Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 129, 130, 131 >> 522 besök senaste veckan (363470 totalt) |
Det borde väl gå att tillverka centrerings skruvar typ? Ta en M10 bult och kapa bort gängan och sedan gänga 9/16 kanske 3 st och sedan när tryckplattan monteras använda dessa till att centrera med. //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Hittade info på svänghjulet:
Det är 11" diaphragm som jag har så det är rätt att det inte ska vara några styrpinnar. Har redan börjat göra några hylsor yd 10 id 9,3 som blir styrningar så får vi se hur det blir, det går att nå bultarna via hålet för kopplingsarmen så jag behöver inte dela växellåda och motor. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Gjorde hylsor till alla 6 bultarna, roterade svänghjulet och drog åt i omgångar, fick göra ett verktyg med material från skrotlådan för att kunna låsa svänghjulet.
Nu släpper jag det här och hoppas jag märker någon positiv effekt nästa gång det går att provköra. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
JE Balans, som du tipsade mig om, var verkligen inte dyra. Och snabba
Vibrationerna är helt borta på Pontiacen sedan dess. Han berättade att många originalplattor till (till jänkare iaf) ofta har lite obalans från fabrik. De är sällan indexerade heller, så att man kan sätta den hur som helst och då förvärra/förbättra obalansen. River du ner lådan, så passa på (men förstår om du inte är sugen på det jobbet ) |
||||
Lite så tänker jag också, tanken på att skicka allt på balansering finns men jag tvekar lite inför att plocka ner lådan. Bägge headersen måste bort och för att få bort dem måste jag ta bort en del av insprutningen och för att få bort den måste jag ta bort alla stag som styvar upp fjädertornen... Undrar vem som satte ihop bilen på det sättet...honom skulle jag vilja prata med..
Japp, JE balans och motor kommer att få göra det åt mig också om det behövs, dessutom är John duktig på att förstärka T5-lådor. Har tittat lite på ett lättare svänghjul men det är inte så vanligt när man har 164 kugg, finns betydligt fler till 157 kugg ( det drar med sig mycket om man ska byta från 164 till 157 så jag tvekar och plånboken vägrar ) _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Det tänkte jag göra snart! _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||
Även ett litet stag gör nytta, eller det blir åtminstone inte sämre
Mellan rambenen sitter det i original ett rör som antagligen minskar rambenens vilja att bete sig som kokt spaghetti. Jag tänkte utgå från detta och lägga till lite mer plåt och rör. Började med att svetsa 4 st långmuttrar på ytterhörnen av nedre länkarmsinfästningen, det är med största säkerhet de punkterna som behöver mest hjälp i form av en hyfsat stabil metallkompis. En cad-ritning och en noga utvald plåtbit ur bra att ha lådan. Oväsen, hörselskydd på! Så där ja, nu är det bara att göra en till.. Bygget påbörjat: Lite mer rör kan ju aldrig skada. Någonting ungefär så där kanske det ska sitta, lite mer finlir så.. Klart för montering! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
men jäklar vad snyggt Vilma blir sugen på att få lite hjälp av dig /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
men jäklar vad snyggt Vilma blir sugen på att få lite hjälp av dig /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Tackar Behöver du något så skicka en liten ritning ( en skiss på ett avrivet hörn av ett reklamblad funkar ) så ska vi se vad jag kan göra.
Tackar! Ja, just nu är det rätt mycket fokus på att öka stabiliteten i karossen utan att förstöra originalkänslan och göra bilen jobbigare att använda. Rätt roligt faktiskt, kilar ut i garaget kl 21:30 och måttar något med tumstocken, blev det bra? njae, kanske, men om jag gör så istället? kommer det att göra någon skillnad? kanske är bättre så? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Helt rätt inställning, det ska du ha medalj för Janne Snyggt jobbat återigen, med tanke på däckvalet inför säsongen 2022 så tror jag att det kan vara till stor nytta av varje sådan bra förstärkning du kan hitta som du gjorde nu, snyggt byggt! _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
När jag såg fästet i mitten på tvär röret tänkte jag gnistskapare...slit yta.. fast sen insåg jag att det kanske e en lyftpunkt.. vilket ju inte e lika kul
Ett magnesium block på så det blir ljus show _________________ Michael Thulesius |
||||
Tackar Egentligen borde jag ha satsat på smala däck med klent grepp, då kunde jag suttit inne och fikat istället för att förstöra metallbitar i garaget TW 200, Yokohama A052, kommer jag att klara mig från r-däckstillägg tro
Visst är det en lyftpunkt, nu när jag har köpt en vettig domkraft så kanske massakern av kylarbalken snart är ett minne blott. Jag har ju redan haft rökshow på slalomen ( sprängd tryckslang till servot, mycket rök blev det, uj,uj..), så varför inte en ljusshow också! Ska försöka undvika shower som även överraskar mig i framtiden, men det finns mycket kan gå åt helsike så säker kan man aldrig vara Å andra sidan, om allt håller så måste det vara överdimensionerat eller? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Snyggt jobbat! Det finns ju väldigt lite som håller ihop fronten på en gammal Mustang. Jag funderar på om det går att få in ett skruvat diagonalstag mellan kylaren och motorn. Är väl för trångt naturligtvis...
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Tackar! Tänker du vid krängningshämmaren eller? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Ja, fy vad jobbigt det känns... får nog plocka bort någon dekal för att viktkompensera Och risken finns att det bli värre _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 129, 130, 131 >> 522 besök senaste veckan (363470 totalt) |