrev:
GS7D36SG låda från 6cyl köpes. Gärna inkl. oljekyl, växelspak och drivelogic knapp.
Helst från följande modeller pga utväxlingen passar mig bättre.

2009-2013 135
2008-2013 E9X
2008-2016 Z4 E89


Är det inte bättre att leta en F-serie låda? Som du säkert har läst så jobbar MaxxEcu med styrningen till den, så det bör vara på G.
Tillgång o prisbild är aningen bättre, verkar det som.
En sak angående E9X: jag tror det kan bli trångt uppe vid torped/kardantunnel tack vare adapterplattan. Det går säkert att få dit, men väldigt trångt, är riktigt trångt på min E46 utan adapter.

Har 2st F80 lådor på väg in om ca 2 veckor, men bara en som är ok, andra är troligen reservdelslåda eftersom det är en spricka i den (men kanske går att rädda?)


//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2529


Trådstartare
Lasse Karlsson skrev:

Är det inte bättre att leta en F-serie låda? Som du säkert har läst så jobbar MaxxEcu med styrningen till den, så det bör vara på G.
Tillgång o prisbild är aningen bättre, verkar det som.
En sak angående E9X: jag tror det kan bli trångt uppe vid torped/kardantunnel tack vare adapterplattan. Det går säkert att få dit, men väldigt trångt, är riktigt trångt på min E46 utan adapter.

Har 2st F80 lådor på väg in om ca 2 veckor, men bara en som är ok, andra är troligen reservdelslåda eftersom det är en spricka i den (men kanske går att rädda?)
//Lasse


Svårt att veta när maxxecu verkligen kommer har stödet för F lådorna, men jag bevakar absolut ämnet.
Vad är det för adapterplatta du menar lådorna från e9x kräver ? jag trodde svepet var lika på lådorna och endast startmotors ena skruvhål behöver modifieras på svepet. Det är alltså lådor från E90 335i jag (tror) jag menar

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 856



Benny Steen skrev:
Lasse Karlsson skrev:

Är det inte bättre att leta en F-serie låda? Som du säkert har läst så jobbar MaxxEcu med styrningen till den, så det bör vara på G.
Tillgång o prisbild är aningen bättre, verkar det som.
En sak angående E9X: jag tror det kan bli trångt uppe vid torped/kardantunnel tack vare adapterplattan. Det går säkert att få dit, men väldigt trångt, är riktigt trångt på min E46 utan adapter.

Har 2st F80 lådor på väg in om ca 2 veckor, men bara en som är ok, andra är troligen reservdelslåda eftersom det är en spricka i den (men kanske går att rädda?)
//Lasse


Svårt att veta när maxxecu verkligen kommer har stödet för F lådorna, men jag bevakar absolut ämnet.
Vad är det för adapterplatta du menar lådorna från e9x kräver ? jag trodde svepet var lika på lådorna och endast startmotors ena skruvhål behöver modifieras på svepet. Det är alltså lådor från E90 335i jag (tror) jag menar


Sorry, jag som tänkte fel. När du skrev E9x, så trodde jag att du menade M3 med V8.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
KÖPES
KÖPES: DCT låda från 6cyl bmw.
1 besök senaste veckan (314 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande