Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 49, 50, 51 >> 230 besök idag (307194 totalt) |
Jag vet kikade på dem men har nog bestämt mig för att göra egna, har material så det enda jag behöver lägga ner är tid och sen härdning. Även om de inte är så dyra blir det 4kkr för bilen och bygget drar iväg ändå. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Enligt en annan tillverkare så hade Sellholm Tuning massvis med reklamationer i början när dom började sälja knivar för att dom gick av.
Så kunderna fick då knivar från en annan tillverkare, vet ej hur länge det pågick och ej heller om det var material fel eller härdningen. Men bara som tips att du kanske behöver göra många knivar innan du lyckas få det att fungera, om du nu inte har intern info om vilket material och härdning som ska användas för knivar? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Något som verkar glömts bort i de här diskussionerna är att kniven sitter monterad i kränghämmaren med tappen i en hylsa med samma diameter som kniven (med en skruv baktill). Hylsan ger en rygg mot kniven på det du markerar som brottanvisning. Så i praktiken är det ingen risk för brott där. Sen sitter det även en låsring som låser kniven mot hylsan så den inte kan vrida sig som stabiliserar ytterligare. Så här ser alla knivar ut. Sellholms och de finare som finns i utlandet så det finns ingen anledning att lösa problem som inte finns. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||||
Och är det något ställe de går av på så är det förmodligen inte i stora tappen utan på andra sidan där det är en 10mm. På atomen har jag knivar som en kompis byggt och de håller. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Jag hade sellholm knivhämmare på kadutten så jag vet hur de ser ut. Och för din teori 'tar rygg' ska funka så får det absolut aldrig bli glapp. Detta är en kontruktion som funkar på en bil med täta kompletta nut and bolts genomgångar. På en gatbil där man vill åka en mängd mil mellan man går genom hela bilen blir det tyvärr en hel del värre. Den lilla skruven i bakkant håller inte emot så länge på gatan(märkte det på bilen jag hade), fick efterdra dem mellan varven. OCH vill man sedan också ha justerbara hämmare från kupén så blir det än mer bekymmer pga knivarna måste du ju orka vrida också Knivhämmare är fränt, men jag är av åsikten att skall bilen gå på vanliga vägar och framföras massvis med mil, då är det en sämre kontruktion. _________________ Patrick Wetterskog |
||||||||
Om den skall ta stöd där så kommer det behöva vara så tight att det blir massa friktion, annars kommer lasten i materialet bli tokhög innan den böjer ut så mycket att den tar stöd (nyper) mot lagerbocken. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Jag skriver inte här för varje uppdatering, men jag läser dem och tycker alltid det är intressant!
Jag upskattar tråden och lär mig saker jag inte gjort annars. Tråden får: _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
x2 _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||||||
X3! _________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||||||
x4 _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Vet ej riktigt, skickar de till en kompis som löser det åt mig. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
x,083333 uhh, jag prickade 100 tummen upp! <3 _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 BMW 530 E60 -04 (till salu) Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||||||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||||||
Snyggt som vanligt!
Jag är absolut ingen expert på dessa motorer, men hade inte de olika långa insug för att kompensera för de olika längderna i toppen? Fast det kanske eftermarknadsvärlden bevisat att det inte behövs när man kör trimmat? _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Ford RS200 Replika Ajdén edition -2023/1985 Elmia i påsk | << 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 49, 50, 51 >> 230 besök idag (307194 totalt) |