Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Superkart
1 besök senaste veckan (692 totalt)
Lillman
Upplands Väsby
Här sen Okt 2012
Inlägg: 22


Trådstartare
Tjena.

Vette tusan om jag hittade rätt forum del eller ej nu.

Har tidigare kört gokart under min ungdom men har senaste åren roat mig med Roadracing med både 1000cc och förra året på en 660cc.

Men söker något nytt och Superkart har alltid varit intressant sedan jag provade en för 20 år sedan.
Jag upplever att det var fler som körde superkart i sverige då samt det fanns mycket träningstillfällen.

Är det någon som har insikt på Superkart i Sverige, finns det nationella tävlingar eller är det enbart EM serie som gäller ? samt hur är det med träningar med superkart i sverige arrangeras det av några klubbar ?

Alla info gällande träning och tävling med superkart uppskattas.

Mvh
Jonas Lillman

_________________
Jonas Lillman
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Lillman skrev:
Tjena.

Vette tusan om jag hittade rätt forum del eller ej nu.

Har tidigare kört gokart under min ungdom men har senaste åren roat mig med Roadracing med både 1000cc och förra året på en 660cc.

Men söker något nytt och Superkart har alltid varit intressant sedan jag provade en för 20 år sedan.
Jag upplever att det var fler som körde superkart i sverige då samt det fanns mycket träningstillfällen.

Är det någon som har insikt på Superkart i Sverige, finns det nationella tävlingar eller är det enbart EM serie som gäller ? samt hur är det med träningar med superkart i sverige arrangeras det av några klubbar ?

Alla info gällande träning och tävling med superkart uppskattas.

Mvh
Jonas Lillman


Hej Jonas, tyvärr är Superkart helt nedlagd i Sverige. Det var dom nya decibelkraven som knäckte klassen. Det är EM, Tyskland och Frankrike som gäller. Detta gäller ju även träning i Sverige, vet att man gjorde massa tester med dämpningen men det räckte inte hela vägen. Och man får ju inte kombinera kart med andra bilar på Trackdays så det blir nog svårt för dig tyvärr.
Vänligen Benjamin

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Lillman
Upplands Väsby
Här sen Okt 2012
Inlägg: 22


Trådstartare
Benjamin Ernryd skrev:


Hej Jonas, tyvärr är Superkart helt nedlagd i Sverige. Det var dom nya decibelkraven som knäckte klassen. Det är EM, Tyskland och Frankrike som gäller. Detta gäller ju även träning i Sverige, vet att man gjorde massa tester med dämpningen men det räckte inte hela vägen. Och man får ju inte kombinera kart med andra bilar på Trackdays så det blir nog svårt för dig tyvärr.
Vänligen Benjamin


Hej Benjamin.

Tack för snabbt svar även om det var tråkigt men kanske inte så oväntat svar, db kraven kommer ta död på allt roligt.

Får fundera vidare efter något att mätta adrenalin begäret med helt enkelt.

Mvh
Jonas Lillman

_________________
Jonas Lillman
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Lillman skrev:
Benjamin Ernryd skrev:


Hej Jonas, tyvärr är Superkart helt nedlagd i Sverige. Det var dom nya decibelkraven som knäckte klassen. Det är EM, Tyskland och Frankrike som gäller. Detta gäller ju även träning i Sverige, vet att man gjorde massa tester med dämpningen men det räckte inte hela vägen. Och man får ju inte kombinera kart med andra bilar på Trackdays så det blir nog svårt för dig tyvärr.
Vänligen Benjamin


Hej Benjamin.

Tack för snabbt svar även om det var tråkigt men kanske inte så oväntat svar, db kraven kommer ta död på allt roligt.

Får fundera vidare efter något att mätta adrenalin begäret med helt enkelt.

Mvh
Jonas Lillman


Ja det är skittrist, jag hade nog gjort comeback om något år nu när familjeekonomin är lite mer stabil än när man var 30... Då hade jag handlat en flong startklar från PvP med motor och allt. Rena bilporrren med allt som han CNC fräser och ett fantastiskt snabbt paket. https://pvpkart.com/

Edit. Pouls engelska är helt underbar!

Radical har ju samma prestanda, men den får ju inte plats i en Chevavan

/Benjamin

_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Förresten, 20 år sen, då körde ju jag. Upplands Väsby, Börje Gustavssons? Mats? Eller vems fick du testa? Flesta var ju från Stockholm. Åsså resten utspritt. Vi hade mycket att tacka Thomas Johansson för när vi blev med i STCC cirkusen. Men ja det är så synd på en fantastisk hardcore klass. Många underbara minnen från Europabanorna....

Bobo och jag i Frankrike friträning,,Ledenon 2001. Bobo är minst sagt åksjuk på en bana som är kinnekulle på turbo. Helvete vad det rörde på sig. Slutade med att vi smällde i final 1...



_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Benjamin E
Stockholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2585

Namndispens
Namndispens

Förresten, 20 år sen, då körde ju jag. Upplands Väsby, Börje Gustavssons? Mats? Eller vems fick du testa? Flesta var ju från Stockholm. Åsså resten utspritt. Vi hade mycket att tacka Thomas Johansson för när vi blev med i STCC cirkusen. Men ja det är så synd på en fantastisk hardcore klass. Många underbara minnen från Europabanorna....

Bobo och jag i Frankrike friträning,,Ledenon 2001. Bobo är minst sagt åksjuk på en bana som är kinnekulle på turbo. Helvete vad det rörde på sig. Slutade med att vi smällde i final 1...



_________________
Benjamin E
Kör MK8 GTI
Citera
Roffe Suhr
Göteborg
Här sen Okt 2020
Inlägg: 161



tror att en Eas super stock kan vara något för dej

Liten lätt bil med 1000cc mc motor


_________________
Rolf Suhr
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Superkart
1 besök senaste veckan (692 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande