Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Senaste uppdateringen tappas bort
<<   1, 2, 3
1143 besök totalt
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Var noga med att kolla texten du redigerar så är problemet löst. Lägg aldrig till en ny redigering utan att se att du redigerar rätt inlägg. Så kommer det inte hända igen.

Nja, eftersom både text/bild från redigering nr.7 saknas redan när jag börjar punkt 4 är problemet fortf olöst?

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Eldh skrev:
Magnus Thomé skrev:
Var noga med att kolla texten du redigerar så är problemet löst. Lägg aldrig till en ny redigering utan att se att du redigerar rätt inlägg. Så kommer det inte hända igen.

Nja, eftersom både text/bild från redigering nr.7 saknas redan när jag börjar punkt 4 är problemet fortf olöst?


Om texten är borta så har din browser hoppat bakåt och tittar på sin lokalt cacheade äldre text. Den visar alltså inte dig den text som faktiskt ligger på Rejsa. Se bara till att inte redigera den felaktiga texten, gå in på din tråd och tryck redigera där igen så slänger browsern ganska säkert den felaktiga äldre texten den sparat själv hos sig. Om den fortfarande visar sin egna lokalt lagrade äldre text så måste du tömma browserns cache.

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



En robust lösning är annars att kopiera hela textrutan innan man trycker "förhandsgranska" och sen kopiera in allt igen när man vill redigera vidare. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Ja Mats, omständigt värre (om det är 14st) men det verkar vara enda sättet.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Om texten är borta så har din browser hoppat bakåt och tittar på sin lokalt cacheade äldre text. Den visar alltså inte dig den text som faktiskt ligger på Rejsa. Se bara till att inte redigera den felaktiga texten, gå in på din tråd och tryck redigera där igen så slänger browsern ganska säkert den felaktiga äldre texten den sparat själv hos sig. Om den fortfarande visar sin egna lokalt lagrade äldre text så måste du tömma browserns cache.


Ngt sånt har jag misstänkt, en bromser/cache-fuckup på ngt sätt. Ibland har jag "helgarderat" genom att t.o.m helt stänga webläsaren (iphone) och sen gå in igen. Det gjordes inte denna gång (jobbigt 14ggr ) utan jag trodde felaktigt att det räckte att göra som du beskriver, gå in på min tråd, skrolla ned till inlägget o trycka "edit".

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

En refresh av sidan borde räcka men kanske en hard refresh.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Foruminfo/frågor
Senaste uppdateringen tappas bort
<<   1, 2, 3
1143 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande